Gå til innhold

Har de dårlig tannhygiene i England?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært der, men de fleste engelske dokumentarserier jeg ser på syns jeg de har så fæle tenner. Sikkert fordi de drikker mye te? :P Den eneste vakre briten jeg kommer på er Cheryl Cole og samboern er enig han!

Anonymous poster hash: d208a...219

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britene er jo vel kjent for dårlige tenner :D Kjenner bare en brite, og han har fæle tenner. Tilfeldig? Neppe... :P

Skrevet

Ja, det var nettopp en tråd om det her inne. Kanskje du finner den om du googler "fødeavd. england, stygge tenner". Over 50% av alle briter slurver regelmessig med tannpussen.

Anonymous poster hash: cca28...3c2
Skrevet

I tillegg så har mange av de en arvelig tannkjøttsykdom. Litt innavl på øya...

Og når du snakker om at mange av de ikke er så pene så er det bare tenke på arvestoffet igjen, når vikingene var på tokt og skulle ta med seg slaver hjem så tok de sannsynligvis de peneste slik at de stygge fikk bli igjen og spre sine gener 😃

Skrevet

For ikke å nevne et svært dyrt tannlegesystem også for barn.

Skrevet

I tillegg så har mange av de en arvelig tannkjøttsykdom. Litt innavl på øya...

Og når du snakker om at mange av de ikke er så pene så er det bare tenke på arvestoffet igjen, når vikingene var på tokt og skulle ta med seg slaver hjem så tok de sannsynligvis de peneste slik at de stygge fikk bli igjen og spre sine gener

Herrejesus. Bra det er dobbeltmoral her inne. Hadde du snakket slik om mørkhudede hadde du fått et lite fint stempel.

Anonymous poster hash: dd6af...933

Skrevet

For ikke å nevne et svært dyrt tannlegesystem også for barn.

Det er tull!!!

Det er gratis med tannlege for barn i England, det er til og med gratis med tannregulering.

Til og med min "beste i byen" private tannlege er billigere, enn i Norge.

Det er manko på tannleger, det er få engelske, men de har både velutbygd privat og offentlig tilbud. De har også tannlegevakter for akutt hjelp.

England er et land med stor fattigdom, og med fattigdom kommer gjerne mange andre dårlige prioriteringer, fordi man ikke har overskudd. Det er en god del dårlig tannstell, men det er også en hel haug med mennesker, så klart den lille prosentandelen, faktisk utgjør mange.

Anonymous poster hash: bb15d...e0f

Skrevet

Apropo briter... Jeg spotta endel engelskmenn da vi var på ferie for litt siden. Makan til utålmodige foreldre skal du lete lenger etter! Kvalmt

Skrevet

Huff, her var det mye uvitenhet. Jeg er født og oppvokst i England, og ja, man ser mye tannproblemer i fattige områder, men ellers er det som i Norge. 

Og at vi briter liksom er så stygge? Jadda...

Anonymous poster hash: dd6af...933
Skrevet

Systemet med skoletannlege som vi har her i Norge er helt unikt. I tillegg har "alle" hatt regulering på et tidspunkt.

Jeg har bodd i England og kjenner mange pene, flotte og hyggelige engelskmenn.

Når det gjelder høflighet, oppdragelse og disiplin (som er dessverre er er "FY"-ord i den pedagogiske diskursen i Skandinavia) har vi mye å lære, tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...