Gå til innhold

Noen som jobber i det private og har timelønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere utbetalt feriepengene? Mannen får noe for å dekke opp for jula og noe for å dekke opp påska. Så nå i juni får han bare vanlig lønn. Ingen måneder med "noe ekstra" med andre ord.... Hvordan gjør dere det?

Anonymous poster hash: f6987...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis så får de som har timelønn, både lønn og feriepenger i juni. Og så får man ikke penger når man tar ut ferie.

Anonymous poster hash: e649a...61e
Skrevet

Hva står det på lønnsslippen da? Hva får han utbetalt i juli da?

Anonymous poster hash: d1783...f3b

Skrevet

Er vel vanlig å få utbetalt feriepengene med lønnen i juni. 

De kan betale de ellers, men man kan kreve å få de i juni hvis man vil.

Man får da ikke lønn når man tar ferie.

Anonymous poster hash: b55cf...2ef
Skrevet

Moren min går på time lønn og hun får både lønn og feriepenger i juni, de må hun spare på. De ukene hun er borte på grunn av ferie så får hun ikke lønn.

Mens jeg går på månedslønn, juni får jeg lønn og feriepenger minus 5 uker lønn. Da har jeg allerede betalt for feiren min og dermed får jeg ordnær lønn de ukene jeg har ferie.

Anonymous poster hash: 23947...320
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Er vel vanlig å få utbetalt feriepengene med lønnen i juni. 

De kan betale de ellers, men man kan kreve å få de i juni hvis man vil.

Anonymous poster hash: b55cf...2ef

Nei, man kan ikke kreve å få dem utbetalt i juni.  Dersom bedriften ikke har en kollektiv avtale / tariffavtale som sier at de i juni utbetaler feriepenger, skal feriepengene utbetales når man skal ha ferie.  HI's mann har tydeligvis ferie til jul og i påsken og skal da ha utbetalt feriepenger for det antall dager som er ferie, resten av feriepengene skal han ha utbetalt i forkant av ferien, uansett om den er i juni eller oktober.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...