Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 å ta igjen (hvis noen slår, erter, etc), eller lærer dere dem å gå vekk? Anonymous poster hash: 10411...a97
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Jeg lærer han at det ikke er lov å ta igjen,å at han heller må si ifra til en voksen visst noen er stygge med han. Innerst inne så syns jeg bare det er bra når han tar igjen når andre er stygg med han,men sånt kan jeg jo ikke lære han. Anonymous poster hash: 42434...a16
SnekkerPelle Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Ja... Gå unna, evt. si ifra til en voksen. If not, ta igjen! Endret 2. juli 2014 av SnekkerPelle
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Før sa jeg til barna at de ikke skulle ta igjen. Ettersom barna har kommet hjem for ørtende gang og fortalt om unger i barnehagen som slår og kaller dem stygge ting, og hvor det ikke hjelper å si ifra til de voksne, sier jeg nå at de skal ta igjen. Upolitisk korrekt, og jeg synes det er dumt at det er det som må til. Ungene har lurt på hva de skal si når noen kaller dem stygge ting, og jeg har sagt til dem at da skal du si "nå er du teit, slutt å kall meg stygge ting". Om noen slår dem en gang, har jeg sagt at de skal si ifra til voksne. Om noen slår de flere ganger, "Ta igjen!". Jeg vil ikke at barna mine skal slå, men jeg vil heller ikke at de bare skal stå og ta imot dritt. Anonymous poster hash: 5186d...9b6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Før sa jeg til barna at de ikke skulle ta igjen. Ettersom barna har kommet hjem for ørtende gang og fortalt om unger i barnehagen som slår og kaller dem stygge ting, og hvor det ikke hjelper å si ifra til de voksne, sier jeg nå at de skal ta igjen. Upolitisk korrekt, og jeg synes det er dumt at det er det som må til. Ungene har lurt på hva de skal si når noen kaller dem stygge ting, og jeg har sagt til dem at da skal du si "nå er du teit, slutt å kall meg stygge ting". Om noen slår dem en gang, har jeg sagt at de skal si ifra til voksne. Om noen slår de flere ganger, "Ta igjen!". Jeg vil ikke at barna mine skal slå, men jeg vil heller ikke at de bare skal stå og ta imot dritt. Anonymous poster hash: 5186d...9b6 Samme her! Anonymous poster hash: 59cd4...69a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Jeg har sagt at når de eldre/større slår/erter kan du ta igjen, men når de er de mindre må du si nei og hvis det ikke hjelper mp du si ifra til en voksen. Anonymous poster hash: 2e0bf...99f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har lært de at de skal siifra til voksne, og at de bør trekke seg unna. Hjelper ikke dette og de får gjennomgå flere ganger skal de forsvare seg, men jeg skal aldri høre at de slo først. Hadde denne samtalen ofte med største barnet mitt når hun gikk i andre. Hun kom ofte hjme med blåmerker og fortalte hva som hadde skjedd på skolen. Da ikke skolen tok tak i dette etter gjentatte møter med skolen, skrev jeg brev til rektor og sa at jeg ga mitt barn beskjed om å ta igjen, slå om hun mener det er nødvendig. Barnet skulle ikke få noe skjenn av skolen om hun så gjorde, for nå var vi lei av at skolen ikke ordnet opp. Var det noe, fikk de kontakte meg. Rektor ringte med en gang hun fikk brevet, jeg forklarte hvorfor jeg skrev som jeg skrev og at jeg var så lei av at barnet ikke ble ivaretatt på skolen. Hadde dette vært snakk om voksene mennesker, hadde de blitt politianmeldt. Dagen etter var det plutselig tre assistenter ekstra i klassen, som fotfulgte hvert sitt barn. Rektor var i klassen hver dag i en uke. Ting bedret seg, og jeg har fått mange positive tilbakemeldinger fra andre foreldre. De var som meg og prøvde å ta det på den ordentlige måten, men det nådde ikke gjennom det heller. Men brevet mitt satte fortgang på sakene og gjorde skolehverdagen endelig bra for mange. Nå er den klassen en skikkelig sammensveiset gjeng, ikke noe tull og fanteri lengre. Så jeg er glad jeg gjorde som jeg gjorde, men leit at det må gå så langt for at barna skal få det trygdt og godt på skolen. Anonymous poster hash: 1767e...104
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå