Gå til innhold

Restaurantbesøk med et småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er to og klarer ikke å sitte stille på restaurant lenge. Vi må derfor opp og gå flere ganger både før og under måltidet. Problemet er da at han alltid vil ha med mammaen sin. Spiser nesten alltid etter de andre og blir så frustrert. Mannen min mener at sønnen vår bare blir sur og tverr hvis han prøver å ta han litt, men jeg har sagt at han må prøve likevel. I dag har vi vært ute en hel gjeng og alle sitter å sier at "så synd det er i henne" og "nå må du la mamma spise", men ingen hjelper til. Blir så frustrert.... Flere som har det slik evt. har tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: d136f...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare en ting å gjøre! Send han ut med mannen! At han er surr og tverr er jo ikke rart.. Han får det jo som han vil, nemlig deg..

Her underholder vi med mobil til det ikke går lengre, så går en ut, enten jeg eller pappaen. Har tvingt han ut.

Blir og lettere når de blir eldre. :) Eldste elsker å gå på resturant og cafe, han er 4år, mens minste helst bare vil løpe rundt.

Anonymous poster hash: ff03b...e24
Skrevet

Faren må ta han også av og til! Selvsagt!

Men min erfaring er også at små barn ikke orker sitte rolig så lenge. Har derfor en film eller spill på mobilen, ipad, eller noe de kan sitte rolig og se på/leke med om vi er på steder det tar tid å vente på og spise maten. Sånn er det bare å ha barn :-)

Anonymous poster hash: 04b50...83c
Skrevet

Heretter tar mannen han. Da får han velge. Sitte ved bordet med mamma han helst vil ha eller gå ut med pappa.

For all del du MÅ slutte og la han få viljen sin.

Anonymous poster hash: 1b831...bdd

Skrevet

Dropp restaurantbesøk til ungene blir litt eldre så langt det lar seg gjøre. Det sparer både dere, barna og andre gjester for irritasjon.

Anonymous poster hash: 2773b...1e2

Skrevet

Må dere gå på restaurant når ungene er små?

Skrevet

Er på ferie i utlandet, så noen måltider ute blir det. :)

Takk for råd så langt. :)

HI

Skrevet

Jeg tenker at dere blir et irritasjonsmoment for andre gjester som vil nyte en god middag i ro og fred. Må dere absolutt gå på restaurant med så små barn?

Enten underhold barnet så det er rolig eller bli hjemme.

Anonymous poster hash: e02af...c2d

Skrevet

Skjønner du føler det faller mye på deg når det alltid er du som må ta ham og må vente med å spise. Slik hadde jeg det alltid med førstemann. Men, med andremann har mannen komt mer på banen, så dere må bare prøve å dele på det. Uansett, prøv å ikke irriter deg for mye, det er en kort periode i livet det dreier seg om, det er bare sånn å ha barn..... :)

Anonymous poster hash: 52561...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...