Gå til innhold

Medisinsk abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg utførte en medisinsk abort i påska. I går fikk jeg lignende smerter og blødning, men ikke like sterkt. Er dette normalt?

Anonymous poster hash: 2dc22...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tre første menstruasjonene etter medisinsk abort var grusomme! Blødde gjennom alt på nulltid og jeg hadde mye smerter. Heldigvis roet seg nå, og ett halvt år etter aborten har blødningen blitt beskjeden.

Anonymous poster hash: 4ffe8...2df

Skrevet

Kom mensen din tilbake igjen etter aborten, og hvordan var den i så tilfelle? De sier jo at første mensen etter abort er kraftigere og man blør mer. jeg er nettopp ferdig med blødningene selv etter abort (MA) og håper at syklusen stabiliserer seg raskt slik at vi kan prøve igjen!

Anonymous poster hash: aaf64...b80

Skrevet

Jada, jeg har hatt en menstruasjon etter MA. Den var lang og jævlig. Skal ha mensen om ei ukes tid, kan hende denne bare er litt for tidlig ute? Ting har sikkert ikke stabilisert seg ordentlig enda. Kommer fremdeles de ekle klumpene som kom da jeg aborterte. Ble litt nervøs for at ikke alt var ute, men de sa jo at det var ok på sykehuset. Har også vært inne på tanken om jeg har hatt en SA.

Hilsen hi.

Skrevet

Jada, jeg har hatt en menstruasjon etter MA. Den var lang og jævlig. Skal ha mensen om ei ukes tid, kan hende denne bare er litt for tidlig ute? Ting har sikkert ikke stabilisert seg ordentlig enda. Kommer fremdeles de ekle klumpene som kom da jeg aborterte. Ble litt nervøs for at ikke alt var ute, men de sa jo at det var ok på sykehuset. Har også vært inne på tanken om jeg har hatt en SA.

Hilsen hi.Anonymous poster hash: 2dc22...484

Hmm, høres ikke ut som om at alt er borte da nei, mtp at du har de smertene også! Tok de ul av deg siden de konkluderte med at alt var ute? Jeg trodde selv at alt var ute etter den medisinske, men jeg hadde så voldsomme smerter, som viste seg å være smerter! Endte med utskraping da kroppen ikke klarte å støte ut de resterende restene! Kan jo være som du sier, at syklusen ikke har stabilisert seg enda og at mensen har kommet tidligere nå!

Jeg ville tatt en tlf til sykehuset hvis det er sterke smerter og klumper enda, bare for sikkerhets skyld! (så sant de ikke så med ul at alt var ute)

Skrevet

Hilsen hi.Anonymous poster hash: 2dc22...484

Hmm, høres ikke ut som om at alt er borte da nei, mtp at du har de smertene også! Tok de ul av deg siden de konkluderte med at alt var ute? Jeg trodde selv at alt var ute etter den medisinske, men jeg hadde så voldsomme smerter, som viste seg å være smerter! Endte med utskraping da kroppen ikke klarte å støte ut de resterende restene! Kan jo være som du sier, at syklusen ikke har stabilisert seg enda og at mensen har kommet tidligere nå!

Jeg ville tatt en tlf til sykehuset hvis det er sterke smerter og klumper enda, bare for sikkerhets skyld! (så sant de ikke så med ul at alt var ute)Anonymous poster hash: aaf64...b80

Smerter som viste seg å være rester skulle det stå,hehe ;-)

Skrevet

Har aldri blitt tatt inn på etterkontroll, så de har ikke sjekka med UL. De sjekka bare der som kom ut den gangen og da sa de at alt så bra ut. Hvis ikke alt er ute så skal de f meg få høre det!! Dårlig av de og ikke be meg på etterkontroll etter 1 mnd., de sa det var normal prosedyre. Var du på etterkontroll?

Skrevet

Har aldri blitt tatt inn på etterkontroll, så de har ikke sjekka med UL. De sjekka bare der som kom ut den gangen og da sa de at alt så bra ut. Hvis ikke alt er ute så skal de f meg få høre det!! Dårlig av de og ikke be meg på etterkontroll etter 1 mnd., de sa det var normal prosedyre. Var du på etterkontroll? Anonymous poster hash: 2dc22...484

Jeg har hørt at det ikke er vanlig med etterkontroll, noe jeg syntes er veldig rart når aborten utføres medisinsk. Hvordan kan de se at alt er ute ved å kikke på det som er i skålen?!Som jeg skrev tidligere, jeg var sikker på at jeg også hadde fått ut alt, siden det kom masse klumper den dagen jeg tok pillene,men de smertene jeg hadde i dagene etterkant var så vonde, og da viste det seg at det var rester som sagt :-(

Nei, ikke noe etterkontroll her heller, men nå hadde jeg jo utskraping til slutt, så da regner jeg med at de ser over at alt er ute når de først er inni der og romsterer! Jeg blødde som ved vanlig mens i 1 uke etterpå, med brun spotting 4-5dager etter det igjen, har akkurat gitt seg! Men hadde jeg vært deg, så ville jeg ringt sykehuset og forklart situasjonen,og jeg hadde nok vært fly forbannet jeg også hvis det hadde vist seg at det var rester igjen!

Skrevet

Snakka med legevakta nå og han overlegen der trodde ikke det var rester igjen siden jeg har hatt vanlig mensen og ikke blødninger utenom det i ettertid. Det er jo 3 mnd siden MA som han sa, men jeg vet ikke. Jeg har begynt å fossblø nå og han sa at hvis det blir værre enn det var i går så skal jeg komme inn så henviser han meg til sykehuset. Hvis ikke så skal jeg ringe fastlegen i morgen når de åpner. Hva burde jeg gjøre!? Jeg er både redd, lei meg og forbanna på en gang...

Skrevet

Forrige innlegg er fra hi.

Skrevet

Snakka med legevakta nå og han overlegen der trodde ikke det var rester igjen siden jeg har hatt vanlig mensen og ikke blødninger utenom det i ettertid. Det er jo 3 mnd siden MA som han sa, men jeg vet ikke. Jeg har begynt å fossblø nå og han sa at hvis det blir værre enn det var i går så skal jeg komme inn så henviser han meg til sykehuset. Hvis ikke så skal jeg ringe fastlegen i morgen når de åpner. Hva burde jeg gjøre!? Jeg er både redd, lei meg og forbanna på en gang... Anonymous poster hash: 2dc22...484

joda,legen kan nok ha rett i det,du skulle skikkert blødd imellom syklus!Du har sikkert ikke rester igjen nå så sant det ikke kommer klumper og du har sterke smerter,men er du likevel bekymret over blødningene så hadde jeg likevel forhørt meg! Huffda,ikke noe kjekt det

der,får vondt av deg :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...