Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #1 Skrevet 2. juli 2014 Jeg trenger litt sammenligningsgrunnlag. Min er 3,5 år og har vært veldig treig med språket. Men det siste året har han virkelig utviklet seg og nå lurer jeg på om han er på omtrent samme nivå som er forventet. Har ikke noen å spørre og syns det er vanskelig å høre på andre unger for sammenligning. Min kan: - Snakke i lange setninger - Ha lange og "normale" samtaler med voksene og andre barn. - Spør og er nyskjerrig, formulerer spørsmål - Lærer nye ord veldig fort og har et stort ordforråd. Lurer han på hva noe heter så spør han. - Uttalen er litt uklar, han snakker ikke helt rent. Sier D for F og S for eksempel (ikke alltid). Regner med at dette kommer seg etterhvert, vi øver hvertfall masse på det! Anonymous poster hash: 98583...3a2
Tarssan Skrevet 2. juli 2014 #2 Skrevet 2. juli 2014 Høres helt normalt ut spør du meg. Mange av venninnene til jenta mi på 4 har blander de lydene du nevner.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #3 Skrevet 2. juli 2014 Har ei jente på 3 år og 2 mnd. Hun prater som en foss, veldig godt ordforråd og snakker lange forståelige setninger. Har også en på 5 år. Når han var på samme alder som søsteren var han ikke i nærheten av å ha så godt språk. Han var sen og sa omtrent ikke et forståelig ord før han var 2,5. Først da begynte det å løsne, og det utviklet seg til å bli ganske godt fram mot 3,5 år. Nå er han som sagt 5 og har helt normalt språk. Sier ikke r i alle ord, men det kommer seg stadig. Har også en tendens til å bytte om litt på konsonater i ord, men sier riktig om han blir korrigert. Anonymous poster hash: 95ae9...98c
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Min snart 4 åring snakker i lange setninger og snakker helt rent. Han var tidlig ute med språket, og har snakket rent en god stund. Skravla går i ett hele tiden, blir ør i hodet mange ganger. Han har et veldig bra ordforråd, og vi kan ha lage og koselige samtaler med han. Merker godt at han begynner å bli stor. Anonymous poster hash: 79a70...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå