Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Jeg er sånn delvis bevisst over hva jehøg spiser. Spiser aldri godterier, har vi middag med mye kcal så spiser jeg en liten posjon. Kan spise en is eller ta en iskaffe innimellom og spiser mye frukt. Det er jo ikke så bra. Men jeg spiser ikke så mye som tilsier at vekta skal øke så mye så fort. Jeg må være helt nazi med kostholdet og jeg er sååå lei av å konstant tenke vekt, mat og kalorier Anonymous poster hash: 26889...651
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Prøvd lavkarbo? Det har vel vist seg å være bra for de med pcos?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Har ingen tips dessverre. Er i samme situasjon. Har forsøkt lavkarbo men ble syk av det fordi det er så lite jeg liker som er lavkarbo å da spiste jeg alt for lite og ble syk tilslutt. Prøver å være forsiktig med maten å prøver å spise sunt å trene. Har allikevel gått opp 15 kilo på 3 år og det fortsetter bare :-( Anonymous poster hash: d04c8...6c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Men det må da være noe annet man kan gjøre enn lavkarbo? Jeg har også prøvd det, men syns det er så vanskelig og krever så mye planlegging. Men det funket da Anonymous poster hash: 26889...651
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Du er bare nødt til å tilpasse inntaket etter kroppen din. Jeg tenker grovkarbo og insulinresistens, spiser grovt og grønt og mat som påvirker blodsukkeret minst mulig. Spiser minst mulig sukker og hvitt hvetemel, lager det meste av maten fra bunnen av. Velger å sammenligne det med andre som går på dietter, det er ikke verre med pcos enn cøliaki eller melkeallergi, vi må bare tilpasse dietten etter kroppen vår... Les om kosthold som passer for de med diabetes, det er mat som også passer for pcos fordi nesten alle med pcos er insulinresistent og i fare for å utvikle diabetes 2. Jeg er stor altså, 174 cm og 79 kg, men vekten øker ikke lenger. Jeg må være bevisst, jeg må være aktiv så jeg forbrenner mest mulig av det jeg spiser, og jeg spiser mindre enn jeg gjorde før. Trening alene kan minske plagene ved pcos. Man går ikke opp i vekt med mindre man spiser mer enn akkurat din kropp trenger, eller helt feil mat i forhold til hva slags brennstoff akkurat din kropp ønsker, pcos eller ei... Anonymous poster hash: 320b4...f08
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Lavkarbo får unødig tyn for å være så komplisert. Det er det så absolutt ikke. Unngår man frukt, brød, potet, ris og pasta så er man langt på vei igang med lavkarbo. Og brus/sukkerholdig drikke selvfølgelig. Jeg har pcos og lever mer og mindre lavkarbo, det har gitt meg stabil menstruasjon og bedre humør i tillegg til at vekta har gått ned/stabilisert seg. Hvis jeg jukser litt, så merker jeg det umiddelbart på vekta. Søtsuget/behovet for noe ekstra blir borte fort - holder man ut tre dager så er det gjort. Anonymous poster hash: 77cef...0e4
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Jeg er sånn delvis bevisst over hva jehøg spiser. Spiser aldri godterier, har vi middag med mye kcal så spiser jeg en liten posjon. Kan spise en is eller ta en iskaffe innimellom og spiser mye frukt. Det er jo ikke så bra. Men jeg spiser ikke så mye som tilsier at vekta skal øke så mye så fort. Jeg må være helt nazi med kostholdet og jeg er sååå lei av å konstant tenke vekt, mat og kalorier Anonymous poster hash: 26889...651 Du skriver at du ikke spiser så mye som tilsier at vekta skal øke så mye så fort. Men når du har pcos er du trolig insulinresistent, og da vil du legge på deg hvis du fortsetter å spise for mye karbohydrater. Lik det eller ikke, men det er fakta. Så lenge du fortsetter å spise mye frukt, is og iskaffe, så får du ikke kontroll på vekten din. Hvis du teller kalorier og spiser karbohydrater, da vil du fortsette å legge på deg og forsterke problemene dine. Du må kutte karbohydrater (sukker, brød/korn, pasta, ris, poteter, mais, frukt) men du kan nærmest fråtse i grønnsaker og du kan spise en god del bær også. Ikke tenk kalorier, men få i deg nok riktig fett (olivenolje, omega3, cocosa, rapsolje, smør), da holder du blodsukkeret ditt stabilt og da balanserer du også hormonene dine. Du må ta et valg - vil du bli bra eller vil du fortsette å bli større og få større helseproblemer. Ditt valg! Du må se på deg selv som om du har diabetes 2 og leve deretter. Les deg opp på et LCHF-kosthold, for det er der løsningen din ligger. Fortsetter du med mye frukt, is, iskaffe og andre (raske) karbohydrater så velger du problemene dine. Det er en jobb å gjøre, men legger du om kosten så blir det etter hvert en vane, og du vil føle deg langt bedre og ikke ha søtsug lenger. Anonymous poster hash: 20054...c55
Urwa Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Diabetes medisinen Metformin skal hjelpe pcos pasienter selvom man ikke har diabetes. Gynokologen min skrev dette ut for meg ( jeg har ikke insulinresistens ),og det bremset vekt oppgangen. Og da fikk jeg pusterom til å trene. Nå har jeg gått ned en god del👍 Endret 1. juli 2014 av Urwa
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Det er arvelig å være badeball Anonymous poster hash: 60e44...092
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Det er arvelig å være badeball Anonymous poster hash: 60e44...092 Ja daaa og det er sikkert også arvelig å være tom i pappen som deg😂 Anonymous poster hash: 54ef9...90b
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 lavkarbo er ikke så vanskelig som man først tror. Krever heller ikke så mye planlegging.... Jeg har 3 barn og full jobb, og klarer å leve på ketose (for øyeblikket). I starten er det litt å sette seg inn i, men etter hvert vet du hvor mye det er i hvilken type mat, og det holder i massevis. Jeg kan ramse opp hva jeg spiser, siden noen sier det er vanskelig å finne mat man liker..... Egg, kylling, fisk, kjøtt, bacon, reker, ost, kjøttpålegg, knekkebrød (lavkarbo variant), rømme, fløte, blomkål, brokkoli, vannmelon, jordbær, bringebær, blåbær, kokosmelk, hjemmelaga fiskesupper, hjemmelaga tomatsupper, gratinerte grønsaker, fylte paprika, hjemmelaga pizza med kjøttdeig, sopp, ost, paprika (det man enn måtte ønske å ha på), sauser, krem, gotta cheese, kesam...... Lista er lang! Det eneste jeg egentlig ikke spiser er poteter, pasta, brød og frukt. Anonymous poster hash: 7b9ae...0ba
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 Har ingen tips dessverre. Er i samme situasjon. Har forsøkt lavkarbo men ble syk av det fordi det er så lite jeg liker som er lavkarbo å da spiste jeg alt for lite og ble syk tilslutt. Prøver å være forsiktig med maten å prøver å spise sunt å trene. Har allikevel gått opp 15 kilo på 3 år og det fortsetter bare :-( Anonymous poster hash: d04c8...6c8 Jeg har ikke pcos, men etter at jeg fikk satt inn pstav gikk jeg opp 15 kg på fire (!!) mnd. Jeg er lav i tillegg så det syns veldig godt. Har alltid spist sunt og beveget meg mye. Rådløs:-( Anonymous poster hash: 71a4d...3b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå