Gå til innhold

2 åring som plutselig er endrer oppførsel til det negative

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2.5 år som omtrent alltid har vært snill med andre barn.

Men nå i det siste har han helt endret oppførsel!

På lekeland slår han gutter på 5-6 år helt uprovosert,dytter mindre barn og slår.

På lekeland har de sykler de kan sykle på ett lite området å der kom en gutt borti sykkelen som sønnen min brukte.

Han blir da rasende å krasjer i sykkelen på gutten med vilje!

Han er også begynt å kaste steiner på biler,slå alle folkene han går forbi på toget osv.

En dag vi var ute å spiste så går han bort til en bord å kaster flasken med cola i golvet så den knuser!

Var så utrolig flau av han :S

Hva i alle dager gjør jeg for å unngå at han er stygg med andre og å bli kvitt sånn oppførsel?

Jeg kjefter på han uten at det virker som det hjelper.

Visst vi går fra Lekeland visst han er stygg mot andre barn,vil han da skjønne at det er en konsekvens av oppførselsen hans?

Anonymous poster hash: 0d9fa...9e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om han gjerne tar oppførselen av barna på stor avdeling,ettersom de har vært mye der de siste ukene pga han snart skal begynne der.

Skrevet

Det er ikke uvanlig at barn i den alderen svinger litt i humør og adferd, men det viktigste er vel at du har helt klare regler på hva som er godkjent adferd og ikke godkjent. Når barnet de gjør ting som du ikke liker så må det få konsekvenser. Hver gang.

Jeg hadde tatt han ut av alle situasjoner der han hadde gjort uakseptable ting. Vær helt rolig og fortell hvorfor han ikke kan gjøre det han gjør. Dette må du gjøre hver gang. Det er viktig å ikke bli sint, kun rolig og bestemt.

Det er godt mulig at han tar etter de store, eller at han føler han må forsvare seg fordi han er liten når han er sammen med større barn.

Anonymous poster hash: 0ffcb...40f
Skrevet

opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...