Gå til innhold

Hva er din oppskrift på lykke? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: eac50...82d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Friske voksne og barn. Nok søvn og tid sammen til å gjøre hyggelige ting. 

Anonymous poster hash: ab539...9e7
Skrevet

For min del er det 3 ting som er helt avgjørende:

1. Jeg har tatt et valg om å være lykkelig. Jeg leiter etter ting å glede seg over hver dag, ler og smiler så mye jeg kan, og sier høyt til meg selv. i dag er jeg sikker på at det blir en strålende dag" hver morgen på badet.

2. Bevegelse: er jeg i aktivitet jevnlig, så er jeg i bedre humør også.

3. Dette høres kanskje dumt ut, men da jeg bestemte meg for å at det er godt nok å være god nok, så landet jeg. Hver gang jeg får en klump i magen, kjenner jeg etter om det kommer av at jeg prøver å være best. (best likt, flinkest på jobb, osv..) og det stemmer forbausende ofte 

Så fordi jeg leiter etter noe å være glad for store deler av dagen, så finner jeg ut at jeg har mye å være glad for. Friske barn, en kropp som virker, et hjem jeg trives i, gode venner, osv... Da er det ikke ofte at nedstemtheten får overtaket,,

Skrevet

Det som oppfattes som lykke varierer. En dag er jeg lykkelig fordi jeg har "alt", en annen dag er jeg ulykkelig fordi jeg føler noe mangler..

Anonymous poster hash: 5171b...511

Skrevet

Det som oppfattes som lykke varierer. En dag er jeg lykkelig fordi jeg har "alt", en annen dag er jeg ulykkelig fordi jeg føler noe mangler.. Anonymous poster hash: 5171b...511

Lykke er i seg selv ikke et mål men en konsekvens av hvordan man velger å "leve".

Anonymous poster hash: 5171b...511

Skrevet

Denne oppsummerer ganske godt.

Gi meg sinnsro til å godta de tingene som ikke kan forandres. 

Mot til å forandre de tingene som kan.

Forstand til å se forskjellen.

Skrevet

Jeg velger å være lykkelig. Jeg er glad for alt jeg har i livet og fokuserer på det, istedenfor hva jeg ikke har. Jeg gir f*** i hva andre mener om meg. Jeg bruker tid på det jeg selv ønsker. Jeg velger å glede meg over selv den minste lille ting. Jeg passer på å alltid ha boe å glede meg til (se fram til), men samtidig passe på å leve for akkurat denne dagen (jeg sier feks aldri at jeg gleder meg såå mye til minstesnuppa lærer å gå, men velger å glede meg over at hun nå ligger helt stille). Hvis det er noe jeg ikke er fornøyd med, fikser jeg det - eller lar være å være misfornøyd med. Og viktigst av alt tar jeg ingenting for gitt, men tenker gjennom alt jeg er lykkelig for hver kveld før jeg sovner.

Skrevet

Elsk det du har framfor å hige etter noko du ikkje kan få.

Skrevet

Jeg fokuserer på det som gjør meg lykkelig. Da gjør jeg mer av det son gjør meg lykkelig og blir dermed mer lykkelig..

Anonymous poster hash: 3d1b0...2bb

Skrevet

Gå fra mannen ;)

Spøk til alvor. Det er å kunne se seg i speilet vær dag og tenke at idag blir det en bra dag. Fokusere må de små øyeblikkene med barna, slenge beina på bordet og smile :)

Anonymous poster hash: a1ce2...0d9

Skrevet

At alle jeg er glad i er friske.

Å sitte på trappen for meg selv med en kopp te og bare lytte.

Lykken er flyktig, man kan plutselig bli lykkelig når og hvor som helst. Nyt det når den kommer.

Anonymous poster hash: e3261...915

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...