Gå til innhold

Noen som har erfaring med bleieutslett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 9 måneder har hatt diaré i en ukes tid nå og fått plutselig bleieutslett som følge av det, selv om jeg bytter bleie hyppig og bruker inotyol krem. For å vaske bruker jeg babyolje og myke servietter.

Føler utslettet blir bare verre...

Noen tips?

Anonymous poster hash: 7b74d...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps: jeg har vært hos legen. Han sa at så lenge babyen tar til seg væske var det ikke farlig. For utslettet sa han at jeg skulle bruke inotyol, som jeg allerede gjør. Så det var litt bomtur..

Skrevet

min lille sitt utslett ble bare verre av inotyl. Vet det er mange andre som også har reagert "allergisk" mot den. Så vi bruker bare Silulen Zinksalve. Den tar utslettene med en gang omtrent på min. 

Sjekk i tillegg om det er parfyme i babyoljen, og bytt evt til badeolje fra f.eks eucerin. Spør på apoteket om parfymefrie og allergivennlige prøver. 

Anonymous poster hash: 0e1e4...893
Skrevet

min lille sitt utslett ble bare verre av inotyl. Vet det er mange andre som også har reagert "allergisk" mot den. Så vi bruker bare Silulen Zinksalve. Den tar utslettene med en gang omtrent på min.

Sjekk i tillegg om det er parfyme i babyoljen, og bytt evt til badeolje fra f.eks eucerin. Spør på apoteket om parfymefrie og allergivennlige prøver.

Anonymous poster hash: 0e1e4...893

Tusen takk for svar!

Jeg bruker olje uten parfyme.

Den salve du snakker om, selger de den på apoteket?

Skrevet

dytter

Skrevet

Etter å ha prøvd alle mulige kremer fra apoteket fikk jeg et tips her inne om å prøve potetmel. Det var det eneste som funket på min datter. Dryss på potetmel så rompa er helt hvit og utslettene er borte neste dag. Det er et vidundermiddel!! 

Anonymous poster hash: 2c925...032
Skrevet

Etter å ha prøvd alle mulige kremer fra apoteket fikk jeg et tips her inne om å prøve potetmel. Det var det eneste som funket på min datter. Dryss på potetmel så rompa er helt hvit og utslettene er borte neste dag. Det er et vidundermiddel!! 

Anonymous poster hash: 2c925...032

Takk for svar! Skal prøve det i tillegg til det jeg prøver nå.

Skrevet

Kutt ut servietter og vask ungen i vasken med lunket vann eller soul i dusjen så lenge det pågår. Irriterer mer med servietter.

Anonymous poster hash: b3515...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...