Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Har ei på straks to som er veldig bevisst på når hun tisser i bleia, sier ofte ifra at nå gjør hun det og noen gange vil hun skifte bleie med en gang. Har prøvd litt på potte og do, men har foreløpig vært mest opptatt av å ta dopapir i do. Så hva er deres beste tips til å forsette å motivere og gjøre henne klar for potte og do? Det er ikke noe stress iom at hun bare er to, men tenkte å prøve litt nå i ferien for å se om hun kan være klar. Anonymous poster hash: b6519...12c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Her har det funket best å ganske enkelt ta av bleien. Vi hadde artige klistremerker når noe ble produsert i do, fanfare og stor stas. Nesten ingen uhell. Anonymous poster hash: 1d7fc...1b7
mamma_til_verdens_beste Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Ville latt henne gå uten bleie og bukse utendørs når været tillater det, så blir hun enda mer bevisst på at hun tisser.Det er også mulig å sette henne på do/potta etter hvert måltid, når hun har drukket mye osv, kanskje det kommer noe da.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Har prøvd å la henne gå uten når vi har vært ute, men har ikke blitt så mange gangene enda og hun har tissa på seg flere ganger. Tenkte kanskje truse innenfor bleia kunne være lurt, så hun får kjent på at hun blir våt? noen som har prøvd det? det evt. mest i situasjoner der det ikke passer at hun tisser på seg. hi Anonymous poster hash: b6519...12c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 1. Dropp potten. Mange (jeg sier ikke alle) blir veldig vant til potte og vil da ikke bruke do. Da må man på ny tilvenning når en føler at det er på tide å bruke do og ikke potte. Venner dere henne til potte i ferien, er det ikke sikkert hun vil gå på do i barnehagen etter ferien. Mange barnehager har ikke potte pga hygiene. 2. Ikke mas. Ta av bleien, trenger nødvendigvis ikke gå naken, jeg synes de skal gå med klær for da kjenner de at det blir vått. Ta henne på do hver halvtime. Men ikke mas om hele tiden: skal du tisse? Skal du bæsje? Skal du på do? 3. Fjern nattbleien med en gang dagbleien er fjernet. 4. Som pedagog er jeg ikke sånn super happy med disse klistremerke systemene. Men kanskje hun kan få en ostepop bit eller to når det har kommet noe i do... Eller en ritz kjeks... 5. Hun kan være kjempe flink en periode, for så å få tilbakefall, men ta for all del ikke bleien på igjen da!! Anonymous poster hash: c818a...417
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Hva er forskjell på klistremerker og å gi ostepop? Bare lurer:) Anonymous poster hash: 4eb92...50a
mamma_til_verdens_beste Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Gjør det noe om hun tisser på seg om hun likevel går naken ute da?Barn er forskjellige. Min kunne ikke ha på seg truse, for den satt så tett på at han tisset på seg. Når han var uten truse og bleie i buksa så kjente han mer på det at han var naken, og var mer bevisst.Kjenner til jenter som går med kjoler, og er naken under når de øver på å slutte med bleie.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Mange gode tips her! litt usikker på det å ta nattbleien med en gang....ser for meg veeeldig mye vask ang truse eller ei under kjolen kan jeg jo se an. Har prøvd begge deler et par ganger, men har ikke oppfattet noe forskjell der enda... hi Anonymous poster hash: b6519...12c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Jeg har begynt når barna mine var klar for det.Resultert i veldig få uhell både på dag og natt.De var rundt 3 når de sluttet. Anonymous poster hash: e950f...305
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Vi driver med det samme akkurat nå, vår har akkurat fylt 3 år så synes det er på tide! I helgen når vi har vært hjemme innendørs har hun gått uten noe nedentil for om hun har truse og evt bukse tror hun bleia er på igjen mens når hun går uten noenting skjønner hun det. Vi har potta stående nede så om vi er oppe på soverommene og leker går hun på do der. Hun får 2 stykk smarties de gangene det kommer noe i potta/ do. Klistremerkene ble for vanskelig å forstå eller ikke stas nok, men umiddelbar servering funker! Må jo etterhvert få på henne klær også, men tar et lite skritt av gangen! Anonymous poster hash: 5eb5e...762
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Mitt beste tips er ikke stress!! Ungen slutter når han/hun er klar. Min kom plutselig en dag før hun fyllte 3 og sa " mamma, jeg vil ikke ha bleie i Bhg i dag" Og det var det. Da var det slutt. Har kanskje hatt uhell 5 ganger på 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå