Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 På mandag pakker jeg og min kjære bilen for å kjøre litt rundt i Norge en ukes tid. Vi skal sove i bilen og ta oss inn på forskjellige campingplasser samt ha med oss sykler og alt annet av utstyr som man trenger for å klare seg. Men vi er litt "tomme" på hvor vi skal kjøre... Vi starter i Fredrikstad. Noen forslag til hva som er verdt å se og oppleve i Norge? Vi kjørte trollstigen og gjennom Geiranger i fjor:) Anonymous poster hash: bf878...1f4
Frøken Ubesluttsom Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Fjellet i Gausdal, Liumseter og steder rundt. Fin natur og muligheter for camping. Langedrag Hvis man er litt historieinteressert: Eidsvollbygningen Stiklestad
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Vestlandet (Bergen, Hardanger og fjordene i Sogn og Fjordane). Fint å sykle rallarveien (bilen kan stå parkert et sted og en kan ta toget tilbake). Røros er fint, gå ned i gruve der. Anonymous poster hash: d8c0f...15d
sug lut Skrevet 2. juli 2014 #5 Skrevet 2. juli 2014 Modum (Blaafarveværket, Ny-Fossum, gruvesafari i Koboltgruvene, Th Kittelsenmuseet), Sigdal (Lauvlia), Eggedal (Hagan), Krøderen (Villa Fridheim, hvor det er irsk aften på søndag).
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #6 Skrevet 2. juli 2014 Tusen takk for gode forslag:)! Regner med å kjøre nedover denne gangen, mot Kragerø og Kristiansand også en tur innom Telemarkskanalen! Anonymous poster hash: bf878...1f4
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #7 Skrevet 2. juli 2014 Ville foreslått telemark! Det er flere plasser som er så vakre at man synger nasjonalsangen. I Nissedal skal det f.eks. være ett sted som er et naturlig "badeland" Ville foreslått lofoten, men siden dere bare skal være på tur en uke, så blir det kanskje litt langt.... Ellers så er det jo mye moro å finne på i Gudbrandsdalen. Kjør over valdresflya. Stopp på beitostølen og kjør bobbanen eller olabiler eller klatre litt og ta dere en tur over besseggen, eller eventuelt bare ta båten inn og ut. Rafting eller bodyboards, juvvandring osv. Sjoa er et fint utgangspunkt for slikt. Anonymous poster hash: 76185...888
Pengetreet Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Skal dere nedover Vestfold, så anbefaler jeg klatreparken "høyt og lavt" i Lardal. Gamle Ormelet (Tjøme) har konserter gjennom hele juli med kjente artister. Hvis dere er historieinteressert så er Slottsfjellet i Tønsberg verd et besøk. Telemarkskanalen er idyllisk. Det samme er småbyene som ligger som en perle på en snor nedover kysten: kragerø, Risør, Tvedestrand. Jomfruland er også verd å få med seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå