Gå til innhold

Utetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn på 11 og 8 år.

Ser at nabobarna får være ute ganske lenge nå på sommeren. Lurer på om jeg er litt for streng.

I ukene vil jeg at de skal være inne til 20.30 (sommerferien). I helgene kan vi strekke det til 21.30.

Hva synes dere er passe tid å ta inn barn i denne alderen nå i ferien?

Anonymous poster hash: 4b7e2...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt akkurat og lurte på det samme faktisk. Det kom to gutter på døra 21.20 og spurte etter 10-åringen min, var ikke det litt sent?

Skrevet

Min er bare 4 år og han har nettopp lagt seg. Var ute til kl.21. Er enda mange unger ute i gata. Sommer og sol :)

På ukedagene får han være ute til kl.20 om det er fint vær. 19:30 dersom været er dårligere.

Anonymous poster hash: 55176...171
Skrevet

Min er bare 4 år og han har nettopp lagt seg. Var ute til kl.21. Er enda mange unger ute i gata. Sommer og sol :)

På ukedagene får han være ute til kl.20 om det er fint vær. 19:30 dersom været er dårligere.

Seriøst?

Min 4-åring var i seng før 19 selv om det er lørdag. Hvor lenge sover din på morgenen når han legger seg så sent?

Anonymous poster hash: bfe20...069

Skrevet

Synes det bør være samme om det er ukedag eller helg. Ungene bør legge seg til samme tid hver dag for å få nok søvn. Jeg synes 20:30 er i seneste laget for 8-åringen, men ok for en på 11. 

Skrevet

Seriøst?

Min 4-åring var i seng før 19 selv om det er lørdag. Hvor lenge sover din på morgenen når han legger seg så sent?

Ja, seriøst :) Er det sommer og sol så får jaggu ungen være ute.

Han sover gjerne til både 10 og 11 når han legger seg så sent.

Bor i nord-Norge og her i byen er det helt vanlig at ungene får være lenge ute når vi endelig får litt sol og sommer. Sove kan man gjøre i mørketiden.

Skrevet

Vi hadde ikke innetider om sommeren når det var ferie og fint vær. Da var de ute så lenge det var andre barn (på samme alder) ute.

Deilg å slakke litt på strikken når man kan.

Skrevet

Mine våkner i syvtiden uansett og trenger nesten like mye søvn som når det ikke er ferie. De må derfor legge seg omtrent 20.00 om sommeren også. Hvis det skjer noe spesielt kan de godt være lenge oppe en kveld, men som regel må de i seng til vanlig tid.

De er 7 og 9 foresten.

Anonymous poster hash: 93edd...a72

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min snart 7åring er ikke i seng før 22 om dagene. .. så lenge det er fint vær er vi ute til det blir kjølig :P

Skrevet

Min 4-åring er ute til ca kl 20.nå når vi har sommerferie. Sover ca 21 og våkner uthvilt i 8-9 tiden neste morgen :) Deilig med sommer!!

Anonymous poster hash: d455c...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...