Gå til innhold

når får barna mobil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 åringen har begynnt å ferdes ganske fritt...og er ofte hos kompiser en 15 minutters rusletur unna...tenker kanskje det er på tide med telefon...

Når begynnte dere med tlf til deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer man foreldrene til den han er hos.

Anonymous poster hash: 9c923...7e2
Skrevet

Da ringer man foreldrene til den han er hos.   Anonymous poster hash: 9c923...7e2

Selvsagt...slik vi gjør det nå....

Var heller ikke det som var spm...

Skrevet

Min fikk når han var 6 år,det var på grunn av at han skulle være hjemme alene i ca 1 time etter skola før jeg kom hjem fra jobb.han ringte og sa at han var hjemme.han får ikke lov til å ta den med ut osv.han er nå 7år.

Anonymous poster hash: e52e2...12f

Skrevet

Vi har kjøpt den enkleste nokiaen og har den som "hustelefon" hos oss. Barnet er 6 år og har begynt å være litt alene hjemme. Foreløpig ikke aktuelt å sende telefonen med henne foreløpig.

Anonymous poster hash: 9a3bb...569
Skrevet

Frøkna her blir 8 år neste uke og skal få til bursdagen sin.

Anonymous poster hash: fc2c8...a74

Skrevet

Vår eldste arvet mannens gamle da hun ble 9. Yngste på 8 har ikke mobil enda. Jeg ville ikke gitt mobil til en gutt på 7 som dere vet glemmer seg bort både nå og da. For det første blir det en falsk sikkerhet fordi han sansynlig ikke har den når han faktisk trenger det og for det andre blir det frustrerende når han mister eller ødelegger den. Ikke hvis, når.

Anonymous poster hash: 21490...077

Skrevet

Fik da hun var 7 år og sluttet på SFO

Anonymous poster hash: 324c1...7c7
Skrevet

Vår eldste arvet mannens gamle da hun ble 9. Yngste på 8 har ikke mobil enda. Jeg ville ikke gitt mobil til en gutt på 7 som dere vet glemmer seg bort både nå og da. For det første blir det en falsk sikkerhet fordi han sansynlig ikke har den når han faktisk trenger det og for det andre blir det frustrerende når han mister eller ødelegger den. Ikke hvis, når.Anonymous poster hash: 21490...077

Unnskyld meg!!! Hva feiler det deg?

Skrevet

Vår eldste arvet mannens gamle da hun ble 9. Yngste på 8 har ikke mobil enda. Jeg ville ikke gitt mobil til en gutt på 7 som dere vet glemmer seg bort både nå og da. For det første blir det en falsk sikkerhet fordi han sansynlig ikke har den når han faktisk trenger det og for det andre blir det frustrerende når han mister eller ødelegger den. Ikke hvis, når.Anonymous poster hash: 21490...077

Hæ? Hva var galt med svaret mitt?

Skrevet

Hvorfor så frekk? Feiler det henne noe da?

Anonymous poster hash: 17555...7d7

Skrevet

Hvilke forutsetninger har noen til å anta at mitt barn vil miste eller ødelegge en telefon,at det skal være ett spm om tid når dette skjer?

Skrevet

Hvilke forutsetninger har noen til å anta at mitt barn vil miste eller ødelegge en telefon,at det skal være ett spm om tid når dette skjer?

Det er et problem for alle unger jeg kjenner som har fått telefon så tidlig. Alle mister eller ødelegger telefonene sine. Jeg regner ikke med at sønnen din er så veldig mye flinkere til å passe på sakene sine enn ungene jeg kjenner.

Skrevet

Du har skrevet ganske mye om denne ungen din her, så det er ikke rart om folk går ut i fra at han ikke kommer til å klare å ta vare på en mobil. Det er tvert i mot en logisk slutning. 

Anonymous poster hash: 9c923...7e2
Skrevet

Det er et problem for alle unger jeg kjenner som har fått telefon så tidlig. Alle mister eller ødelegger telefonene sine. Jeg regner ikke med at sønnen din er så veldig mye flinkere til å passe på sakene sine enn ungene jeg kjenner.Anonymous poster hash: 21490...077
Jeg kunne selvfølgelig bare svart "9". Jeg beklager at skrev et litt mer utfyllende svar, men det får da være måte på frekk reaksjon.

Skrevet

Du har skrevet ganske mye om denne ungen din her, så det er ikke rart om folk går ut i fra at han ikke kommer til å klare å ta vare på en mobil. Det er tvert i mot en logisk slutning.  Anonymous poster hash: 9c923...7e2

Nei det er det ikke. Han er faktisk kjempeflink til å ta vare på tingene sine,og har aldri skrevet noe om at han ikke er det.

Uansett hva jeg har fortalt om min sønn er det ikke hold i en slik slutning

Skrevet

PMS??

Anonymous poster hash: 69296...b05
Skrevet

Du har skrevet ganske mye om denne ungen din her, så det er ikke rart om folk går ut i fra at han ikke kommer til å klare å ta vare på en mobil. Det er tvert i mot en logisk slutning.  Anonymous poster hash: 9c923...7e2

Nei det er det ikke. Han er faktisk kjempeflink til å ta vare på tingene sine,og har aldri skrevet noe om at han ikke er det.

Uansett hva jeg har fortalt om min sønn er det ikke hold i en slik slutning

Det er vel kanskje en naturlig slutning? Og da tenker jeg ikke diagnoser eller noe. De fleste 7-åringer jeg kjenner til, er ganske svimete til tider.

Skrevet

Hi her er nok vant med personangrep på både seg selv og sønnen i tråder her inne, men denne gangen var det nok ikke ment som det. Jeg forstår det slik at anonym her mener at barn under ni år ikke er i stand til å ta vare på en mobiltelefon på generelt grunnlag, ikke spesifikt hi sin sønn.

Skrevet

10 år om ikke det av en eller annen grunn blir veldig nødvendig før.

Anonymous poster hash: a232b...4ef
Skrevet

Hi her er nok vant med personangrep på både seg selv og sønnen i tråder her inne, men denne gangen var det nok ikke ment som det. Jeg forstår det slik at anonym her mener at barn under ni år ikke er i stand til å ta vare på en mobiltelefon på generelt grunnlag, ikke spesifikt hi sin sønn.

Hvis jeg trakk for hastige slutninger,beklager jeg det. Tok det for gitt at det var det samme gamle. Dette var i så fall feil av meg. Beklager igjen

Skrevet

7 er visst en god alder

Anonymous poster hash: a9d5b...c00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...