Gå til innhold

Har mensen og trente, resulterte i besvimelse :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest og vet godt fra andre at om man har mensen så stopper det ikke deg i fra å trene. Men jeg tok pause fra trening den første dagen allikevel, formen var ikke helt på topp. Neste dag var formen bedre og jeg trente. Gikk så bra.

Inntil jeg skulle ta meg en dusj, jeg besvimte 2 ganger etter hverandre og formen ble elendig.

Så fra nå av, ingen trening under mensperioden.

Anonymous poster hash: 150e6...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er grunnen til at du vet at mensen er årsaken? Det er viktig å ta forholdsregler før trening. Mensen eller ikke. 

Anonymous poster hash: 7e7ad...ef0
Skrevet

Da bør du dra til legen og få sjekket jernnivåene dine!

Jeg hadde det slik for et par-tre år siden. Har aldri før eller siden vært lav på jern, men var det da, og det gjorde at jeg nesten svimte av hver gang jeg fikk mensen.

Fikk opp igjen jernnivåene mine og aldri opplevd det igjen.

Ta ellers hensyn til dagsformen når du trener :)

Anonymous poster hash: 2096a...c11
Skrevet

Hva er grunnen til at du vet at mensen er årsaken? Det er viktig å ta forholdsregler før trening. Mensen eller ikke.

Anonymous poster hash: 7e7ad...ef0

For den dagen jeg trente, så blødde jeg så vidt og etter trening så blødde jeg som bare det. Spiste før trening, drakk mye vann og var i bra form, ellers hadde jeg ikke trent.

Skrevet

Da bør du dra til legen og få sjekket jernnivåene dine! Jeg hadde det slik for et par-tre år siden. Har aldri før eller siden vært lav på jern, men var det da, og det gjorde at jeg nesten svimte av hver gang jeg fikk mensen.Fikk opp igjen jernnivåene mine og aldri opplevd det igjen. Ta ellers hensyn til dagsformen når du trener :)Anonymous poster hash: 2096a...c11

Sjekket det i førrige uke, og har ikke jernmangel.

Skrevet

Er nok bare blodtrykksfall. Jeg får det veldig ofte og før jeg lærte meg å kjenne forvarselet svimte jeg av omtrent hver gang jeg dusjet. Skjer som regel i dusjen for det er et eller annet med temperaturendringer forklarte legen meg. Er ikke farlig, men lurt å lære seg tegnene.

Anonymous poster hash: 4bf48...7d5

Skrevet

Er nok bare blodtrykksfall. Jeg får det veldig ofte og før jeg lærte meg å kjenne forvarselet svimte jeg av omtrent hver gang jeg dusjet. Skjer som regel i dusjen for det er et eller annet med temperaturendringer forklarte legen meg. Er ikke farlig, men lurt å lære seg tegnene.Anonymous poster hash: 4bf48...7d5

Hva bør jeg gjøre? Var i helt ok form da jeg trente, merket ikke noe.

Skrevet

Det er ikke så mye å gjøre med det, men ikke dusj i veldig varmt eller kaldt vann rett etter trening. Ta deg god tid og sørg for at du ikke reiser deg for fort eller haster i dusjen. Kjenn etter om du føler at hodet begynner å bli veldig kaldt eller varmt, evt. om du ser lysprikker. Sett deg ned hvis du føler at ikke alt er som det skal. Prøv å spise en banan el. rett etter trening og før du dusjer. Hvis du besvimer så bruk god tid på å hente deg inn igjen. Er ikke uvanlig med hørsel- og synsforstyrrelser.

Anonymous poster hash: 4bf48...7d5

Skrevet

Det er ikke så mye å gjøre med det, men ikke dusj i veldig varmt eller kaldt vann rett etter trening. Ta deg god tid og sørg for at du ikke reiser deg for fort eller haster i dusjen. Kjenn etter om du føler at hodet begynner å bli veldig kaldt eller varmt, evt. om du ser lysprikker. Sett deg ned hvis du føler at ikke alt er som det skal. Prøv å spise en banan el. rett etter trening og før du dusjer. Hvis du besvimer så bruk god tid på å hente deg inn igjen. Er ikke uvanlig med hørsel- og synsforstyrrelser.Anonymous poster hash: 4bf48...7d5

Dette var et veldig godt forklart råd, tusen takk :)

Jeg har pleid å dusje først også spise litt, etter dusjen. Men jeg bør vel gjøre det før, som du sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...