Gå til innhold

amming igjen, finns der nokon som gjer mme her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

her maser eg om amming igjen. men eg strever altså veldig med denne avgjerda. ho ønsker jo å suga. men det fungerer verkeleg ikkje. kjem på at eg trur ikkje eg kjenner nokon som ikkje har fått det til,føler alle ammer. stemmer det? er det nokon andre her som har gitt opp? føler meg så aleine om dette. blir veldig glad om nokon svarer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ga opp. Til tider skjems jeg, for vi hadde kanskje fått det til om vi hadde prøvd enda mer. I starten gikk det greit, men så fikk han behov for mer mat og jeg fikk ikke nok melk, han sovna ved puppen, jeg pumpa til krampa tok meg, men akk...det ble aldri helt dreis på det. Jeg grein og grein. Pumpa hele natta for da hørte jeg produksjonen var på topp. Jeg blei sliten, lei og frustrert. Tok en avgjørelse i det stille om at nok er nok. Nå får han mme. Glad og mett gutt. Avslappa og harmonisk mamma :)

Skrevet

Jeg fikk ikke til ammingen med første. Mye styr, han ville ikke suge, for lite melk, så melkespreng og tette melkeganger og til slutt ga jeg opp og pumpet meg istedenfor. Mistet melken tidlig og ga mme. Det ble en sunn og frisk unge av det.

I barselgruppen min ga rundt halvparten av mødrene. mme. Noen bare litt innimellom, andre hver dag.

Det første helsesøster sa var at det ikke var verdens undergang og at mange flere enn man tror gir mme.

Anonymous poster hash: 377f9...2c4

Skrevet

Jeg fikk ikke melk, så her var det mme fra første dag. Guttungen er nå snart 4, og har vært syk 2 ganger i løpet av livet, så det ser ut til å bli folk av han likevel ;)

Skrevet

tusen takk! godt å høyra frå deko!blir glad om fleire svarer.

Skrevet

Jeg ammet og pumpet i fire uker, før jeg ga opp. det var ingenting som gikk som det skulle.. babyen sugde ikke, melka kom sent og sakte, masse klumper, fikk ut lite med pumpa osv osv. holdt på i timesvis hvert dag og pumpa, og regelrett gruet meg til babyen skulle våkne for da visste jeg at han var sulten. følte at jeg var på vei rett ned et stup, så lettelsen var enorm da jeg tok avgjørelsen og gikk over på mme. fikk en fornøyd unge og mor ble seg selv igjen.

venter en til nå, og skal gjøre et forsøk, men slutter hvis det blir det samme styret.

i barselgruppen var vi tre av fem som ga mme eller delammet.

det føltes som verdens undergang da, men ikke i ettertid!!

mamming er viktigere enn amming!

Anonymous poster hash: b791e...20e

Skrevet

Jeg fikk til ammingen med de 3 første - men med nr 4 ble det bare tull :( Ho fikk aldri nok av meg, så vi amma, pumpa og ga tillegg. Var litt trist for det, men jeg gjorde alt jeg kunne for å fullamme , og til sist slo jeg meg til ro med at sånn ble det denne gangen.

Da hun ble 6 mnd nektet hun plent å amme mer i det hele tatt :( Men det gikk bra :) Frøkna er nå 10 mnd og har vært en harmonisk unge hele veien :)

Det er mange måter å gi mat på - så slå deg til ro og kos deg med babyen din :)

Anonymous poster hash: d26c2...2bd
Skrevet

Min sugde feil og fikk aldri ut en dråpe trur jeg og ammepoliklinikken, men jeg hadde veldig lite melk og, tok en time å pumpe ut ca 20 ml tilsammen fra begge puppene. Ga opp til slutt ammingen for ungen fikk skikkelig puppevegring, bare hylte og var rasende når han fikk se en pupp, nektet å ha den i munnen. Ga opp pumpingen da produksjonen aldri økte og å måtte pumpe hver tredje time døgnet rundt for få dråper, det var slitsomt, sov ikke og turte ikke dra ut døra fordi plutselig måtte jeg pumpe igjen. Ville ikke pumpe foran besøkende og heller ikke besøke folk. Ble deprimert og sliten at jeg gråt nesten hele tiden. Babyen var mye sur, npr jeg sluttet å pumpe ble jeg endelig glad for å være mamma (på tide en mnd etter fødsel) og babyen ble glad og lett å ha med å gjøre. Han fikk mme fra en dag gammel, så var ikke konstant sulten.

Kjenner flere med ganske like historier, blant annet halve barselgruppa, vi er 10 styk. Men venninner har også hatt det sånn, og svigermor på 80-tallet. Samboer fikk mme. Ei venninne ble kjempe deprimert og måtte gå til psykolog, for helsesøstra og andre rundt henne kjeftet fordi hun ikke fikk til å amme, men alle har sett på det som et stort nederlag å ikke få til ammingen. For det er jo så naturlig, og jordmødre og helsesøstre pleier å si at det er kjempe enkelt og man må ikke gi opp. Nei det er ikke lett for babyer kan suge feil, man kan ha for mye eller for lite melk, såre brystvorter, brystbetennelse, tette melkeganger, stress ødelegger kjempe fort, osv

Hvor gammel er babyen din? Det er viktig at DU også har det bra, så ta avgjørelsen selv, slutt å amme om det er for slitsomt å holde på. Er ikke verd det å slite seg ut. Morsmelk er best men mme er og helt greit å gi!

Anonymous poster hash: b2de5...1c6

Skrevet

Pumpa og ga på flaske i 3 mnd, deretter mme. Ikke tvil i min sjel om at det blir mme med nestemann dersom vi møter de samme problemene! Tanken på pumping igjen gjør meg kvalm...

Anonymous poster hash: 48f05...a41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...