Gå til innhold

Panikk i heimen! Lus er oppdaget! Gi meg råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en levende lus på 6-åringen nå i kveld. Hadde kjøpt inn lusemiddel da venninna har lus. Klinte det oppi, men alt håret ble ikke gjennomvått da det ikke var mer i flaska og hun har langt hår. Men, det stod at ved langt hår så var det viktigst å få på i hodebunnen, så det gjorde jeg.

Hvordan har det vært å bli kvitt lusa? Og er det noe spesielt jeg bør gjøre? Har vasket sengetøy to ganger på 60 grader, fryst ned hårbørster og isolert kosebamser som er i bruk.

Kommer til å være paranoid i flere mnd framover :(

Anonymous poster hash: 20f79...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lusekam. Om og om igjen for å få vekk egg.

Anonymous poster hash: facf6...11c

Skrevet

Gre med lusekam.

Anonymous poster hash: e724a...024

Skrevet

Ja, skal gre og gre. Er vel anbefalt å gre en gang pr. dag i minst tre uker.

Skrevet

De lever veldig kort utenfor hodet, så du trenger egentlig ikke å frykte for sengklær osv. :-)

Selv om jeg skjønner trangen til å fryse/koke alt.

Anonymous poster hash: d7469...cb6

Skrevet

Gre og gre til krampa tar deg. Middlet tar kun levende lus og ikke egg. Eggene må dermed kjemmes ut av håret. Kjøp en ordentlig lusekam. Oppbevar kammen i fryseboksen. Gre alle i familien nøye over porselensvask i skarpt lys. (Beste måten å sjekke etter lus/egg, hos oss viste det seg at samtlige var smittet da vi fant lus hos skolegutten) i har vært gjennom en luserunde og det var helt pyton, men vi ble kvitt det etter to ukers fokusert innsats.

Anonymous poster hash: b42c5...dad

Skrevet

Vi frøs ned hodepute osv, men har hørt at det egentlig er helt unødvendig, så det skal holde med kur og kam. Lykke til...

Anonymous poster hash: b42c5...dad

Skrevet

Jeg fikk tips om å bruke rettetang..... Den svir bort både lus og egg.

Skrevet

Hvilken lusekur er best? I tilfellet jeg må ha til fler...

Skrevet

Som de andre sier, lusekam er viktig. Og sjekk alle i familien. Her hadde begge guttene det, samt meg!!! Mannen er jeg mer usikker på om hadde det, men jeg tvang han til å vaske med lusesjampo just in case (jada, jeg vet at man ikke skal ta kur uten påvist lus, men jeg hadde panikk og var ikke interessert i å risikere ny runde).

Husk at ny kur må tas etter 10 (?) dager, så du får tatt knekken på alle!!

Anonymous poster hash: 2fc22...312

Skrevet

Jeg fikk tips om å bruke rettetang..... Den svir bort både lus og egg.

Takk for tips ( ikke hi,'men panikk for d går lus i bhg). Kan vel ikke skade p prøve i tillegg til lusemiddel...?

Btw... Klør ikke lus masse?!( slik man kan mistenke ?

Anonymous poster hash: a20b5...e73

Skrevet (endret)

Kjøp Malation! Fåes på apotek og tar knekken på lusa.

Endret av Maleficent
Skrevet

Blir en kostbar affære dette her :(

Brukte Prioderm på jenta i dag. Malation er noe annet det da?

Venninna til jenta mi har klødd som en gal.

Skrevet

Malation er en type god gammeldags lusekur. Lukter grønnjævlig og skal sitte i håret/hodebunnen i mange timer. Google malation så får du vite hvor lenge og hvor mange dager det skal gå før du gjentar prosessen.

Skrevet

Prioderm skal sitte i håret i minst 12 timer og lukter jævlig, så er vel noe av det samme det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...