Gå til innhold

Tap av sexlyst med p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig en nesten litt over kanten stor sexlyst. Ikke noe trøbbel her, sex blir det så godt som hver dag. (minus når "tante rød" er på besøk)

Nå har jeg begynt på p-pillene og det bare dabbet av. Totalt! Føles som et ork. Vondt i hodet har jeg også.

Flere som har opplevd det samme?

(Sjekker at anonymknappen er trykt på og dobbelt sjekker etter skrivefeil. Orker ikke stavepolitiet i denne tråden)

Anonymous poster hash: 93bf2...92d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kjenner seg igjen?

Skrevet

Å jo! Kjenner meg godt igjen.

Har gått på flere merker, men da jeg fikk cerazett pga at jeg ammet mistet jeg totalt sexlysten. Det ble faktisk så ille at jeg syntes sex rett og slett var ekkelt.

I tillegg ble jeg veldig humørsyk av pillene og jeg var nesten konstant forbanna.

Den dagen jeg klikka på babyen min på et halvt år fordi hun lugget meg, sluttet jeg tvert.

Humøret ble normalt etter 2 uker, men sexlysten er fortsatt så som så ett år etter.

Ikke faen om jeg skal gå på noe mer p-piller. Nå er det mannens tur!

Hvis ikke legen har noe annet å anbefale som ikke er fult av hormoner.

Anonymous poster hash: 783ed...ace

Skrevet

Jeg gikk på jasmine i noen år, da var det ingen sexlyst.. Tenkte ikke over at det var p-pillene, jeg var ung å uopplyst den gangen. Da jeg sluttet på de pillene kom sexlysten tilbake å vi brukte ikke prevensjon på 2 år, ble heldigvis ikke gravid i den perioden. Etter 2 år prøvde jeg ut Microgynon, har gått på de p-pillene i snart 3 år og sexlysten er på topp:-D

Anonymous poster hash: a68db...7ea

Skrevet

Her ødelegger all hormon prevensjon sexlysten min, altså den blir på på 0... Så her steriliserte mannen seg når vi hadde fått barna vi skulle ha :)

Skrevet

Normal bivirkning

Anonymous poster hash: 24de5...fac
Skrevet

Sluttet på Cerazette for noen dager siden, etter å ha tatt den ett års tid. Har NULL sexlyst, har blitt så gale at jeg bare har lyst til å gråte ved tanken på det! Håper det blir bedre snart.

Anonymous poster hash: 75ed2...ab5

Skrevet

Har gått på Cerazette i 7 år.

Blødde nesten konstant i 6 mnd i starten, og har siden det aldri hatt en blødning eller utflod

Har NULL sexlyst, men usikker på om det kun er pillen sin skyld? Elsker mannen min og jeg får sporadisk innimellom lyst til egenkos (kortvarig), men mannen får vel sex ca en gang pr år. Vi har fått de barna vi skal ha.

ELSKER det og ikke ha menstruasjon, noe som var ekstremt smertefullt for meg, nå er det ingen tema. Sex skulle jeg ønske og ha, men har ikke lyst på menstruasjon. Er 45 år gammel og har barn der eldste er 10 år og yngste 7 år.

Anonymous poster hash: 9356b...748
Skrevet

Ppillen er noe dritt! Ja, de hemmer ikke bare sexlysten enormt, men hos meg gav de skikkelig kviseutbrudd i ansiktet og på rygg etter at jeg sluttet med de! Men sexlysten kom tilbake da, deilig å kjenne at jeg ble pirret for en gang skyld;-)

Anonymous poster hash: a3aa5...929

Skrevet

Jeg gikk på jasmine i noen år, da var det ingen sexlyst.. Tenkte ikke over at det var p-pillene, jeg var ung å uopplyst den gangen. Da jeg sluttet på de pillene kom sexlysten tilbake å vi brukte ikke prevensjon på 2 år, ble heldigvis ikke gravid i den perioden. Etter 2 år prøvde jeg ut Microgynon, har gått på de p-pillene i snart 3 år og sexlysten er på topp:-DAnonymous poster hash: a68db...7ea

ser at du gikk på samme pillen som meg! Kan jeg spørre om du fikk kviser etter at du sluttet?

Skrevet

Null sexlyst her, trodde jeg var aseksuelle helt til jeg sluttet med p-pille og fant ut min sanne drift.

Hadde grusomt mye kviser i flere mndr etter at jeg sluttet, fikk ikke kontroll over problemet på lenge.

Her i huset brukes kondom til vi er sikre på at vi har de barna vi skal ha. Aldri mer hormonell prevensjon.

Anonymous poster hash: 41bac...7af

Skrevet

Null sexlyst her, trodde jeg var aseksuelle helt til jeg sluttet med p-pille og fant ut min sanne drift.

Hadde grusomt mye kviser i flere mndr etter at jeg sluttet, fikk ikke kontroll over problemet på lenge.

Her i huset brukes kondom til vi er sikre på at vi har de barna vi skal ha. Aldri mer hormonell prevensjon.Anonymous poster hash: 41bac...7af

Du også, ja de kvisene er grusomme! Sluttet for 6 mnd siden, og ryggen ser ut som et helvete :-( hvordan fikk du kontroll på problemet, gikk det over av seg seg til slutt??

Nei fysj, aldri mer ppiller!

Skrevet

Mercilon lenge, gikk helt fint. Marvelon, derimot -> helt flat. Null lyst. Kom meg av dem i en faderlig fart.

Anonymous poster hash: 4272e...52c
Skrevet

Her i huset brukes kondom til vi er sikre på at vi har de barna vi skal ha. Aldri mer hormonell prevensjon.

Hva gjorde du for å få kontroll på kvisene? Jeg har sluttet på pillen og fikk sexlyst, men kvisene gjør at jeg ikke slapper av i akten, så da velger jeg heller kvisefri på p-piller. Skal starte opp igjen på Diane tenkte jeg...

Anonymous poster hash: 4fd22...1ea

Skrevet

Hva gjorde du for å få kontroll på kvisene? Jeg har sluttet på pillen og fikk sexlyst, men kvisene gjør at jeg ikke slapper av i akten, så da velger jeg heller kvisefri på p-piller. Skal starte opp igjen på Diane tenkte jeg...

Anonymous poster hash: 4fd22...1ea

Det hadde jeg også gjort hadde det ikke vært for at vi er prøvere :-(

Skrevet

Her sluttet jeg med all hormonprevensjon da jeg oppdaget denne. http://www.pfc.no/Produkter/Pearly.aspx

Pearly heter den, og fungerer ved at man måler temperaturen hver morgen under tunga. Pearlyen kan da, ut i fra temperaturen, regne seg frem til om du er fruktbar eller ikke. Fungerer både som babyplanlegger og/eller prevensjon.

Helt gull, og aldri mer hormoner på meg i hvertfall!

Skrevet

Takk for svar damer, da kvitter jeg meg med pillene

Skrevet

Her i huset brukes kondom til vi er sikre på at vi har de barna vi skal ha. Aldri mer hormonell prevensjon.Anonymous poster hash: 41bac...7af

Du også, ja de kvisene er grusomme! Sluttet for 6 mnd siden, og ryggen ser ut som et helvete :-( hvordan fikk du kontroll på problemet, gikk det over av seg seg til slutt??

Nei fysj, aldri mer ppiller!Anonymous poster hash: a3aa5...929

Gikk til hudlege som anbefalte at jeg skulle begynne med p-pillen igjen for å ta Roaccutane. Siden vi ønsket barn var det ikke helt den løsningen jeg ønsket. Gikk til en annen som foreskrev antibiotika (mener det var tetracyclin), men da fikk jeg kjempetør hud og eksem. Til slutt sluttet jeg med alt og begynte å bruke kun milde økologiske hudprodukter. Det ble bedre, men helt bra ble det ikke før jeg ble gravid og hadde ammet. Etter det har huden vært finfin.

Skrevet

Jeg tåler ikke p-piller. Sexlysten dabber av og på sikt blir jeg et hormon-troll.

Anonymous poster hash: e0bc7...a30

Skrevet

Nei fysj, aldri mer ppiller!Anonymous poster hash: a3aa5...929

Gikk til hudlege som anbefalte at jeg skulle begynne med p-pillen igjen for å ta Roaccutane. Siden vi ønsket barn var det ikke helt den løsningen jeg ønsket. Gikk til en annen som foreskrev antibiotika (mener det var tetracyclin), men da fikk jeg kjempetør hud og eksem. Til slutt sluttet jeg med alt og begynte å bruke kun milde økologiske hudprodukter. Det ble bedre, men helt bra ble det ikke før jeg ble gravid og hadde ammet. Etter det har huden vært finfin.Anonymous poster hash: 41bac...7af

Huff,skal ikke være enkelt det der! Kvisene i fjeset ble enda verre da jeg ble gravid, mistet dessverre i MA, og da ble det litt bedre! Jaja, ikke noe en får gjort med det nå hvertfall, får bare holde ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...