Gå til innhold

Uinteresserte foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som har foreldre som har null eller ingen interesse av dine svigerforeldre? Min mor er slik.

Svigers er sosiale og hyggelige folk mens min mor helst ikke vil treffe dem. Hun sier det ikke rett ut men det er ikke vanskelig å forstå.

Synes det er orntlig synd og ikke minst flaut.

Anonymous poster hash: 5e333...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen ja. Men tror min mor sliter med angst.

Anonymous poster hash: 9ab66...a01
Skrevet

Kanskje din mor ikke liker dem.  Og synes det er greiere å unngå dem enn å måtte forholde seg til dem?  Hadde det vært bedre hvis hun sa det rett ut?  Det eneste du kan forvente er at hun oppfører seg høflig og alminnelig i de situasjonene der hun MÅ treffe dem, f.eks. barnedåp. 

Det blir som foreldrene til barnas venner, kollegaer, naboer osv.  Noen blir gode venner, andre liker man ikke så godt, ikke nødvendigvis fordi man misliker dem, man har bare f.eks. ingenting felles...

Anonymous poster hash: dbb6c...f9f
Skrevet

Mine foreldre har ikke en gang truffet min mann, og gadd ikke komme i bryllupet heller.

Anonymous poster hash: 0c074...948
Skrevet

Hvorfor skal moren din behøve å omgås svigerforeldrene dine så mye?

Anonymous poster hash: cf330...b49
Skrevet

Hun har så vidt møtt dem, min mor bor i nord mens svigers bor i sør. Vi var på ferie nordpå sammens med svigers og det satt laaaangt inne å treffe dem noen lusne timer.

Man kan selvfølgelig ikke kreve men det er lov til å ønske.

Skrevet

Men kjære dere, det er da ingen selvfølge at våre foreldre skal være/bli venner? De skal selvfølgelig kunne møtes/snakke sammen når de er hjemme hos oss, men forventer da ikke at de skal møtes utenom sånne anledninger. At de kan kommunisere og vise normal høflighet mot hverandre i familesammenkomster. Å pleie noe vennskap utenfor dette hører nok absolutt til sjeldenheten. Mine svigers og mine foreldre(vi har vært gift i 30 år) har til dags dato ikke møtts utenom barnedåp, bursdager , konfirmasjoner. Vi er også kommet såpass langt med de eldste barna våre at de har fått samboere. Har møtt respektive svigers i familiesammenkomster, men treffes da ikke utenom disse. Tving ihvertfall ikke din mor til "vennskap" hun ikke føler for. Noen har man kjemi med uansett famileforhold, andre klarer man ikke å føre en normal samtale med uansett hvor nære andre synes man burde være.

Skrevet

Jeg og mannen har vært sammen i 4 år og våre foreldre har møttes 3 ganger. Er det så unaturlig? Men vi er ikke så opptatt av familiemiddag hver søndag og samling flere ganger i mnd med "den store lykkelige familien". Svigerfamilien til min søster er slik, "nå koooooser vi oss dere". Blir for mye for meg rett og slett.

Anonymous poster hash: 9db4f...0ae
Skrevet

De var venner,før de ble besteforeldre,nå er de ikke venner i hele tatt, svigermor føler seg tilside satt og at ungen vår har mer kontakt med mine foreldre,så er ingen kontakt mellom de og også lite kontakt mellom meg og henne og henne og samboeren.ho er for krevende og forlanger mye

Skrevet

De trenger selvfølgelig ikke å bli bestevenner men når mine svigerforeldre er i sammen med meg og min mann så blir det litt rart for meg at min mor helst ikke vil bruke tid på å treffe dem.

De har ikke sett hverandre på over 3 år. Min mor kan være ganske krevende og vil gjerne at andre stiller opp for henne men dessverre går det tregt andre veien.

HI

Skrevet

Mener når svigers er på ferie nordpå sammens med meg og min mann og vi er i samme by.

HI

Skrevet

Kanskje hun har sosial angst? Sjalu?

Svigers bryr seg ikke om å møte mine foreldre (de har møttes 3 ganger altså), men de har ingenting direkte imot det heller.

Anonymous poster hash: 19a89...85c

Skrevet

Mener når svigers er på ferie nordpå sammens med meg og min mann og vi er i samme by.

HI

Skrevet

Men kjære dere, det er da ingen selvfølge at våre foreldre skal være/bli venner? De skal selvfølgelig kunne møtes/snakke sammen når de er hjemme hos oss, men forventer da ikke at de skal møtes utenom sånne anledninger. At de kan kommunisere og vise normal høflighet mot hverandre i familesammenkomster. Å pleie noe vennskap utenfor dette hører nok absolutt til sjeldenheten. Mine svigers og mine foreldre(vi har vært gift i 30 år) har til dags dato ikke møtts utenom barnedåp, bursdager , konfirmasjoner. Vi er også kommet såpass langt med de eldste barna våre at de har fått samboere. Har møtt respektive svigers i familiesammenkomster, men treffes da ikke utenom disse. Tving ihvertfall ikke din mor til "vennskap" hun ikke føler for. Noen har man kjemi med uansett famileforhold, andre klarer man ikke å føre en normal samtale med uansett hvor nære andre synes man burde være.

Har du og din mann vært gift i 30 år?? Er det oldemødre her inne?? Kudos!

Når giftet du deg?

Anonymous poster hash: e9ee5...4f2

Skrevet

Kanskje hun bare ikke liker dem. Kanskje hun bare ikke gidder bruke tid på perifere mennesker. Må man så må man, men utenom de faste punktene der man må møtes og oppføre seg - dåp, konf, bryllup - er det jo ingen grunn til at hun skal ønske å bruke tid med fremmede bare fordi du giftet deg med sønnen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...