Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Jeg mistenker raynauds... Plutselig får jeg en brennende/sviende følelse i brystvortene og de blir helt hvite. Varer ikke lenge om gangen, men skjer ofte. Spesielt hvis jeg fryser, spiser is etc. Hva tror dere? Er det raynauds? Dere med erfaring... Er det ingenting å gjøre med? Går det over av seg selv? Er det en spesiell grunn til at noen får dette? Anonymous poster hash: f12d3...230
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Sopp? Anonymous poster hash: 53d08...5ca
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Jeg måtte slutte å amme pga dette. Var så vondt at jeg kviet meg for å gi han pupp og gråt meg gjennom fem uker med helvete før alt stresset med dette gjorde at jeg ikke hadde mer melk igjen. Jeg kunne ikke røre meg en time etter amming pga smerter og ikke en gang genseren kunne være i kontakt med brystvorten. Helsesøster ante ikke hva det var. Ikke før jeg fikk nr 2 og samme begynte på nytt at jeg møtte en sykepleier på barsel som mente det var det. Jeg aner ikke om det er noe som kan gjøres men kanskje få henvisning til noen som vet litt om det. Anonymous poster hash: 59aac...2fb
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Har erfaring med å behandle Raynaud i hender, da med akupunktur samt tilskudd med omega3 og en knivsodd chilipulver morgen og kveld. De jeg har behandlet med dette har blitt kvitt problemene sine eller fått drastisk bedring slik at det ikke lenger var noe problem for dem. Så kan være verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 789db...324
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Jeg hadde raynauds fenomen, les om det her: http://ammehjelpen.no/artikkel/89/hvite-brystknopper-raynauds-fenomenjeg måtte gi opp amming av diverse årsaker, og dette var en av dem. Rakk aldri å prøve Adalat, som visstnok skal funke? Må få resept av legen. Veldig mange leger kan lite om dette. Så les deg litt opp før du går til legen Har hørt at hvis man holder ut, kan det bli bedre etter hvert. Anonymous poster hash: a7116...e97
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Hvor lenge har du ammet (hvor gammel er babyen?) Jeg føler meg nesten som en ekspert på dette ettersom jeg ble brukt som et textbookeksempel på raynauds fenomen på en lege- og jordmorkonferanse en gang. Jordmor jeg hadde kontakt med viste bilder av brystene mine til leger fra USA og Australia. Hi hi. Litt stas! Det som er viktig å vite er at leger kan lite om dette. Du bør ha med deg ammehjelpen.no sitt skriv når du drar til legen. Marker gjerne det viktigste med tusj. Dette kan behandles med høye doser av adalat. Be evt. legen ringe nærmeste sykehus. De vet mer. Jeg synes det høres ut som raynauds fenomen, men smertene kan minne om sopp. Det er derfor lurt å få legen til å se på dette. Ønsker deg virkelig lykke til. Husker at det var vanvittig smertefullt. Satt og gråt etter amming og klarte ikke en gang å ta på bh. Håper du får riktig behandling. Anonymous poster hash: dcf04...402
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå