Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Man skulle ikke tro det var mulig, etter alt skriveriet som har stått i avisene opp gjennom årene! http://www.dagbladet.no/2014/06/27/nyheter/politi/innenriks/34077463/ Anonymous poster hash: 1283a...cd0
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Du har lagt ut en ubrukelig link. Her er den riktige: Og jeg er enig med deg, noen lærer aldri... http://www.dagbladet.no/2014/06/30/nyheter/politikk/skoler/utdanning/karakterer/34101131/ Anonymous poster hash: c8e6f...988
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Samtidig så øker gjennomføringen i vgs. Noe sier meg at kvaliteten på vgs er på tur ned. Men med det maset som skolen utsettes for ang gjennomføring så er det vel en følge, man gir heller en ræva 2er enn den eneren eleven fortjener for å verne om jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Ehh, nei de lærer vel ikke om de får karakteren 1 i ett eller flere fag.... Skjønner ikke helt hvor du vil? Er det elevene, lærerne eller staten du peker på som burde lære? Anonymous poster hash: 2a056...da6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Det var denne jeg snakket om http://www.dagbladet.no/2014/06/27/nyheter/politi/innenriks/34077463/ Anonymous poster hash: 1283a...cd0
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Jeg er tante til en som gikk ut av 10. klasse nå. I den klassen var de fleste guttene innstilt på at de skal bli spillutviklere. Derfor har det vært viktigere å sitte hjemme hele natten å spille. Flere av foreldrene til disse guttene har gitt opp og lar de drive på. Grunner er at de som foreldre må opp på jobb og har dermed ikke mulighet til å se til at guttene kommer seg på skolen. Vi har desverre fått en generasjon med mange tafatte foreldre, barn som ikke må ta ansvar og en lærertetthet som er alt for lav... Anonymous poster hash: 4e7cd...cfe
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Så klart det blir mange dårlige karakterer slik skolesystemet er lagt opp nå... Skolepolitikerne bør snart forstå at det er svært uøkonomisk for samfunnet å ikke tilpasse opplæringen bedre for de unge. Det er veldig få barn og unge som egner seg til å sitte på en pult og veksle mellom teoretiske fag med prøver, og som lærer av dette. Når de i tillegg bare blir skviset videre oppover i utdanningssystemet, så ender de opp som trassige tapere med svært dårlig selvtillit. Kommunene bør skape flere opplæringsplasser i arbeidslivet, slik at flere kan få mer praktisk rettet opplæring, og muligheten til mer kontakt med voksne arbeidsutøvere. Mange lærer mer på en dag på et verksted, enn flere år på fanget til en ungdomsskolepedagog. Anonymous poster hash: 0bcf4...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå