Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Finnes det eksempler der "normale" mennesker gjør dette for å svindle forsikringen?Har mine mistanker, men selvsagt ingen beviser på at en jeg vet om gjorde dette. Når jeg tenker på det så blir det så tulleruskt at jeg tenker at så gale kan de ikke være... Tør ikke spørre andre som kjenner historien om de tenker det samme... :-( Anonymous poster hash: 2a629...c95
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Har ingen eksempler på hus, men vet jo at mange setter fyr på bilene sine for å få igjen på forsikringen. Så det er garantert noen som er dum nok til å sette fyr på huset sitt også. Anonymous poster hash: cf69e...9d4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Ja, en gang jeg gikk på ungdomsskolen. Han tente på noe inne i komfyren og lot døra sto åpen sånn at kjøkkenet tok fyr...Han glemte bare at han var ute på prøvetid for å ha misbrukt barna sine, så han ble satt rett inn igjen. Anonymous poster hash: 5f35d...66f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Herregud er det noen som virkelig gjør det? Man kan umulig komme godt ut av det? Får man igjen alt av verdi i selve huset og inventar? Anonymous poster hash: 7e957...c76
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Ikke som jeg vet. Men vet at på en øy med ca 1000 innbyggere så ble en frastjålet bilen sin, og den ble funnet dumpet ved kaia som han selv eide. Så da innrømmet han forsikringssvindel Anonymous poster hash: 01d5b...305
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 I kommunen har vi en 'uheldig sjel' som har mistet huset sitt i brann tre ganger. Klart man gjør seg opp egne meninger da! Det klaffet heldigvis alle tre gangene slik at det skjedde da familien var på ferie. Mannen har fått igjen på forsikringen hver gang - en kan undres over hvorfor noen fortsatt vil forsikre ham. Siste huset holdt de på å pusse opp men det blei ikke noe greie på, taket sto åpent for lenge og det ble råte, veggene ble aldri kledd igjen osv. Etter å ha stått så og si på stedet hvil i ett år gikk det mystisk opp i flammer. Politi og brannvesen har ikke klart å finne brannårsak for det har brent for mye... Så - jo, jeg tror absolutt på at det går an. Men jeg tror ikke jeg ville satset på det 😝 Vet forresten om ett par brenner til som er mistenkelige.. Anonymous poster hash: ad780...bab
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Jeg vet om en som gjorde det. Alt var planlagt slik at kone og barn var bortreist, tilfeldigvis med alle fotoalbummene med seg, og han var på guttetur da det brant. Dessverre for han så var han såpass stolt av seg selv og sleivete i kjeften i fylla, så han fortalte om den geniale planen. Huset brant, han havnet i fengsel. Skikkelig lurt! Anonymous poster hash: fae6b...057
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 I kommunen har vi en 'uheldig sjel' som har mistet huset sitt i brann tre ganger. Klart man gjør seg opp egne meninger da! Det klaffet heldigvis alle tre gangene slik at det skjedde da familien var på ferie. Mannen har fått igjen på forsikringen hver gang - en kan undres over hvorfor noen fortsatt vil forsikre ham. Siste huset holdt de på å pusse opp men det blei ikke noe greie på, taket sto åpent for lenge og det ble råte, veggene ble aldri kledd igjen osv. Etter å ha stått så og si på stedet hvil i ett år gikk det mystisk opp i flammer. Politi og brannvesen har ikke klart å finne brannårsak for det har brent for mye... Så - jo, jeg tror absolutt på at det går an. Men jeg tror ikke jeg ville satset på det 😝 Vet forresten om ett par brenner til som er mistenkelige.. Anonymous poster hash: ad780...bab Hmmm... Bor vi i samme kommune? Anonymous poster hash: 4d45a...a3e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Jeg mistenker også en fyr for det samme. Måten han sa det på med et smil som sa at han kom unna med det på. Han sa også at han var glad for at det brant, for da fikk han bygd nytt. Vanligvis blir man jo lei seg for det. Fornavnet begynner på A. For mange år siden svindlet han også den norske stat. Han var sykemeldt pga fysikken, samtidig som han trente til å bli norgesmester i en krevende sport! Hele fyren er pille råtten! Anonymous poster hash: 57614...441
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Takk for svar alle sammen. Denne mannen jeg tenker på hadde også klart å sende familien sin på ferie. Tro meg, de er aldri på ferie. Så brant det. Han var ikke på "ferien" da det brant., men "på vei". Huset var helt råttent. Jeg tenker fremdeles mitt. Navnet begynner ikke på A, så flere luringer her da ;-) Anonymous poster hash: 2a629...c95
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Ingenting av det dere nevner hadde jeg synes var grunn nok til å spekulere i noe slikt. Men hvis folk på mistenkelig vis har greid å få beholde flere ting av personlig verdi, så ville jeg nok ha lurt på det. Anonymous poster hash: 20b01...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå