Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Fant en levende lus på 6-åringen nå i kveld. Hadde kjøpt inn lusemiddel da venninna har lus. Klinte det oppi, men alt håret ble ikke gjennomvått da det ikke var mer i flaska og hun har langt hår. Men, det stod at ved langt hår så var det viktigst å få på i hodebunnen, så det gjorde jeg. Hvordan har det vært å bli kvitt lusa? Og er det noe spesielt jeg bør gjøre? Har vasket sengetøy to ganger på 60 grader, fryst ned hårbørster og isolert kosebamser som er i bruk. Kommer til å være paranoid i flere mnd framover Anonymous poster hash: 20f79...fee
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Lusekam. Om og om igjen for å få vekk egg. Anonymous poster hash: facf6...11c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Gre med lusekam. Anonymous poster hash: e724a...024
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Ja, skal gre og gre. Er vel anbefalt å gre en gang pr. dag i minst tre uker. Anonymous poster hash: 20f79...fee
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 De lever veldig kort utenfor hodet, så du trenger egentlig ikke å frykte for sengklær osv. :-) Selv om jeg skjønner trangen til å fryse/koke alt. Anonymous poster hash: d7469...cb6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Gre og gre til krampa tar deg. Middlet tar kun levende lus og ikke egg. Eggene må dermed kjemmes ut av håret. Kjøp en ordentlig lusekam. Oppbevar kammen i fryseboksen. Gre alle i familien nøye over porselensvask i skarpt lys. (Beste måten å sjekke etter lus/egg, hos oss viste det seg at samtlige var smittet da vi fant lus hos skolegutten) i har vært gjennom en luserunde og det var helt pyton, men vi ble kvitt det etter to ukers fokusert innsats. Anonymous poster hash: b42c5...dad
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Vi frøs ned hodepute osv, men har hørt at det egentlig er helt unødvendig, så det skal holde med kur og kam. Lykke til... Anonymous poster hash: b42c5...dad
MorTilMalthe Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Jeg fikk tips om å bruke rettetang..... Den svir bort både lus og egg.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Hvilken lusekur er best? I tilfellet jeg må ha til fler... Anonymous poster hash: 20f79...fee
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Som de andre sier, lusekam er viktig. Og sjekk alle i familien. Her hadde begge guttene det, samt meg!!! Mannen er jeg mer usikker på om hadde det, men jeg tvang han til å vaske med lusesjampo just in case (jada, jeg vet at man ikke skal ta kur uten påvist lus, men jeg hadde panikk og var ikke interessert i å risikere ny runde). Husk at ny kur må tas etter 10 (?) dager, så du får tatt knekken på alle!! Anonymous poster hash: 2fc22...312
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Jeg fikk tips om å bruke rettetang..... Den svir bort både lus og egg. Takk for tips ( ikke hi,'men panikk for d går lus i bhg). Kan vel ikke skade p prøve i tillegg til lusemiddel...? Btw... Klør ikke lus masse?!( slik man kan mistenke ? Anonymous poster hash: a20b5...e73
Maleficent Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Kjøp Malation! Fåes på apotek og tar knekken på lusa. Endret 2. juli 2014 av Maleficent
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Blir en kostbar affære dette her Brukte Prioderm på jenta i dag. Malation er noe annet det da? Venninna til jenta mi har klødd som en gal. Anonymous poster hash: 20f79...fee
Maleficent Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Malation er en type god gammeldags lusekur. Lukter grønnjævlig og skal sitte i håret/hodebunnen i mange timer. Google malation så får du vite hvor lenge og hvor mange dager det skal gå før du gjentar prosessen.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #15 Skrevet 2. juli 2014 Prioderm skal sitte i håret i minst 12 timer og lukter jævlig, så er vel noe av det samme det da? Anonymous poster hash: 20f79...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå