Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 og helt ærlig syns jeg han får litt "kanintenner" på de to fortennene.Tannlegen sier dette ikke er problem, men nå syns jeg nok er nok... Hvordan gjøre det på BEST mulig måte?!? han er VELDIG glad i smokken, bare for å si det slik. Den henger på kosekluten hans, som er viktigere enn noe i verden. Anonymous poster hash: 59d51...f46
QueeenBeee Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Er nok lurt å slutte nå, fikk vite av tannlegen at de anbefalte det på grunn av tannstilling osv. Vi måtte se ann ungen, eldste vår ble det en mini kamp. Ikke snakk om å gi fra seg, prøve smokke tårn på lekebutikk med diplom å bamse som belønning. Feilet TOTALT. Tok en del lengre tid en "planlagt" (så godt som man kan planlegge noe slik), men fikk barne til å forstå til slutte. Masse snakking, kosing, være bestemt osv osv. Mini var enkel, og det hadde vi ikke sett for oss. Ekstremt knyttet til smokken. Vi snakket litt om det også ble vi enig med barnet at vi skulle sende smokken til Kaptein Sabeltann, hennes store helt. Og når hun spurte etter den så sa vi bare "jamen, den har du jo sendt til Kaptein Sabeltann, så den er ikke her" og da var det helt greit.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Min sluttet med smokken tre mnd før han ble 3år.han ville ha en mikke mus bamse og da sa jeg at da må du gi alle smokkene dine til damen i butikken så får du mikke mus.Han samlet alle smokkene sine og leverte de til damen bak kassa på lekebutikken og jeg betalt bamsen.Og ikke noe mere med det...de sies at det kan bli tre netter med skriking...men hva ikke noe til meg.Min har fortsatt kosen sin...som han bruker når han legger seg osv...Synes det er på tide og slutte med smokken når de er tre år jeg da. Anonymous poster hash: 85446...144
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Ja han er alt for stor for smokk, og vi snakker om det daglig og jeg har sagt vi sender den til kaptein sabeltann , så får vi et skattekart med en skatt to slutt (tenkte å lage det til han ). Enten det eller at vi sender alle smokkene og han kan velge noe på Lekebutikken. Jeg ser han får litt panikk når jeg nevner smokken i det hele tatt .... Aldri hatt det problemet der før. Han er eneste smokkebarn!! Anonymous poster hash: 59d51...f46
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Ja, det på på tide at han slutter. En 3åring trenger da virkelig ikke smokk! Anonymous poster hash: 67e94...d5f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Nei, han gjør ikke det. Det er kun på natta han har den, men allikevel. Jeg har generelt aldri likt smokk engang på barn! Men kampen for å slutte. Jeg må prøve å finne rette vei med han for det skal godt gjøres å finne mer følsom gutt enn han... På godt og vondt Anonymous poster hash: 59d51...f46
ms.Pond Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Vi leverte smokken da han var 3 år. En ble levert til kaptein Sabeltann da vi var i Kristiansand, og en forsvant hos besteforeldrene ved et uhell. Så nå sier vi at besteforeldrene passer på en for han, og kaptein Sabeltann den andre. Vi brukte et par måneder på å forberede han på det, så han skulle føle at han var klar for det selv. Det var til slutt ingen tvil, brukte mye uttrykk som at han nå var en stor gutt, og at kaptein Sabeltann ville bli stolt av han (og vi også selvsagt, men den godeste Sabeltann veier litt tyngre akkurat der). Snakket veldig mye med han om det, viste bilder av smokkariet til Sabeltann (google det) og fortalte at han skulle få en stor premie etterpå. Det har gått veldig fint her, han var godt forberedt og har ikke hatt noen problemer med å savne smokken. De få gangene han har spurt etter den har vi spurt hvem som har smokkene nå, og da svarer han bare at de er trygge hos besteforeldrene og hos Sabeltann. Barna får diplom av Sabeltann, og det er superstas her i heimen i alle fall Prøv å sett en dato et stykke fram i tid, og forbered 3-åringen på at den dagen er helt spesiell, for da skal smokken leveres. Men pass på å sette av godt med tid så han får tid til å forberede seg mentalt og bli klar for det selv. Snakk masse om det og oppmuntre han til det. Fortell om helter (besteforeldre, barne-tv figurer, hvem som helst) og poengter hvordan de ikke bruker smokk, og at det trenger ikke han heller lenger. Det har i alle fall funket veldig bra her, og vi har ikke hatt noe bråk i ettertid. Dersom Sabeltann ikke er stas hos din 3-åring, så har julenissen samme opplegg, med smokketre og diplom Endret 30. juni 2014 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Vi leverte smokken da han var 3 år. En ble levert til kaptein Sabeltann da vi var i Kristiansand, og en forsvant hos besteforeldrene ved et uhell. Så nå sier vi at besteforeldrene passer på en for han, og kaptein Sabeltann den andre. Vi brukte noen måneder på å forberede han på det, så han skulle føle at han var klar for det selv. Det var til slutt ingen tvil, brukte mye uttrykk som at han nå var en stor gutt, og at kaptein Sabeltann ville bli stolt av han (og vi også selvsagt, men den godeste Sabeltann veier litt tyngre akkurat der). Snakket veldig mye med han om det, viste bilder av smokkariet til Sabeltann (google det) og fortalte at han skulle få en stor premie etterpå. Det har gått veldig fint her, han var godt forberedt og har ikke hatt noen problemer med å savne smokken. De få gangene han har spurt etter den har vi spurt hvem som har smokkene nå, og da svarer han bare at de er trygge hos besteforeldrene og hos Sabeltann. Barna får diplom av Sabeltann, og det er superstas her i heimen i alle fall Dersom Sabeltann ikke er stas hos din 3-åring, så har julenissen samme opplegg, med smokketre og diplom Sabeltann er veldig populær men min kjære skatt sier at siden han kan være på tokt så stjeler noen hans . Heheh. "Dumme" faren kjøpte en stor gave igår, ut av det blå. Den hadde vært verdens beste gave for å slutte med smokk... Men jeg snakker nesten hull O hodet på han ang smokken og han sier selv han skal slutte for han er stor, MEN når det kommer til handling så vegrer han seg.... Han gjør alt for å slippe.. Ser på meg med de største dådyr øynene og sier ... Men mamma da.. Jeg sovner ikke uten denne fine gule smokken i munn. Det skjønner gode mamma hehe joda han sjarmerer de fleste med slik. Men jeg kan vide han bilder av dit vi kan sende den, og ta han med på butikken for å kjøpe gave.... Anonymous poster hash: 59d51...f46
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Jeg tenker kanskje at du gir barnet altfor stort ansvar i denne saken. Det blir ikke lettere av at du snakker og snakker og ikke handler. Det eneste du oppnår med det er å gjøre han utrygg og redd for å miste smokken sin. Det er du og far som må ta ansvar her. Sett en dato, snakk med han om at den dagen skal dere sende smokken til Sabeltann (eller det dere velger) og ikke gå inn i diskusjon med han. Det er dere som bestemmer, ikke han. Anonymous poster hash: 3f44b...35a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Jeg tenker kanskje at du gir barnet altfor stort ansvar i denne saken. Det blir ikke lettere av at du snakker og snakker og ikke handler. Det eneste du oppnår med det er å gjøre han utrygg og redd for å miste smokken sin. Det er du og far som må ta ansvar her. Sett en dato, snakk med han om at den dagen skal dere sende smokken til Sabeltann (eller det dere velger) og ikke gå inn i diskusjon med han. Det er dere som bestemmer, ikke han. Anonymous poster hash: 3f44b...35a Takk for svar , jeg har sagt til han at mandag ( den 7 ) skal smokken vekk. Da er det ferie fra bhg, jeg kommer hjem dagen før fra et par netter borte , og vi drar og finner premie sammen Anonymous poster hash: 59d51...f46
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Her sendte vi smokkene til nissebarna, og fikk en gave i retur. Det verste med hele opplevelsen var reaksjonen i det Snuppa skjønte at smokkene var borte for godt. Det ble noen tårer der og da, men leggingen gikk greit. Hun spurte etter smokkene et par ganger, men synes det var greit at nissebarna hadde dem. Anonymous poster hash: f2b15...885
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå