Gå til innhold

Hva tenker dere om navnet Jeanette/Shanett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken skrivemåte er finest?

Anonymous poster hash: 0d706...d4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok navn. Men for all del, ikke Shanett!! :o Om du ikke har ambisjoner om at datteren din skal bli eskortepike e.l. :P

Anonymous poster hash: f56c7...184

Skrevet

Jeanette er faktisk et navn som jeg synes er grusomt harry.

Skrevet

Jeanette må skrives på denne måten.

Det er vel et navn som regnes som litt Harry.

I romanen Verdensmestrene av Henrik Langeland beskrives fire ulike oppvekstmiljøer i Oslo. Søskenparet som vokser opp i et arbeiderhjem i en drabantby heter nettopp Remi og Jeanette. Jeanette selger en periode sex på Tveitasenteret.

Jeg synes Langeland bommer litt her, det blir litt over the top.

Skrevet

Navnet skjemmer ingen.

Jeg kjenner en Jeanette som er den minst harry personen i verden. Hun er derimot vakker, klok, morsom og interessant.

Kanskje jeg burde bruke navnet?

Anonymous poster hash: 14f66...7c3

Skrevet

Skriv  Janette. Shanette synes jeg ser ut som en skriveleif. 

Anonymous poster hash: e734f...fc2
Skrevet

Nei. Beklager, men dette er for meg den kvinnelige varianten av Ronny

Skrevet

Jeanett. Typisk 70/80 talls. 

Anonymous poster hash: c027c...f73
Skrevet

Fint! Det heter nemlig jeg, og jeg er IKKE HARRY!!! Skriv Jeanette :-)

Anonymous poster hash: f6fe6...05d

Skrevet

Vet ikke hva det er med det navnet men liker det ikke.

Har ennå tilgode å møte noen som heter det som ikke har mentale problemer, er narkoman eller hore.

Et belastet navn der jeg kommer fra.

Shanett er jo bare helt tragisk. Mor har sterk dysleksi tenker jeg da.

Anonymous poster hash: ba2b4...056

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Syns det er veldig fint! Har absolutt ikke assosiasjoner til Harry for meg. Kjenner to som heter det, ene er ei voksen dame, med herlig stil og en sjarmerende personlighet, andre er ei ung jente i 20 årene, hun ser ut som Snøhvit og går på BI ;)

Skrevet

"The best a man can get" er det første som dukker opp fordi jeg gikk på skole med ei som het det og hun ble ertet med det.

Skrevet

Jeg trives veldig godt med det navnet ;) Skriver det Jeanette, mamma ønsket å skrive Chanet/Chanette, men i 83 var myndighetene veldig strenge på det :) Om du velger Jeanette som navn er sjansen veldig liten for at hun havner i klasse med 3 med samme navn ;)

Ville skrevet det Jeanette, ellers risikerer du at datteren din må stave navnet sitt hele tiden :)

Skrevet

Jeanette er fint.

Shanett er nei nei nei eni

Anonymous poster hash: 10570...2f9

Skrevet

Jeanette er et navn for folk som i fullt alvor kan spørre om de kan stave det Shanett.

Skrevet

White trash , sorry. Vet bare om 4-6 barns alenemødre med forskjellige fedre og bv involvert/ fjernet barn som heter det.

Anonymous poster hash: 0ab89...3b5

Skrevet

Jeg synes det er fint. Kjenner to som heter det, og begge er helt normale damer som er gift, har barn og jobb. Ikke er de blonde heller ;)

Må skrives Jeanette.

Anonymous poster hash: 92a4d...c6c
Skrevet

Jeg synes det er synd at navnet får "harrystemplet" av noen. For jeg synes navnet er kjempefint!

Skrevet

Shanett- nei nei NEI!

Jeanett/e- helt greit, en av mine beste venninner heter det :) er ikke kjempe glad i selve navnet, men hun som bærer navnet er herlig, klok, vakker og sterk. 

Anonymous poster hash: 91e6f...680
Skrevet

Likar det ikkje, men Jeanette er fleire nivå over Shanett. Kjenner ei veldig hyggelig dame som heiter Jeanette, så eg har gode assosiasjonar. Men det er virkelig ikkje min type namn.

Skrevet

Jeg tenker Bitch.

Alle jeg noensinne har møtt med navnet Jeanette, har vært bitcher, så jeg har dårlige assosiasjoner til det navnet. Samme åssen det skrives. Det uttales likt. Syns forsåvidt Jeanette er fineste skrivemåte,.

Skrevet

Dessverre er Jeanette et navn i samme gate som Chantelle, Melissa, Michelle osv. Det har fått et voldsomt harrystempel.

Skriv det for himmelens skyld ikke som Shanett!

Anonymous poster hash: 42d89...b96

Skrevet

Jeg ville ikke brukt detnavnettil barna mine, men jeg varen god venninne som heter det, og hun er gift, tre barn, nydelig villa, god jobb og mange venner, så at det er White trash, er jeg ikke enig med.

Anonymous poster hash: 952f7...8c2

Skrevet

Sjanett burde det stått, i hvert fall om det er meningen at det skal skrives så "norsk" som mulig.....

Anonymous poster hash: db568...9ec
Skrevet

Jeanette er et helt ok navn. Men ikke skriv det Shanett, det ser ut som en skrivefeil.

Anonymous poster hash: f3e93...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...