Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 ..eller, hun har på en eller annen måte lært seg en annen måte å si r på enn det som er vanlig. Om du ikke vet om det så legger du nok ikke merke til det. Uansett, i barnehagen var ikke dette noe de syntes jeg skulle tenke på, for det kom til å gå seg til. men nå skal hun opp i andre klasse og hun sier fortsatt ikke r riktig. På tide med logoped? har faktisk ikke snakket med læreren om dette for jeg har glemt det bort, helt til hun begynte å snakke om det selv. Anonymous poster hash: 3da64...e04
Gemini77 Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Min sønn som er 8 sier heller ikke R helt riktig.. Skolen har heller ikke tatt tak i det men så fikk alle barna i klassen invitasjon til R-kurs. 5 stykker ble med og sammen med foreldrene. Mer tull skal du lete lenge etter. En logoped som ikke pratet rent norsk så vi knapt nok skjønte hva hun sa. Sikkert flott opplegg men når hun viser lydene og ikke greier lydene ordentlig selv så mistet jeg troen. Det var et oppfølgingsmøte 5 uker senere etter at folk skulle øve hjemme og ingen møtte opp.. Skal vi få noe dreisen på dette så må det one-on-one tid med logoped tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Med fare for å virke negativ, jeg tror det er for sent. Hvis ikke de lærer å si r når de er små, skal det mye til at de lærer det. Dattera vår er 12, og jeg har innsett at hun kommer aldri til å bruke østnorsk r. Anonymous poster hash: 4f2cb...b28
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Problemet kan komme av for stramt tungeband. En bekjent kunne heller ikke si R når han var 8 år. Foreldrene tok han med til legen og det ble konstatert stramt tungeband. Et lite snitt og problemet var løst. Barnet lærte å si R kort tid etterpå. Anonymous poster hash: 20bf5...1f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå