Gå til innhold

Dere som leier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge har dere fått/ villet bo i samme hus/ leil? Er det ofte dere har måttet flytte på dere? Livredd vi kommer til å måtte det gjentatte ganger .

Anonymous poster hash: 27edd...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bodd her i tre år, og tenkte å bli boende en stund til..

Anonymous poster hash: 19d80...312
Skrevet

Jeg antar at jeg kan bli boende så lenge jeg vil. Har bodd der et halvt år nå

Skrevet

Min mor har leid i 15 år.

Anonymous poster hash: e6cf0...7a6
Skrevet

Har bodd her i litt over et år, nå skal huseier selge så vi skal flytte til høsten. Surt!

Anonymous poster hash: 94b74...36b

Skrevet

Flere? Litt stressa for å måtte flytte mye med barn.

Skrevet

det kommer egentlig an på utleier, det finnes jo noen som bare vil leie ut kort. Men tror de fleste vil ha langtidsleietakere. Vi har for det meste leid i 1 år om gangen, men det er fordi vi har gått lei alle feil det har vært der vi har leid. Nå har vi vært boende på samme sted i 3 år, og kommer til å bo en god stund til! :)

Skrevet

Hva er også grunnen til at dere leier? Alenemor? Student? Føles som nederlag av og til å leie:( eide før men får ikke lån så lenge jeg ikke jobber ( skal om ett år / halvannet , hjemme med lite barn litt ekstra utenom 10 mnd)

Skrevet

Kan du leie av firma? BoB i Bergen og OBOSi Oslo leier ut, og det kan være verdt å se om noen av disse blir ledig?

Anonymous poster hash: 2096c...9ce
Skrevet

Har leid samme leilighet i 8år. Leiligheten ble solgt da vi hadde bodd her i 2år, men nye huseier skulle også leie ut.

Anonymous poster hash: 0d5f0...42e

Skrevet

Har flyttet alt for mye på grunn av at vi leier. første plassen vi bodde trivdes vi bra, men det var langt fra familie når vi fikk barn. Flyttet da eldste var 9 måneder, måtte så flytte på grunn av at huseiere skulle selge, måtte så flytte på grunn av ekstremt dårlig inne klima, vi ble alle syke. På grunn av det måtte vi ta til takke med en bitteliten leilihet, for så å flytte inn i et hus, også skulle de selge også flyttet vi dir vi bor nå. Her har vi bodd i et år og har kontrakt på 2 år til. Jenta vår blir 6 år til høsten. Heldigvis er det først nå den siste flyttingen som har tatt på for hennes del. Snakker en god del om gamlehuset og rommet hun hadde det. Hun trives bedre her, men merker at det ikke var så bra å flytte for hennes del. Mini merket ikke så mye. 

Krysser fingrene for at neste gang vi må flytte så er det inn i vårt eget. Har ikke hatt mulighet til å kjøpe noe eget enda på grunn av samboer hadde en rasert økonomi som hver øyeblikk er ryddet opp i. Krysser fingrene for at vårt eget hus er i boks straks :D

Anonymous poster hash: 3ea9e...622
Skrevet

Har bodd her i 3 år og kunne bodd lengre, men flytter pga. jobb. Skal leie 1 år til og så skal jeg kjøpe bolig.

Anonymous poster hash: 8c018...df3
Skrevet

Hvor lenge har dere fått/ villet bo i samme hus/ leil? Er det ofte dere har måttet flytte på dere? Livredd vi kommer til å måtte det gjentatte ganger .

Jeg flyttet inn 2 dager etter fødselen,å nå er sønnen min snart 3 år.

De ville ha noen som ville bor her lengst mulig så tviler på at vi blir kastet ut med første.

Men de har jo barn som er over 18 år så kan jo være at de etter vært vil la en av ungene bo der i stedet.

Gjest lillehi
Skrevet

Bor her på ellevte året. Blir boende så lenge jeg oppfyller kommunens kriterier for å få leie. Må leie for har ikke tjangs til å få kjøpt/få lån på min trygd. Skulle gjerne eid, men er glad for det vi har😃

Skrevet

Har leid her i ett år nå, tenker vi skal bo her i 3 år til.

Tidligere har jeg leid mye, men alltid bare 1 år av gangen. Da jeg var gravid sto vi uten leilighet og måtte ta det første og beste. Leiligheten var helt forferdig og huseierne helt gale så vi måtte flytte etter ett år. Flyttet da til en annen by bl.a for å få mindre husleie. Desverre trivdes vi ikke en den byen i det hele tatt, ble bare helt feil for oss. Bodde der kun 9 måneder! Da tok vi en rååååsjangs og flyttet langt av gårde til en ny by. Her trives vi kjempegodt! Bodde hos noen flotte utleiere og i en fin leilighet, i et perfekt barneområde. Etter ett år ble jeg student og vi fikk tilbud om studentleilighet.. Det gjorde vondt, men vi valgte å flytte nok en gang. Mye pga husleien da ble halvert og det fører til at vi raskere kan få kjøpt egen bolig siden vi nå kan legge av mye mer i måneden.

Nå håper jeg vi nesten er ferdig med å flytte! Forhåpentligvis trenger vi kun å flytte EN gang til og det blir til vårt eget hus! Heldigvis tror jeg ikke barnet vårt husker en gang at vi har flyttet, hn er jo så liten.

Anonymous poster hash: 40ded...833

Skrevet

Først et år, så to og nå har vi kontrakt for to år. Vi har valgt å flytte selv hver gang pga plassmangel. Kan nok bo der vi bor nå i mange år til.

Vi leier fordi vi er studenter.

Anonymous poster hash: 071dd...949

Skrevet

Har leid her jeg bor nå, i 6 år, bodde i forrige leilighet i 8 år.

Jeg har til og med hatt katt i alle de årene

Anonymous poster hash: 6cc78...688
Skrevet

Vi har leid i 11 år. Grunnen at vi ikke eier er for at det er så svindyrt å kjøpe, spesielt å vårt område og har ikke nok egenkapital. Vi kunne kjøpt et annet sted i byen men ønsker ikke å rive opp barna fra skolen, så vi bor her noen år til.

Anonymous poster hash: b4e73...b03
Skrevet

Bodde i tre år i en hybelleilighet, så ble jeg gravid å flyttet til vanlig leilighet der jeg bodde i tre år. Flyttet igjen pga at jeg trengte å bo mer sentralt, her har jeg bodd i fire år men blir å flytte om ett år eller to fordi det skal bygges nytt her innen ca to år. Skulle gjerne eid noe, men jeg er uføretrygdet alenemor så den drømmen kan jeg bare legge på hylla en god stund.

Anonymous poster hash: 68f6b...03e
Skrevet

Vi har flyttet altfor mye pga at vi leide. Når jeg kom hjem fra sykehuset med minsten og fant oppsigelesbrev ventet på posthuset fikk jeg nok. Vi kjøpte hus en mnd senere.

Skrevet

etter jeg fikk min første for nå 7 år siden har vi måttet leie totalt 10 plasser. Har nå endelig klart å kjøpe :D

Anonymous poster hash: f4782...a98
Skrevet

Godt å høre fra litt forskjellig, noen positive og noen negative. Ja er et valg vi har tatt med meg hjemme litt men det går seg vel til med kjøp når minste også starter i bhg og jeg jobber litt. Er ikke kravstor på hus/ rekkehus/ tomannsbolig og vi har begge lappen og to biler så må ikke bo 10 min gange fra skole. Krysser fingre og tær for at vår huseier er en grei kar og vi får bo her 3-4 år.

Skrevet

Vi har bodd her i 2 år nå, håper vi kan bo her lenge. Min største drøm er å kjøpe eget sted, men må vinne i lotto for at det skal bli en realitet... 

Anonymous poster hash: 7cd68...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...