Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Vi skal til syden, og jeg har ikke tenkt å røre alkohol på de to ukene vi skal være der. Barna er 5 og 7 år gamle og jeg har lyst å være 100% tilstede for dem. For meg er det ikke et tema egentlig, men etter å ha lest her inne når slike temaer blir tatt opp, er man hysterisk om man ikke kan ta seg et glass vin eller to når man har ansvar for barn. Anonymous poster hash: 67f5b...901
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er totalavholds og forstår ikke at man mååå ha alkohol for å kose seg eller slappe av. Jeg slapper best av med en skål is og en god bok. Anonymous poster hash: abd7a...0a6
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Selv syns jeg det er en uting å drikke alkohol når man er i syden med barn. En ting er hjemme i sine egne omgivelser, men er man i et annet land så kan man fint droppe det. Kan hende ungene føler seg raskere utrygge om de ser foreldrene drikke alkohol. Eller at de ikke tenker over det, man vet aldri. Hilsen ei som ikke drikker en glass vin med mindre at det er noen i huset som ikke drikker, selv om man er hjemme. Anonymous poster hash: 44900...6a3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Vi skal også på ferie, blir nok ikke noe øl. Kanskje en øl til middagen men det blir vel det. Anonymous poster hash: 2cddf...67a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Jeg ville kalt det hysterisk dersom du egentlig ønsker et glass vin, men ikke tillater deg selv det fordi ungene er til stede. Jeg synes absolutt ikke det gjør noe om jeg tar meg et glass vin eller en drink foran ungene. Anonymous poster hash: a084f...a10
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er på helt samme måten! Hadde en alkoholisert far, og ferier med han var aldri særlig hyggelig. Kunne ønske jeg klarte å ta meg ETT glass vin på kvelden etter barna hadde lagt seg, men jeg klarer ikke kose meg med det når jeg vet de er i nærheten. Så da blir det heller ett glass eller to de helgene de er hos pappaen sin Jeg syns ikke du er hysterisk, barna setter sikkert også pris på det!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har feriert mye med mine barn, og ikke drukket alkohol. Hadde og alkoholiker foreldre. Men nå har barna blitt større, og kjenner jeg slapper av mer, og ser at 1 glass er ikke farlig. Så godt mulig jeg tar meg et glass vin en kveld eller to da vi skal til Italia. Vi skal til noen små steder der, og jeg elsker å smake på lokale ting. Anonymous poster hash: b8dc5...b40
magica fra tryll Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Det er da helt forskjell på å ta et glass vin til maten, og å drikke seg beruset. Hvis du ikke tar et glass fordi du ikke har lyst på, er du ikke hysterisk. Hvis du mener det går utover barna å ta et glass vin til maten, ja da synes jeg du er hysterisk.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Du er ikke hysterisk fordi du selv ikke drikker. Du velger selv hva du gjør og det er helt ok å ikke drikke alkohol. Jeg synes at det er uproblematisk å ta seg litt vin eller noe annet alkoholholdig selv om barna er tilstede, men jeg ser flere som absolutt ikke burde gjøre det fordi de ikke klarer å begrense seg eller å begrense oppførselen sin, selv etter et glass eller to. Jeg blir egentlig litt oppgitt over at her i landet må man alltid forsvare at man ikke drikker. Jeg tar meg gjerne en øl eller et glass vin både hjemme og på ferie med ungene eller ute sammen med andre. Men jeg lar like gjerne være om det passer meg bedre av en eller annen grunn, og nå har jeg begynt å bli ganske krass og bestemt når folk rundt meg maser om hvorfor jeg ikke vil ha alkohol. Har jeg sagt at jeg ikke vil ha, så vil jeg ikke ha og ingen har noe med hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er måteholdene med alkohol, barn eller ikke, og ja jeg syntes man er hysterisk hvis man skal forby seg selv et glass vin hvis man har lyst på selv om barna er til stede! Tror du virkelig at barna tar skade av dette? Jeg forstår det hvis det er foreldre som drikker jevnt hele dagen på ferie, det passer seg ikke, men man må da kunne nyte et glass vin!! Livet står ikke på hold selv om man har barn! Anonymous poster hash: 7eb65...4ec
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #11 Skrevet 3. juli 2014 Er du manisk på å ikke drikke så JA. Synes du at et glass vin til mat er godt og du egentlig har lyst på ett men lar vær fordi du da føler du er en dårlig mor så er du hysterisk. Jeg kan fint ta en iskald rusbrus på stranda. Men jeg drikker aldri mer enn èn enhet per dag. Anonymous poster hash: 696da...354
Pengetreet Skrevet 3. juli 2014 #12 Skrevet 3. juli 2014 Ser ikke problemet med å ta ett glass vin, så lenge man ikke endrer personlighet. Hvis man ikke klarer å stoppe før man er synlig beruset, så er det bedre å holde seg helt unna alkohol så lenge det er barn tilstede.
Nettisen:) Skrevet 3. juli 2014 #13 Skrevet 3. juli 2014 Jeg ser virkelig ikke problemet med å ta et glass vin til maten om man har lyst til det. To flasker derimot, er en helt annen sak. Men om man ikke er komfortabel med det så er det jo gjerne ikke noe poeng:) Nå har jeg vokst opp med foreldre som aldri drakk mye, men ofte en øl eller et glass vin. Aldri sett de beruset. Det forholdet har jeg til alkohol også. Ofte et glass, aldri fem.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #14 Skrevet 3. juli 2014 Som flere andre her sier så er du absolutt ikke hysterisk hvis du ikke drikker. Det er mange av oss avholdsmennesker, og hvorfor skal vi tvinge i oss noe vi verken synest er godt eller som vi ikke ønsker selv. Er du derimot et menneske som til normalt kan kose seg med et glass vin eller en øl til maten. Og du da velger å holde deg heilt borte fra det når du er i syden pga du er redd for å bli fremstilt som en dårlig mor er du hysterisk... Anonymous poster hash: b6649...bb8
mamma_bergen Skrevet 3. juli 2014 #15 Skrevet 3. juli 2014 Nei, jeg syns ikke det er hysterisk. Jeg drikker ikke når datteren min er tilstede, jeg klarer å kose meg uten.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #16 Skrevet 3. juli 2014 Enig med mamma_bergen. Trenger heldigvis ikke alkohol for å kose meg. Ett glass cola holder lenge. Anonymous poster hash: 72e6f...07c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå