Gå til innhold

Svigerfar er stolker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forlovet med bygdas fineste mann, i mine øyne. Og forholdet går på skinner.

Men lite visste jeg hva som fulgte med denne mannen, når det kom til hans familie. For de greide visst ikke helt å gi slipp på sønnen.

Og i denne sammenheng, ønsker jeg å trekke fram faren hans.

For denne mannen klamrer seg fast til han, for enhver pris.

Nylig var jeg og mannen min på ferie med babyen vår (utlandet), og vi hadde lenge gledet oss til å ha en ferie hvor vi kun brukte tid på oss som familie.

Men annenhver dag ringte faren hans, for å høre hva han gjorde, hvor han var osv.

Og de gangene han ikke tok tlf fra faren, ble han beskyldt for det ene og det andre.

Nå er vi hjemme igjen, og bare 1 dag etter ankomst begynte faren hans å mase om middagsbesøk.

Jeg og mannen sa ja til å komme, selv om vi helst skulle ha brukt mer tid på å komme i orden på hjemmebane (pakke ut alle koffertene, vaske, rydde, slappe av osv).

Men så fikk babyen akutt diaré, så jeg og baby måtte være hjemme.

Jeg sendte mannen bort til dem istedet.

Når mannen kommer hjem, forteller han at faren hans hadde sagt at han skulle komme innom oss i morgen og dagen derpå igjen.

Fy fader så lei jeg var da:P

Endte med at faren ringte mannen min den dagen, uten at telefonen ble besvart. I håp om at han skulle ta hintet om at vi ikke hadde tid til å underholde han for øyeblikket.

Vi bor i et nybygd hus, og vi holder på både ute og inne med problemer som skal rettes opp i.

I dag mens jeg dumpet etter middagen på kvelden, hørte jeg en motorsykkel gli sakte forbi huset vårt. Og fra sofaen kunne jeg tydelig se svigerfar og thaikonen sin nistirre i vinduene våre.

Mannen min var vekk da, for å få litt etterlengtet kompistid med noen venner av seg.

Og det var sannsynligvis derfor faren hans kjørte videre, forde han oppdaget at bilen hans var vekk.

Jeg er likevel rasende over at denne karen driver og presser seg på oss, eller bedriver med overvåking.

Vi vil aldri få være i fred fra denne fyren, som tilsynelatende ikke har en eneste venn å treffe i det daglige.

Han bor også fremdeles hjemme hos sin 84 år gamle mor, som også gnåler på oss om å kutte ut livet vårt og heller holde dem med selskap.

Jeg er så drittlei av deres avhengighet av forloveden min!

Hvorfor kan de ikke plage andre i stedet?

Svigerforeldre min har tidligere sagt til mannen min om at jeg er en utgiftspost (selv om jeg studerte på høyskole, og jobbet deltid i butikk).

Han kan dermed ikke forlange at jeg skal like han, for det vil jeg aldri noensinne gjøre.

Kveldens utblåsning

Anonymous poster hash: f01db...812

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holy shitt, sorry uttrykket, men plutselig ble svigers snille søte pusekatter og de kan også være temmelig ille. 

Hva sier forloveden din til dette? Kan ha ta seg en prat med faren sin? Vis ikke så er jo det forferdelig. Grøss

Anonymous poster hash: 2848b...5cc
Skrevet

Sånn er min manns foreldre med søsteren hans. Vi flyttet til et annet land og er overlykkelige for det. Søsteren hans er ikke så glad

Anonymous poster hash: 43226...0ab

Skrevet

Gleder meg til å høre om resten av familien..

Anonymous poster hash: ef128...09d
Skrevet

Jeg synes ikke det høres noe rart ut. Det er ganske vanlig at damer prater med moren sin på telefonen flere ganger i uka. Hvorfor kan ikke mannen prate noen minutter innimellom? Middagsinvitasjon etter en ferie er da også vanlig.

Det eneste rare er om faren bor sammen med moren sin og ikke kona si, men jeg regner jo med at kona også bor i samme hus. Snille folk som tar seg av de gamle.

Anonymous poster hash: c06ee...a97

Skrevet

Jeg synes ikke det høres noe rart ut. Det er ganske vanlig at damer prater med moren sin på telefonen flere ganger i uka. Hvorfor kan ikke mannen prate noen minutter innimellom? Middagsinvitasjon etter en ferie er da også vanlig.

Det eneste rare er om faren bor sammen med moren sin og ikke kona si, men jeg regner jo med at kona også bor i samme hus. Snille folk som tar seg av de gamle.

Jeg har et veldig nært forhold til mine foreldre og jeg syne ikke dette hørtes normalt ut i det hele tatt.

Det er stor forskjell på en tlf når man er på ferie og flere ganger daglig. Middagsbesøk er veldig koselig, men det må også passe for alle parter.

Dette er sikkert bare et bittelite bilde vi fikk av en ellers så frustrerende hverdag for Hi

Anonymous poster hash: 40ed3...7c5

Skrevet

Jeg har et veldig nært forhold til mine foreldre og jeg syne ikke dette hørtes normalt ut i det hele tatt.

Det er stor forskjell på en tlf når man er på ferie og flere ganger daglig. Middagsbesøk er veldig koselig, men det må også passe for alle parter.

Dette er sikkert bare et bittelite bilde vi fikk av en ellers så frustrerende hverdag for Hi

Anonymous poster hash: 40ed3...7c5 [/quot

Eller så er det bare én side av saken..

Anonymous poster hash: c5542...cf6

Skrevet

Jag hadde det sånn. Også. Problemet her var at mannen ikke klarte å forstå hvor slitsomt dette var for meg, så vårt forholdt tok slutt. Bla også pga eks svigerfar.så lenge du har mannen på din side, så er du heldigere enn meg, men akk så irriterende med slike folk likevel..

Anonymous poster hash: c4a99...882

Skrevet

Svigerfaren min kjeder meg. Han vil stort sett prate om jobbene våre, og hvor mye vi tjener.

Så snart fridager og høytider dukker opp, er han ikke sein med å forsøke å booke seg inn i hverdagen vår.

Jeg orker helt ærlig ikke å sitte i disse besøkene, hvor han spør og graver frekt om ting han ikke har en dritt med å blande seg borti.

Svigersøsteren min pleier også å slenge seg med på disse familiesammenkomstene, men hun sitter der bare med armene og beina i kors. Samtididig som hun glisende taster på mobilen.

Det har vist seg at hun rapporterer til moren sin om hva som skjer når det er middag hos faren.

Jepp, min manns foreldre er skilte. Og i følge det jeg har fått høre, så skiltene faren seg forde konen var tykk.

Denne ekskona ( som forøvrig er min svigermor), sliter ked en personlighetsforstyrrelse og sosial angst.

Alt dette har hun tatt utover meg og mannen min, som bunner seg ut i dårlig oppførsel.

Svigerfar bor sammen med thaikonen og moren sin ja. Og jeg misunner ikke damen det livet hun lever, for i dette huset fungerer hun som en tjener:P

Hun har fortalt meg at hennes mann tvinger henne til å være tynn, og at hun ikke får drikke cola. Pent kledd, sminket og stivpyntet skal hun også være når høvdingen trommer inn til middagsbesøk.

Anonymous poster hash: f01db...812

Skrevet

Såklart det bare er en side av saken, som alle innleggene her. HI spør ut i fra hennes side, og da er det håpløst å begynne å spekulere i hva den andre sidens historie er.

Er dette noe mannen din syns er plagsomt? Jeg ville vel bedt han ta det med faren, hvis du gjør det blir det bare mer drama.

Anonymous poster hash: 4075e...abe

Skrevet

Var det du som nylig skrev om at du syntes det var rart at svigerfaren din ikke kom inn hvis han så at mannen din ikke var hjemme? At han pleide å kjøre forbi og "sjekke"?

Uansett, føler med deg. Det er utrolig slitsomt med svigerforeldre som vil ha like mye kontakt som da barna bodde hjemme omtrent. Når man blir voksne har man forpliktelser i eget hus og hjem med egen familie, kan ikke underholde foreldre hele tiden.

Anonymous poster hash: db596...0fa

Skrevet

Stolker?

Anonymous poster hash: b0062...057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...