Gå til innhold

Kranglestolen Bernhard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flyttet inn her også.. den var jo bare superkul.Har to scandia jr som jeg har fått i gave og de matcha ganske bra. Planen er jo å kjøpe flere scandia, men de koster så mye at det utgår. Impulsspisebordet er på plass, ok kjøp for 2000, hadde vært sur om jeg hadde betalt 9000 (brooklyn). Det er en litt skral konstruksjon og ikke helt stabilt. 

Ellers handla vi på ikea for 11 000, sønnen har fått voksent soverom, jeg stoler, mannen madrasser osv. Og så kjøpte vi bil til 150 000 på turen også. Hei hvor det går. I morgen tidlig reiser vi på ferie. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt på ham i forgårs.

Gratulerer.

Skrevet (endret)

Grattis! Høres ut som en kjernekar.

Jeg var også på Ikea i går. Jeg brukte kr 9,- på en eggedeler. Jeg er ram på storshopping!

Kanskje jeg burde sjekke Bernhard i levede live jeg også. Har megafint spisebord, mangler stoler. Ambisjonen er å skaffe til jul ellersom det er min tur å gjeste familien i år... Må ha noe som er godt å sitte på under laaaaaange middager, har en matglad familie som gjerne tilbringer hele kvelden ved spisebordet.

Kan man foresten låne med seg en stol hjem for prøvesitting? (ikke på Ikea kanskje, men hos andre forhandlere?)

God ferietur!

Endret av bIomstre
Skrevet

Jeg var også på Ikea i går. Jeg brukte kr 9,- på en eggedeler. Jeg er ram på storshopping!

Kanskje jeg burde sjekke Bernhard i levede live jeg også. Har megafint spisebord, mangler stoler. Ambisjonen er å skaffe til jul ellersom det er min tur å gjeste familien i år... Må ha noe som er godt å sitte på under laaaaaange middager, har en matglad familie som gjerne tilbringer hele kvelden ved spisebordet.

Kan man foresten låne med seg en stol hjem for prøvesitting? (ikke på Ikea kanskje, men hos andre forhandlere?)

God ferietur!

Nå trodde jeg først du skrev at du hadde brukt 9 kr på en eggleder...

Skrevet

God ferietur!

Nå trodde jeg først du skrev at du hadde brukt 9 kr på en eggleder...

Kniis, neida, de funker fremdeles...

Skrevet

Men atter... Hvilke stoler passer til mitt bord:

http://www.lauritz.com/en/auction/bykato-brdr-andersen-dining-table/i3167514/#

Og kan sittes på i timesvis?

Trenger tips&ideer!

Scandia jr. De er utrolig gode å sitte på. Men avsindig dyre.

http://merchant4.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/s/c/scandia_diningroom.jpg

Eller hva med disse?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20246223/

Skrevet

Gratulerer.

Mulig jeg som burde gratulere? 

Skrevet (endret)

Gratulerer.

Mulig jeg som burde gratulere? 

Fnis. Han betød ingenting, det var bare for å ha gjort det. Han var feil farge. Men Reidar derimot...

Endret av sug lut
Skrevet

Men atter... Hvilke stoler passer til mitt bord:

http://www.lauritz.com/en/auction/bykato-brdr-andersen-dining-table/i3167514/#

Og kan sittes på i timesvis?

Trenger tips&ideer!

Scandia jr. De er utrolig gode å sitte på. Men avsindig dyre.

http://merchant4.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/s/c/scandia_diningroom.jpg

Eller hva med disse?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20246223/

Scandia jr var lekre! Man kan jo ha 4 stk avsiding dyre sånn til vanlig også suplere med litt ikea når man får gjester tenker jeg... Understellet på bordet er foresten oljet eik, så valnøtt blir litt krasj (har andre tresorter i stua også, men ikke valnøtt, så vil ikke introdusere enda en).

Skrevet

Du får dem i oljet eik også! De er mmmmmmnyyyydelige

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Forøvrig er det opptil flere av spisestolnavnene som kunne passet til Lutens tvillinger fra 18 hundre og noe

Skrevet

Har flyttet inn her også.. den var jo bare superkul.Har to scandia jr som jeg har fått i gave og de matcha ganske bra. Planen er jo å kjøpe flere scandia, men de koster så mye at det utgår. Impulsspisebordet er på plass, ok kjøp for 2000, hadde vært sur om jeg hadde betalt 9000 (brooklyn). Det er en litt skral konstruksjon og ikke helt stabilt. 

Ellers handla vi på ikea for 11 000, sønnen har fått voksent soverom, jeg stoler, mannen madrasser osv. Og så kjøpte vi bil til 150 000 på turen også. Hei hvor det går. I morgen tidlig reiser vi på ferie. 

Jeg drømmer om Bernhard. Har sendt svigers for å kjøpe 6 stk i petrolblått, og som jeg gleder meg! 

Skrevet

Å Jeg har også tenkt å kjøpe meg noen Bernhard. Er han god? Er litt redd for at han vil prøve å skubbe meg nedover viss jeg har for glatt bukse på meg.

Jeg bor for langt unna til å kunne prøvesitte en i nær fremtid.

Kan han stables?

Skrevet

Å Jeg har også tenkt å kjøpe meg noen Bernhard. Er han god? Er litt redd for at han vil prøve å skubbe meg nedover viss jeg har for glatt bukse på meg.

Kan han stables?

Han er veldig god å sitte i, testet av en liten og en stor og godkjent med stjerne i margen av begge. Ingen skliing, nei. Om han kan stables vet jeg neimen ikke? Vet heller ikke hvordan han vil reagere på flekker på seg, men siden det er ikea antar jeg at han er flink på det området også og lar seg flekkfjerne enkelt.

Skrevet

Kan han stables?

Han er veldig god å sitte i, testet av en liten og en stor og godkjent med stjerne i margen av begge. Ingen skliing, nei. Om han kan stables vet jeg neimen ikke? Vet heller ikke hvordan han vil reagere på flekker på seg, men siden det er ikea antar jeg at han er flink på det området også og lar seg flekkfjerne enkelt.

Ok. takk.

Liten og stor person, eller liten og stor rumpe?

Min rumpe er nemlig godt over snittet. Veldig fin, men ganske stor... i hvert fall når jeg sitter på den.

Jeg lurer også på om det blir krise i heimen om jeg prøver meg på den gule. Men det kan nok ikke du svare meg på.

Skrevet

Kan han stables?

Ok. takk.

Min rumpe er nemlig godt over snittet. Veldig fin, men ganske stor... i hvert fall når jeg sitter på den.

Jeg lurer også på om det blir krise i heimen om jeg prøver meg på den gule. Men det kan nok ikke du svare meg på.

Liten person og stor person - men stor har en definitiv rompe og den fikk absolutt plassen sin.

Jeg har en gul fetisj, men for meg var den gule feil gul, dessverre, siden den går mot sennep og jeg går mot solgul-på-syretripp, altså mer Reidar enn Bernhard. Men jeg synes den er kjempefin, du kan jo prøve deg med å ikke spørre først, bare kjøpe, plassere og håpe at det funker for heimen når heimen ser det i sammenheng? Letter for heimen å avslå om de bare ser en løs Bernhard, tror jeg. Men den finnes sikkert i katalogen i fine sammenhenger der man ser hvor superstilig den er i et fint rom.

Skrevet

Kan han stables?

Ok. takk.

Liten person og stor person - men stor har en definitiv rompe og den fikk absolutt plassen sin.

Jeg har en gul fetisj, men for meg var den gule feil gul, dessverre, siden den går mot sennep og jeg går mot solgul-på-syretripp, altså mer Reidar enn Bernhard. Men jeg synes den er kjempefin, du kan jo prøve deg med å ikke spørre først, bare kjøpe, plassere og håpe at det funker for heimen når heimen ser det i sammenheng? Letter for heimen å avslå om de bare ser en løs Bernhard, tror jeg. Men den finnes sikkert i katalogen i fine sammenhenger der man ser hvor superstilig den er i et fint rom.

Åååå hvorfor kan ikke Bernhard være litt mer sånn som Reidar.

Skrevet

Kan han stables?

Ok. takk.

Åååå hvorfor kan ikke Bernhard være litt mer sånn som Reidar.

Det er jo typisk mannfolk ;) Tror du heimen hadde likt Reidarfarge bedre?

Skrevet (endret)

Hm, MÅ festes til en vegg? Ikke bare lene seg fint mot pipa på soverommet mitt? Skal ikke lesses med bøker altså, bare tekstiler...

Jeg liker heller ikke den der "må", men jeg skal faktisk ha litt tyngre ting i den så jeg ville nok festa den - uansett, egentlig, for tenk deg graden av hat om den skulle velte... Men hos meg ville det blitt feste i gips-vegg, så ikke allverden, egentlig. (for jeg hater gips-ankere siden de ødelegger så permanent)

Forresten, den er jo steinkul i sort: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60255989/#/90275962

Endret av sug lut
Skrevet

"Må" ikke alt på ikea festes til vegg?

Til og med kommoder...

Jeg tror forresten heimen ville klart å vent seg til gule stoler, men det hadde tatt litt tid.. og kanskje så lang tid slik at jeg blir lei dagen etter at heimen blir dus med dem.

Skrevet

Neste krangletreff blir hos meg, det er soleklart! Med Bernhard.

Skrevet

"Må" ikke alt på ikea festes til vegg?

Til og med kommoder...

Jeg tror forresten heimen ville klart å vent seg til gule stoler, men det hadde tatt litt tid.. og kanskje så lang tid slik at jeg blir lei dagen etter at heimen blir dus med dem.

Jeg tror denne "må" mer enn de fleste siden den bare har to bein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...