Gå til innhold

Betale for attest på termindato?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var innom legekontoret og tok blodprøver i uke 32 og ba samtidig om legen kunne sende meg attest på termindato for å legge ved til nav. Fikk attesten i posten noen dager senere, og fikk nå regning i posten på 56 kr for attesten og 49 kr i fakturagebyr. Kan de virkelig be om penger for det? Jeg bruker alltid å spørre om jeg må betale noe når jeg er på legekontoret ifb med graviditeten, men fikk som vanlig til svar at det var gratis. Greit nok at 105 kr ikke er så mye penger, men det er jo en prinsippsak. Kunne jo fått den gratis hos jordmor istedenfor.

 

Anonymous poster hash: 550c4...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja de kan be om penger for det. Det er kun selve kontrollene som er gratis, en attest er en ekstraservice legen gir og de tar da et gebyr for dette samt fakturagebyr. 



Anonymous poster hash: 150d5...01a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe legen må gjøre uansett, hvis man ikke går til legen, så nei, du skulle ikke ha betalt noe som helst. 

 

Selv har jeg aldri betalt et øre for noen attester eller vedlegg på blodprøver utenom svangerskap.

 

Synes det var veldig rart. 



Anonymous poster hash: 768aa...c44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det hørtes rart ut... Kan være fordi de sendte den hjem til deg, men ellers skal du jo ikke betale under graviditeten. Jeg har vært til legen for andre ting enn graviditeten og har ikke betalt en krone for det heller.. Og en attest som du er nødt å levere til nav var rart de tok betalt for.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...