Gå til innhold

Vannkopper kun på armene???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta har prikker som har hovnet litt opp på begge armene ca 30 tilsammen. Fikk de første på torsdag. Legen sa det var vannkopper men synest det er litt rart da det kun er på armene og ingen har sprukket.. Noen som har erfaring med dette??

Anonymous poster hash: 0bfa1...4db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres unektelig litt rart ut. Vannkopper starter som oftest mer sentralt på kroppen (ansikt, bryst, underliv, rygg) og sprer seg til lemmene etterhvert. Og majoriteten av koppene vil som oftest finnes på mage/bryst/rumpe/rygg. Har ikke hørt om vannkopper kun på armene. Og etter 4 dager burde de jo også, som du er inne på, ha begynt å sprekke. Noen mulighet for at det kan være feks loppestikk (fra fuglelopper, smittet via katt) eller andre stikk? Evt eksem/allergi? 

Skrevet

Er et fuglerede like utenfor huset, så muligt at det kan være fugleloppe . Men rart legen skulle påstå at det er vannkopper?

Skrevet

Andre som vet?

Skrevet

mini har en vannkopp på ene hånden, 6 stk på andre armen og to på kinnet. Det er alt. Venter på at de skal sprekke, dukket opp i går morges. God bedring til jenta di uansett hva det er :)

Anonymous poster hash: a838d...235
Skrevet

Jeg ble en gang angrepet av fuglelopper, da sa legen at det var vannkopper. Da jeg presiserte at jeg hadde hatt det allerede, hentet han en annen lege som sa det var fuglelopper.

Skrevet

Vannkopper ser ut som små vannblemmer. Hvis det kun er røde prikker som har hovnet opp, er det lite sannsynlig at det er vannkopper. Noen får veldig få vannkopper, men veldig uvanlig at de kun kommer på armene.

Anonymous poster hash: f80f4...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...