Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Jeg spiser som regel en stor grønn salat hver dag. Halvfull middagstallerken ca. Salat, agurk, paprika, løk, mais, avokado etc. Hvor mange deler av fem om dagen er det egentlig? Anonymous poster hash: f0bca...c06
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 En håndfull tilsvarer 1 av 5. Anonymous poster hash: 55cc2...2ec
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 http://5omdagen.com/5-om-dagen/hvor-mye-skal-jeg-egentlig-spise/ Anonymous poster hash: 1fe15...d82
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #4 Skrevet 29. juni 2014 Aaaah. Da spiser jeg jo 7-8 om dagen bare i salat da. Takk. :-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Aaaah. Da spiser jeg jo 7-8 om dagen bare i salat da. Takk. :-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc Nope, det må være forskjellige frukt/grønnsaker. Anonymous poster hash: 92ead...e1b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #6 Skrevet 29. juni 2014 Aaaah. Da spiser jeg jo 7-8 om dagen bare i salat da. Takk. :-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc Tja... du skal spise myyye salat før du kommer opp i en halv kilo salat. Mais bør du strengt tatt ikke regne med siden det er omtrent det samme som å spise sukker (masse raske karbohydrater i mais!!). En porsjon skal være minst 100 gr, så fem om dagen blir en halv kilo. Og dette er egentlig et minimum. I flere land snakker de om 7-14 om dagen... Anonymous poster hash: 61dde...8eb
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #7 Skrevet 29. juni 2014 Aaaah. Da spiser jeg jo 7-8 om dagen bare i salat da. Takk. :-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc Nope, det må være forskjellige frukt/grønnsaker. Anonymous poster hash: 92ead...e1b Mener selvsagt blandet salat. Agurk, tomat, paprika osv osv. Spiser i tillegg 2 eller tre frukt. Anonymous poster hash: b4f38...7dc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Aaaah. Da spiser jeg jo 7-8 om dagen bare i salat da. Takk. :-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc Tja... du skal spise myyye salat før du kommer opp i en halv kilo salat. Mais bør du strengt tatt ikke regne med siden det er omtrent det samme som å spise sukker (masse raske karbohydrater i mais!!). En porsjon skal være minst 100 gr, så fem om dagen blir en halv kilo. Og dette er egentlig et minimum. I flere land snakker de om 7-14 om dagen... Anonymous poster hash: 61dde...8eb Tror jeg må veie den salaten. :-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #9 Skrevet 29. juni 2014 Trur personleg at det er så mykje sprøytemiddel i frukta og grønnsakene som ein ikkje klarar å skylle vekk, at det heller er ein fordel å vere litt måtehalden, om ein ikkje et mykje økologisk. Men.. må presisere at det er mi personlege meining. Anonymous poster hash: 8fb97...82c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Trur personleg at det er så mykje sprøytemiddel i frukta og grønnsakene som ein ikkje klarar å skylle vekk, at det heller er ein fordel å vere litt måtehalden, om ein ikkje et mykje økologisk. Men.. må presisere at det er mi personlege meining. Anonymous poster hash: 8fb97...82c Enig. Nå dyrker jeg egne tomater, agurker og paprika på sommeren. Forøvrig må jeg tilføye at det ikke er fordi jeg slanker meg jeg lurer. Er normalvektig men prøver å leve sunt. :-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Trur personleg at det er så mykje sprøytemiddel i frukta og grønnsakene som ein ikkje klarar å skylle vekk, at det heller er ein fordel å vere litt måtehalden, om ein ikkje et mykje økologisk. Men.. må presisere at det er mi personlege meining. Anonymous poster hash: 8fb97...82c Det er rett og slett noe stort tull. For det første er det veldig lite kjemikalierester i norsk frukt og grønnsaker og for det andre viser all forskning at du kommer bedre ut av det med å spise mye frukt og grønt enn ved å begrense inntaket (med mindre du spiser ekstreme mengder av noe) Anonymous poster hash: d3bb5...7c1
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #12 Skrevet 29. juni 2014 Trur personleg at det er så mykje sprøytemiddel i frukta og grønnsakene som ein ikkje klarar å skylle vekk, at det heller er ein fordel å vere litt måtehalden, om ein ikkje et mykje økologisk. Men.. må presisere at det er mi personlege meining. Anonymous poster hash: 8fb97...82c Det er rett og slett noe stort tull. For det første er det veldig lite kjemikalierester i norsk frukt og grønnsaker og for det andre viser all forskning at du kommer bedre ut av det med å spise mye frukt og grønt enn ved å begrense inntaket (med mindre du spiser ekstreme mengder av noe) Anonymous poster hash: d3bb5...7c1 Hvor mye av den frukta vi spiser er norsk da? Anonymous poster hash: 1fe15...d82
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #13 Skrevet 29. juni 2014 Trur personleg at det er så mykje sprøytemiddel i frukta og grønnsakene som ein ikkje klarar å skylle vekk, at det heller er ein fordel å vere litt måtehalden, om ein ikkje et mykje økologisk. Men.. må presisere at det er mi personlege meining. Anonymous poster hash: 8fb97...82c Det er rett og slett noe stort tull. For det første er det veldig lite kjemikalierester i norsk frukt og grønnsaker og for det andre viser all forskning at du kommer bedre ut av det med å spise mye frukt og grønt enn ved å begrense inntaket (med mindre du spiser ekstreme mengder av noe) Anonymous poster hash: d3bb5...7c1 Nå sa hun at det var hennes personlige mening da. ;-) Anonymous poster hash: b4f38...7dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå