Gå til innhold

8-åringen har lyst på topp skoledagbok...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er hun ikke litt ung for den?

Jeg bladde såvidt igjennom den, og kunne ikke ved første øyekast finne noe "galt".

Har deres jenter skoledagbøker, og hva slags? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare kjendiser i de da? Er noen år siden jeg hadde topp skoledagbok (skremmende mange når man først teller etter.. Haha, husker det som om det var i går.. :P ) Var ikke noe snusk da, kun kjendiser.. Kan vel ikke forandre seg så masse på 9-10år vel?!?

Anonymous poster hash: 86189...bb0
Skrevet

Nei, det var kjendiser ja. Og hun er ganske opptatt av kjekke gutter, forelskelse og slikt. Jeg så som sagt ikke noe usømmelig ved første øyekast, men kjøpte meg litt tid ved å si at jeg trodde den var for eldre jenter og at jeg måtte undersøke litt først.

Tenkte at her var en fin plass med mange erfaringer ;)

Skrevet

Jeg tenker hun er for ung samt at det trekker fokus. Det er ikke nødvendig å ha ting å fidle med på skolen.

Skrevet

Tror ikke at det blir et problem på skolen. De er 9 stk i klasserommet og får ikke ha fremme annet enn skolesaker de trenger i timene. Skolesekkene henger i gangen.

Men jeg er enig i at hun er i yngste laget.

Skrevet

Jeg tenker hun er for ung samt at det trekker fokus. Det er ikke nødvendig å ha ting å fidle med på skolen.

Helt uenig, i begge deler, faktisk. En Topp-skoledagbok er "barnslig" når man er 12 år. Det er bare bilder og fakta om ulike kjendiser, ikke rarere enn at en åtteåring vil ha skoledagbok med kjente fotballspillere i. Når det gjelder "noe å fikle med" på skolen, så er det en selvfølge at skoledagbøker og liknende er i sekken mens undervisningen pågår. Hvis dette ikke overholdes, blir bøkene inndratt. Derimot har barna veldig stor glede av slike bøker i friminuttene. De skriver hilsner til hverandre og på "mine venner"-sidene. For mange er det faktisk fin skrivetrening. 

Anonymous poster hash: c435f...a0b

Skrevet

Helt uenig, i begge deler, faktisk. En Topp-skoledagbok er "barnslig" når man er 12 år. Det er bare bilder og fakta om ulike kjendiser, ikke rarere enn at en åtteåring vil ha skoledagbok med kjente fotballspillere i. Når det gjelder "noe å fikle med" på skolen, så er det en selvfølge at skoledagbøker og liknende er i sekken mens undervisningen pågår. Hvis dette ikke overholdes, blir bøkene inndratt. Derimot har barna veldig stor glede av slike bøker i friminuttene. De skriver hilsner til hverandre og på "mine venner"-sidene. For mange er det faktisk fin skrivetrening. 

Sorry, jeg ville aldri hatt en åtteåring som syntes kjendiser var greia å ha. Da har man fint lite annen ballast.

Skrevet

La henne få skoledagbok :) Skoledagbok er faktisk en viktig del av barne/ungdomskulturen. Det er forskjell på 8-åringer: noen liker prinsesser og noen synes at popstjerner og kjendiser er stas :)

Jeg glemmer aldri da mamma kjøpte mitt første "Det Nye" til meg da jeg var 8 år. Det var bilde at Michael Jsckson på forsiden, det var dødskuuuult med Pusur-og Sørine-tegneserien, masse flotte bilder av popstjerner og "Svar oss Søren" var hysterisk morsomt :D

*mimre*

Jeg hadde Topp-skoledagbok selv og det var stort sett bilder av kjekkaser som Marcus Schenkenberg og Grant Show - snille gutter med andre ord ;)

Skrevet

Sorry, jeg ville aldri hatt en åtteåring som syntes kjendiser var greia å ha. Da har man fint lite annen ballast.

reklamasjonsfristen for henne er dessverre gått ut ;) Hun er guttegal, og skikkelig forelska i one direction. Alle sammen.

Skrevet

La henne få skoledagbok :) Skoledagbok er faktisk en viktig del av barne/ungdomskulturen. Det er forskjell på 8-åringer: noen liker prinsesser og noen synes at popstjerner og kjendiser er stas :)

Jeg glemmer aldri da mamma kjøpte mitt første "Det Nye" til meg da jeg var 8 år. Det var bilde at Michael Jsckson på forsiden, det var dødskuuuult med Pusur-og Sørine-tegneserien, masse flotte bilder av popstjerner og "Svar oss Søren" var hysterisk morsomt :D

*mimre*

Jeg hadde Topp-skoledagbok selv og det var stort sett bilder av kjekkaser som Marcus Schenkenberg og Grant Show - snille gutter med andre ord ;)

Det hadde jeg også ;) Men tror jeg gikk på i 5. klasse ihvertfall før jeg fikk det. Mulig det ikke fantes før? Jenta mi begynner i tredje.

Skrevet

Jeg hadde masse topp skoledagbøker når jeg var yngre. Fikk bladet i posten også i flere år.

Mi er 9 år og hadde fått om hun hadde spurt :)

Skrevet

Jenta mi er 12 og hun hadde ALDRI villet ha TOPP skoledagbok, det er baaaarnslig! Jeg tror jenta di er akkurat i målgruppa :)

Skrevet

Det er (kanskje dessverre) en god del forskjell på da vi oldinger var på den alderen, og 8-åringer som vokser opp nå. Har en 9-åring selv som er tildels ganske så opptatt av kjendiser og kjekke gutter, men dette er i hovedsak karakterer fra Disney Channel - samt musikere andre har sagt at er kjekke (feks Justin Bieber, oh my...). Nå er det Violetta som teller. Unger nå til dags eksponeres for langt mer kjendiseri enn det vi gjorde, og sånn er det nok bare - tror jeg.

Når det er sagt, er det ikke noe alvorlige greier hos min 9-åring. Hun fikk nettopp kjøpe seg Violetta sin dagbok, og jeg ser jo at interessen der går i å skrive "mine favoritt-ting" både for henne og venninnene. Akkurat slik jeg mener vi også gjorde da vi var på den alderen?

Så... min konklusjon er at dette må da være helt ok? Selv hadde jeg Pusur-dagbok, så etterhvert TOPP.

Men: jeg ville samtidig gitt henne klare instrukser for når denne boka skal brukes, dvs. IKKE i timene. Husker selv at den var et trekkplaster, nemlig...

Anonymous poster hash: efeca...ec4
Gjest Moonstruck
Skrevet

Choose your battles! En Topp-skoledagbok fortjener ikke engang et hjertesukk;)

Skrevet

Choose your battles! En Topp-skoledagbok fortjener ikke engang et hjertesukk;)

Hadde hun hatt råd til den selv så ;) Men så lenge jeg skal betale forbeholder jeg meg retten til å ha medbestemmelse :)

Skrevet

Jeg er så glad mine unger ikke er opptatt av verken kjendiser eller kjæresterier.

Anonymous poster hash: 8cf66...59d

Gjest Moonstruck
Skrevet

Det skjønner jeg - men, Topp-skoledagbok er en snill infallsvinkel til "kjedisverden"... Insta, face, youtube og nett generellt er definitivt en tøffere vei å gå!

Skrevet

Gode gamle topp.. Det var en side inni det bladet som het spør Mona og Mons eller noe sånt. Man kunne skrive inn spørsmål om sex og greier..favorittsidene mine. Huff...

Skrevet

Gode gamle topp.. Det var en side inni det bladet som het spør Mona og Mons eller noe sånt. Man kunne skrive inn spørsmål om sex og greier..favorittsidene mine. Huff...

Det og Tor tør ;)

Anonymous poster hash: 74de8...80e

Skrevet

Det og Tor tør ;)

Og den nedturen når jeg som voksen fikk med meg at det ikke var hunken på bildet som svarte, men Tor Milde!

Skrevet

Det og Tor tør ;)

Og den nedturen når jeg som voksen fikk med meg at det ikke var hunken på bildet som svarte, men Tor Milde!

Mona og Mikkel var jo svært herlig, da:

"Kjære Mona og Mikkel,

Jeg er en jente på 14 år. Jeg har ikke fått pupper. Er det normalt?

Hilsen

Plankebiffen"

:)

Skrevet

Det og Tor tør ;)Anonymous poster hash: 74de8...80e

Mona og Mikkel var jo svært herlig, da:

"Kjære Mona og Mikkel,

Jeg er en jente på 14 år. Jeg har ikke fått pupper. Er det normalt?

Hilsen

Plankebiffen"

:)

Mona og Mikkel var det! Fantastisk :D

Skrevet

Er det ikke bare kjendiser i de da? Er noen år siden jeg hadde topp skoledagbok (skremmende mange når man først teller etter.. Haha, husker det som om det var i går.. :P ) Var ikke noe snusk da, kun kjendiser.. Kan vel ikke forandre seg så masse på 9-10år vel?!?

Anonymous poster hash: 86189...bb0

Kun 9-10 år siden du hadde skoledagbok?

Nå måtte jeg også telle, og jeg hadde sist skoledagbok for 20 år siden!!

Hjelp! Nå følte JEG meg gammel i hvert fall!!! ;-)

Skrevet

Jeg er så glad mine unger ikke er opptatt av verken kjendiser eller kjæresterier. Anonymous poster hash: 8cf66...59d

Blir ikke barnebarn på deg da ;)

Anonymous poster hash: 703b5...bb2

Skrevet

Utifra HIs profilbilde, ser ut som mor og datter deler interessen for det motsatte kjønn ;)

Anonymous poster hash: 703b5...bb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...