Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Barn som mishandler dyr, med vilje, og som etterpå forteller om flere episoder hvor ene forelderen selv har mishandlet dyr hjemme, med detaljer som at dyret blødde (og barnet tørket det bort ) osv....... Har også hørt andre ting fra barnet som er tvilsomt, men har ikke noe konkret å gå etter og er usikker på om barnet prater sant eller ikke. (barnet er 5 år). Ville dere meldt til barnevernet? Anonymous poster hash: e4696...d3d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Ps: Vi reagerer etter at ett dyr ble veldig skadet nå, vet ikke om barnet har for vane å gjøre sånne ting. Anonymous poster hash: 23565...28f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 For lenge siden ..... Mishandling av dyr er IKKE lov Anonymous poster hash: 5ed31...493
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 At mishandling av dyr ikke er lov vet jeg selvfølgelig og jeg kjenner at jeg blir fly forbanna om dette er sant, og hadde jeg hatt mer kjennskap til dette (fra før av), så hadde jeg ikke nølt med å kontakte mattilsynet. Men lurer litt på hvordan det blir i forhold til dette barnet, hva det vil gå under? Det må da være alvorlig at et så lite barn må stå å se på at dyrene deres blir slått/dyttet ol.. og samtidig at barnet lærer seg at det er "greit".. Anonymous poster hash: 23565...28f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Jeg vet ikke riktig...Jeg har ved uhell klippet kloa til den ene hunden vår til blods. Og det blør jo ekstremt mye.barnet vårt sa noe sånt som at "mamma klipper ***** (hundens navn) så h*n blør". Anonymous poster hash: 3d283...143
monson Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 JA. Jeg vil si at dette er helt klart er en grunn for bekymringsmelding!. Si det du har fått med deg, og at du heller ikke vet hva som er sant eller ikke. Men, om dette er noe barnet ser hjemme og/eller gjør selv så er det helt rett å ringe BV.. Enten trenger gutten mye hjelp, eller så trenger foreldrene mye hjelp!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Jeg vet ikke riktig... Jeg har ved uhell klippet kloa til den ene hunden vår til blods. Og det blør jo ekstremt mye. barnet vårt sa noe sånt som at "mamma klipper ***** (hundens navn) så h*n blør". Anonymous poster hash: 3d283...143 Jeg ser den.. men det er ikke snakk om noe sånt tror jeg. Barnet har tidligere sagt at ene forelderen slår dyrene.. Etter denne episoden sa barnet at dyret hadde blitt dyttet ned en trapp og at den da begynte å blø og var blitt sendt på sykehus... de har ikke dette dyret lenger nå plutselig... (Sjekket det opp etter at barnet fortalte det og fikk høre at dyret er borte, men vet ikke hvorfor) Anonymous poster hash: 23565...28f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 JA. Jeg vil si at dette er helt klart er en grunn for bekymringsmelding!. Si det du har fått med deg, og at du heller ikke vet hva som er sant eller ikke. Men, om dette er noe barnet ser hjemme og/eller gjør selv så er det helt rett å ringe BV.. Enten trenger gutten mye hjelp, eller så trenger foreldrene mye hjelp! Takk for svar Og jeg er helt enig.. Anonymous poster hash: 23565...28f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Ikke bare ringer du barnevernet, men også dyrevernsnemda, disse foreldrene skulle vel vel hverken hatt barn eller dyr. Kjenner jeg blir SÅ forbanna. Jobber selv som frivillig hos dyrebeskyttelsen, og vet at det finnes mange sånne historier.. Hadde bare folk flest meldt fra, så hadde man hatt mindre tragedier både når det gjelder barn og dyr. Anonymous poster hash: 350cf...cca
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Ikke bare ringer du barnevernet, men også dyrevernsnemda, disse foreldrene skulle vel vel hverken hatt barn eller dyr. Kjenner jeg blir SÅ forbanna. Jobber selv som frivillig hos dyrebeskyttelsen, og vet at det finnes mange sånne historier.. Hadde bare folk flest meldt fra, så hadde man hatt mindre tragedier både når det gjelder barn og dyr. Anonymous poster hash: 350cf...cca Takk for svar. Tenker det samme og blir bekymret for barnet. Hvis dette og ting jeg har hørt tidligere stemmer, så virker det som at den ene forelderen kanskje sliter med å kontrollere sinne og da gjør ting som er langt over grensene :/ Anonymous poster hash: 23565...28f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Det er stor grunn til å reagere dersom barn mishandler dyr. Viktig faresignal, barnet trenger hjelp umiddelbart. Les litt om det så ser du hvorfor... Anonymous poster hash: 92dcf...7ae
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Både barnevern og dyreverner pliktig til å sjekke ut sakene , så bare å melde fra. Man kan melde anonymt på begge steder. Anonymous poster hash: 350cf...cca
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Det er stor grunn til å reagere dersom barn mishandler dyr. Viktig faresignal, barnet trenger hjelp umiddelbart. Les litt om det så ser du hvorfor... Anonymous poster hash: 92dcf...7ae Sikter du da til de tingene som står om at barn som mishandler dyr ofte kan bli voldelige som voksen ol? Finner dessverre ikke så mye om temaet.. Anonymous poster hash: 23565...28f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Både barnevern og dyreverner pliktig til å sjekke ut sakene , så bare å melde fra. Man kan melde anonymt på begge steder. Anonymous poster hash: 350cf...cca Takk for svar. Ja, det vet jeg.. ble bare usikker på hva noe sånt går under. Det er vel ikke akkurat omsorgssvikt i forhold til barnet, eller blir det det? Blir nok sendt en melding.. Anonymous poster hash: 23565...28f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #16 Skrevet 30. juni 2014 Barn som mishandler dyr, med vilje, og som etterpå forteller om flere episoder hvor ene forelderen selv har mishandlet dyr hjemme, med detaljer som at dyret blødde (og barnet tørket det bort ) osv....... Har også hørt andre ting fra barnet som er tvilsomt, men har ikke noe konkret å gå etter og er usikker på om barnet prater sant eller ikke. (barnet er 5 år). Ville dere meldt til barnevernet? Anonymous poster hash: e4696...d3d Mindre barn kan være veldig hardhendte når de koser med dyr og ikke skjønne at dyret ikke liker det, men du snakker faktisk om reell dyremishandling fra en 5- åring som påstår at foreldrene gjør det samme, og barnet skjønner at dette gjør dyret vondt? Ja, er det snakk om det ville jeg ha tatt affære. Anonymous poster hash: 10dd1...a77
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #17 Skrevet 30. juni 2014 Både barnevern og dyreverner pliktig til å sjekke ut sakene , så bare å melde fra. Man kan melde anonymt på begge steder. Anonymous poster hash: 350cf...cca Takk for svar. Ja, det vet jeg.. ble bare usikker på hva noe sånt går under. Det er vel ikke akkurat omsorgssvikt i forhold til barnet, eller blir det det? Blir nok sendt en melding.. Anonymous poster hash: 23565...28f Det går under barn med et alvorlig atferdsproblem på et område, og da er barnevernet rett instans. Enten kun barnet selv mishandler dyr, eller både foreldrene og barnet gjør det, så er det alvorlig. Anonymous poster hash: 10dd1...a77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå