Gå til innhold

Keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg har termin den 9. desember, men skal ha et planlagt ks den 25. nov, mister jeg da 2 uker av permen før fødselen?? Eller er det sånn at siden jeg vet når jeg "føder" så får jeg 3 uker perm utifra k.s datoen?

Anonymous poster hash: 5d20a...bec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får permisjon ut fra keisersnittdatoen.

Anonymous poster hash: c466e...7d1
Skrevet

Takk :tommelopp:

Skrevet

Lokale forskjeller på dette. På nav-kontoret her nektet de plent å sette permisjonsdatoene etter det planlagte snittet. De kunne bare forholde seg til termindatoen og ingenting annet, at jeg skulle ha planlagt snitt 10 dager før spilte ingen rolle.

Noen føder før termin og noen etter, det vi forholder oss til frem til fødselen faktisk skjer er termindatoen, keisersnitt er intet unntak, sa de her.

Da jeg fortalte at jeg visste det ble praktisert annerledes andre steder sa de at det var de andre stedene som gjør feil, for dette skulle være likt i hele landet...

Anonymous poster hash: f5cee...4df

Skrevet

Jeg mistet. Tror det er slik reglene er.

Skrevet

Man står jo fritt til å ta ut permisjon fra tolv uker før fødsel, så om NAV der du bor er vrange søker du jo bare permisjon f.eks fem uker før termin - så får de ekstraarbeid og må endre eget vedtak etter at barnet er ute.

Men jeg har ikke hatt problemer med å få innvilget ut fra keisersnittdato verken med nummer en eller to, det var i to ulike Oslo-bydeler. Fastlegen skrev attest med formuleringen "forløsning er planlagt til dato."

Skrevet

Smart å bare få legen til å skrive forløsningsdato og ikke noe om tremin på atesten til nav. 

HVordan er "reglene" ifht til nå ks skal taes? Er det alltid ca10 dager før ul termin?

Skrevet

De beste sykehusene er begynt å legge snittene så nær termin som mulig. Rikshospitalet sier vanlugvis maks en uke før termin. Mange mindre sykehus er mer på 10-14 dager før.

Skrevet

De beste sykehusene er begynt å legge snittene så nær termin som mulig. Rikshospitalet sier vanlugvis maks en uke før termin. Mange mindre sykehus er mer på 10-14 dager før.

De beste har 7 dager mens de minste har 10? Er det nødvendigvis slik at de største er de beste og de mindre er de dårligere? Og hvorfor er det bedre å få ks 7 dager før i stedet for 10? Skjønner ikke resonnementet....

Skrevet

Hmmm...jeg skal ha ks på sus (stavanger) er det et bra sykehus?????

Skrevet

Det finner du ut når du vet hvor mange dager før termin du får ks. Er det 7 dager er det er bra 😂

Skrevet

Det finner du ut når du vet hvor mange dager før termin du får ks. Er det 7 dager er det er bra

Hahahah, nå blei jeg så nysgjerrig på om sus er bra eller ikke at jeg tror jeg får ta en telf i morgen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...