Gå til innhold

Forskjellig etternavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nr 1 og nr 2? Er det teit?

F.eks farens etternavn på førstefødte og morens etternavn på andrefødte.

Etternavnene passer ikke sammen..

Anonymous poster hash: 05e50...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er teit

Anonymous poster hash: 5a914...784
Skrevet

Kjenner dei som har det slik, reagerer ikkje negativt på det. Hjå oss har eldste eitt etternamn og yngste to, då vi ville kalle opp utan å bruke fornamnet.

Leste forresten i ein artikkel ein plass at søstra til Sigrid Bonde Tusvik heitte Tusvik Bonde.

Skrevet

Ja, det er teit. Jeg synes søsken skal få bli gjenkjent som nettopp søsken på skolen og i andre sammenhenger i lokalsamfunnet ved at de har samme etternavn. Noe annet synes jeg bare blir krampaktig egoistisk av foreldrene.

Anonymous poster hash: 0c7d2...34d

Skrevet

Ja, det er teit. 

Anonymous poster hash: 37adb...6b9
Skrevet

Jeg synes det er teit, men min mening er ingen fasit. Jeg synes det er veldig greit at hele familien har samme etternavn, jeg da.

Anonymous poster hash: f14b3...6de

Skrevet

Hvis dere ikke har planer om å gifte dere og ta felles etternavn er det mest rettferdig for de voksne, men det er ikke mest praktiske for barna.

Anonymous poster hash: 0db98...841
Skrevet

Jeg har et annet etternavn som mine to brødre. De har begge foreldrenes etternavn med faren min sitt til slutt, jeg har bare moren min sitt. Moren min sitt etternavn er mye mer spesielt, så hun ville med etterpåklatten meg, føre navnet videre.

Har aldri hørt et negativt ord om dette, og jeg har alltid synes det var en fin ordning selv. Har egentlig ikke tenkt så mye over det og det jeg har tenkt har vært positivt, for å si det sånn :) 

Anonymous poster hash: 38fc4...542
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Jeg valgte å ta kun min manns navn så alle har likt navn i familien. Det var veldig viktig for meg ;-)

Skrevet

Jeg synes ikke det er teit jeg :)

Jeg ville aldri hatt BF sitt etternavn på alle barna, det er et kjipt vanlig etternavn. Våre passer sammen da, så det gikk på et vis å få alle til å ha samme etternavn. Praktisk med tanke på arving av klær, oversikt i skolesituasjon mm. Men det er jo selvsagt løsbart..

I en familie jeg vet om har de annethvert barn med den enes og den andres etternavn. I en annen familie ga de jentene moras etternavn og gutten farens. Dette løser vel hver familie som de ønsker. :)

Skrevet

Det synes jeg er teit, med mindre de er Halvsøsken og at det er årsaken til ulike etternavn.

Anonymous poster hash: f75a3...8ea

Skrevet

har forskjellig etternavn på 1 og 2. Eldste har mitt (særkullsbarn), andremann har en kombinasjon av samboer sitt etternavn og min fars. (mitt og samboers navn GÅR IKKE sammen, hehe - type "olsen polsen".

Anonymous poster hash: d15e2...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...