Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Vi er halvsøsken, jeg er mye yngre...De er tre helsøsken, og jeg forstår at de har et mye nærmere forhold til hverandre enn til meg, det er jo bare logisk. Samtidig synes jeg at ettersom de er såpass mye eldre enn meg, har de hatt et større ansvar for å opprettholde kontakten i min oppvekst enn meg. Jeg mener at man bør forvente mer av en 30-åring enn en 10-åring, hvis dere skjønner? Nå er jeg selv voksen, og har selvsagt like mye ansvar selv nå, men jeg visste ikke at han skulle feire dagen, jeg har ikke hørt noen ting om det. Spurte de andre halvsøskene mine om jeg kunne være med på gaven deres til ham (jeg fikk felles gave fra de alle tre på min stordag nå), men de hadde allerede ordnet det, så jeg tenkte å sende en fin blomster. Han har bursdag i morgen, men jeg ser på Facebook nå at han har feiret i dag, med søsken og venner. Jeg fikk invitasjon til mine andre søskens store dager, samt bryllup og dåp, og jeg har deltatt på alle. Vi har alltid bodd langt fra hverandre, men disse årlige møtene har betydd mye for meg. Jeg har virkelig ønsket, og prøvd, å ha et søskenforhold til dem, men nå føler jeg meg egentlig litt utelatt. Jeg vet ikke om jeg overreagerer, men jeg ble litt trist? Anonymous poster hash: 9224e...bcb
Gjest Julia1984 Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Ring han, spør om det har skjedd en misforståelse. Fortell at du er lei deg!! Kommunikasjon!!!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Du må kommunisere ja, spør om det var meningen du ikke var invitert. Mye bedre å få et klart svar. Anonymous poster hash: d2afb...73f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Nei æsj, jeg føler det blir litt feil...Jeg er jo tydeligvis ikke invitert, og han har ikke vært den som har tatt noe særlig kontakt med meg i oppveksten. Man kan jo ikke tvinge på noen et forhold tenker jeg...De to andre søsknene mine har jeg hatt et mer aktivt forhold til, så det var kanskje bare naturlig at det ble slik...Jeg skal nå sende en blomst uansett! Jeg ble bare litt trist når jeg så det på Facebook, men når jeg tenker meg om er det kanskje bare sånn det er. Anonymous poster hash: 9224e...bcb
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Det er helt ok å bli lei seg. Det hadde jeg også blitt. Send blomster du, vis at du hever deg over det. Anonymous poster hash: dc403...f39
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Skjønner godt at du ble lei deg! Tenk litt på bakgrunnen for dette; kan han være litt bitter?, er han distré?, er han bare kald?, osv Det kan være massevis av grunner til at du ble utelatt, uten at det egentlig har noe med deg å gjøre. Anonymous poster hash: fd4a7...85f
FrukenB Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har opplevd akkurat det samme. Jeg ble litt lei meg, men har kommet til den konklusjonen at det sier mer om dem enn oss. Dessuten, når noen legger lista der disse søsknene våre gjør, så fritar det oss fra å være hensynsfull tilbake(hvis vi ønsker)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Hjelp! Jeg kunne vært broren din for jeg har akkurat likt forhold til mine søsken! Min helsøster og helbror har jeg er godt og nært forhold til, mens min 20 år yngre halvbror ser jeg toppen en gang i året. Jeg er den som er dårligst til å holde kontakten, jeg bor veldig langt unna ham. Har dårlig samvittighet, for jeg har aldri vært særlig god på å holde kontakten med ham. Syns det var "fælt" å få en halvbror som voksen (min forelder og hans forelder var heller ikke sammen da han ble født), og har aldri følt at han er en del av søskenflokken min. Jeg vet jeg er jævlig. Han er verdens snilleste gutt så det er bare meg som er fæl. Skal prøve å skjerpe meg, men tviler sterkt på at vi noen gang får et forhold til hverandre. Skal invitere ham i bryllup om det noen gang blir da, men har aldri invitert ham i bursdager o l. Jeg glemmer ham faktisk ofte når folk spør hvor mange søsken jeg har. Min far svarer at han har tre barn når folk spør....ja, jeg vet, helt jævlig. Min far har ingen kontakt med ham, det gjør at det er vanskeligere for oss å ha kontakt. Trist at du føler det på den måten. Skjønner deg egentlig godt. Jeg ville blitt trist om mine søsken (helsøsken) ikke inviterte meg. Jeg bør lære noe sv dette. Anonymous poster hash: 3cb12...3de
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Hjelp! Jeg kunne vært broren din for jeg har akkurat likt forhold til mine søsken! Min helsøster og helbror har jeg er godt og nært forhold til, mens min 20 år yngre halvbror ser jeg toppen en gang i året. Jeg er den som er dårligst til å holde kontakten, jeg bor veldig langt unna ham. Har dårlig samvittighet, for jeg har aldri vært særlig god på å holde kontakten med ham. Syns det var "fælt" å få en halvbror som voksen (min forelder og hans forelder var heller ikke sammen da han ble født), og har aldri følt at han er en del av søskenflokken min. Jeg vet jeg er jævlig. Han er verdens snilleste gutt så det er bare meg som er fæl. Skal prøve å skjerpe meg, men tviler sterkt på at vi noen gang får et forhold til hverandre. Skal invitere ham i bryllup om det noen gang blir da, men har aldri invitert ham i bursdager o l. Jeg glemmer ham faktisk ofte når folk spør hvor mange søsken jeg har. Min far svarer at han har tre barn når folk spør....ja, jeg vet, helt jævlig. Min far har ingen kontakt med ham, det gjør at det er vanskeligere for oss å ha kontakt. Trist at du føler det på den måten. Skjønner deg egentlig godt. Jeg ville blitt trist om mine søsken (helsøsken) ikke inviterte meg. Jeg bør lære noe sv dette. Anonymous poster hash: 3cb12...3de Han faren din høres ut som et sjarmtroll... Anonymous poster hash: 65938...347
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Pappa og deres mamma var skilt før mamma og han ble sammen, så jeg håper ikke det handler om bitterhet. Men jeg tror bare dette er en konsekvens av at det er så stor aldersforskjell mellom oss. Jeg har alltid hatt forståelse for dette, men hadde vel et håp om at det skulle bli bedre når jeg ble voksen, at de da skulle føle at vi hadde mer å snakke om på en måte. Jeg vet ikke, jeg synes det er trist. Jeg føler at jeg går glipp av et søskenforhold til tre søsken! Jeg ser jo at vi er like fysisk sett, og tenker at vi har masse felles selv om vi ikke har vokst opp sammen. Jeg kaller dem ikke halvsøsken selv, jeg gjør det nå for å forklare slektsforholdet. Men jeg tror jeg gjør best i å slutte å forvente noe, i hvertfall fra ham. De to andre har jeg som sagt mer kontakt med. Og derfor føles det litt som de også har skjult denne feiringen for meg, hvor teit det enn høres ut, selv om de jo på ingen måte har noe innvirkning på hvem han skal invitere. Nei, æsj. Nå skal jeg sende en blomster til ham i hvertfall. Anonymous poster hash: 9224e...bcb
Lessismore Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Du virker som en god person, HI. Storsinnet av deg å sende blomst selv om du er såret og føler deg utelatt. Klem.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Det er ikke så storsinnet av meg egentlig, jeg burde jo egentlig tatt meg tid til å finne en gave til ham, men vi kom hjem fra ferie i går kveld og det ble bare tull. Og jeg synes man MÅ gi noe til en slik dag, at det bare er slik normen er, så det er vel ikke så hjertelig, i hvertfall ikke nå lengre. Så jeg er nok bare en helt normal person HI Anonymous poster hash: 9224e...bcb
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Skjønner at du blir lei deg, men send blomster og gratulasjoner, og fortsett som du holder på, så kanskje han skjønner hvor dum han har vært!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Hva er en stordag?? Anonymous poster hash: a888e...fcb
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Kanskje du rett og slett ikke ble invitert fordi han visste du var bortreist på ferie? Anonymous poster hash: 488ac...ea8
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #16 Skrevet 30. juni 2014 Hva er en stordag?? Anonymous poster hash: a888e...fcb Når man fyller rundt år, og da fortrinnsvis minst 30, 40, 50 osv... Anonymous poster hash: 73d6a...621
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2014 #17 Skrevet 30. juni 2014 Kanskje du rett og slett ikke ble invitert fordi han visste du var bortreist på ferie? Anonymous poster hash: 488ac...ea8 Vi har bare vært borte i to uker, og vi alle søsknene bor veldig spredt utover landet, så jeg regner med at invitasjonene kom for en tid tilbake. Men men. Jeg skal bare glemme hele greia Anonymous poster hash: 9224e...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå