skjotta Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Lilletass på 13 måneder har visst veldig høy forbrenning og er en aktiv krabat. På 1 års kontroll hadde han rast ned på vektkurven til tross for at han er altetende og eter som en sulten ulv til alle måltider. Han spiser vanligvis ca: 1 skål med grøt til frokost 1 brødskive før han sover middagstallerken (type 1 potet, 1 gulrot, litt brokkoli, kjøtt og saus) Grøt eller brødskive til kvelds flaske med nan før natta. Litt kjeks, smootie, is, frukt og lignende innimellom måltidene har nå fått beskjed om å gi mer mat og sliter med ideer til enkle ting jeg kan øage i passelig prosjon til ham. I dag fikk han omelett med gulrot, zucchini, løk, skinke og ost og spiste som en galning rett etter luren sin. og.... det er pappan som er hjemme i permisjon så ikke noe for komplisert. og han nekter å spise middagsglass. matvrak.....
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Kan dere ikke bare gi mer av det han alt får? Større porsjoner mao. Anonymous poster hash: 17005...977
Brennheite Badeand Skrevet 29. juni 2014 #3 Skrevet 29. juni 2014 Lag smoothie på banan og avocado. Fullt av sunt fett og gjør susen for tynne barn Is og kjeks? Det hadde jeg vel styrt unna. Innimellom ja, men ikke fast som mellommåltid.
skjotta Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2014 Kan dere ikke bare gi mer av det han alt får? Større porsjoner mao. Anonymous poster hash: 17005...977 han spiser alltid til han er mett.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #5 Skrevet 29. juni 2014 Jeg skjønner heller ikke greia med å gi is og kjeks hver dag? Anonymous poster hash: 17005...977
skjotta Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2014 Lag smoothie på banan og avocado. Fullt av sunt fett og gjør susen for tynne barn Is og kjeks? Det hadde jeg vel styrt unna. Innimellom ja, men ikke fast som mellommåltid. det er ikke fast, bare eksempler på ting han kan få i seg i løpet av dagen...
skjotta Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 29. juni 2014 Jeg skjønner heller ikke greia med å gi is og kjeks hver dag? Anonymous poster hash: 17005...977 det var det med at noen her ikke må ha alt inn med teskje og ikke kan bruke litt logikk og velvilje når de leser.... neida, han får ikke kjeks og is hver dag, men innimellom får han tygge på en grov kjeks, eller han får smake av storesøster sin is (varmt her). Eller ham får frukt eller smoothie eller eller. han er ofte sulten.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #8 Skrevet 29. juni 2014 Høres jo litt ut som det er en del karbohydrater i kosten? Får han i seg nok proteiner? Havregrøt til frokost feks istedenfor slike ferdige greier? Mer rent kjøtt som f.eks kyllingpålegg? Egg?Kok opp flere og ha i kjøleskapet så han kan spise et par som mellommåltid. Banan som mellommåltid? Anonymous poster hash: 17005...977
skjotta Skrevet 29. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2014 Høres jo litt ut som det er en del karbohydrater i kosten? Får han i seg nok proteiner? Havregrøt til frokost feks istedenfor slike ferdige greier? Mer rent kjøtt som f.eks kyllingpålegg? Egg?Kok opp flere og ha i kjøleskapet så han kan spise et par som mellommåltid. Banan som mellommåltid? Anonymous poster hash: 17005...977 takk for tips! Vi koker havregrøten selv om morgenen.
uhhuhher Skrevet 29. juni 2014 #10 Skrevet 29. juni 2014 Tenkte også mer av det han allerede spiser, men hvis han spiser til han er mett, så er jo ikke det noe godt forslag. Min ettåring kan lett spise to skiver til et måltid, han er også relativt slank. Tilsett ekte smør eller god spiseolje i grøten. Kok grøten på helmelk, kanskje med en skvett fløte. Godt smør på skiva. Avslutt brødmåltid med litt smoothie eller banan, så kanskje du får putta i ham litt mer. Kanskje linser, det inneholder mye protein.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #11 Skrevet 29. juni 2014 Gi melk å drikke men ikke før etter at han har spist. Mange barn drikker seg mette på vann før de får spist. Da orker de ikke nok mat. Anonymous poster hash: 35c55...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå