Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Jeg har EL hver med, ultralyd flere ganger viser modent og flott egg hver syklus ;-) Mannen har gode svømmere Men prøvd en stund nå, så nå fikk jeg Pergokur av legen. Blir jeg overstimulert nå kanskje og får mange egg, flerlinger etc siden jeg har naturlig Eggløsning hver mnd? Anonymous poster hash: d43ee...030
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Ingen? Anonymous poster hash: d43ee...030
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Jeg har EL hver med, ultralyd flere ganger viser modent og flott egg hver syklus ;-) Mannen har gode svømmere Men prøvd en stund nå, så nå fikk jeg Pergokur av legen. Blir jeg overstimulert nå kanskje og får mange egg, flerlinger etc siden jeg har naturlig Eggløsning hver mnd? Anonymous poster hash: d43ee...030 Jeg hadde el av meg selv, og under utredning fant de ingenting galt med hverken meg eller mannen. Allikevel gikk det nesten 2 år uten at vi ble gravide.. Så da ba jeg om å få prøve pergo. Klaffet på første forsøk, fikk en jente. Nå er vi gravide med nr 2, også dette ved hjelp av pergo. Ikke tvillinger denne gangen her heller, men jeg mistenker at jeg slapp flere egg, da jeg hadde kraftige el smerter på begge sider. Så mine erfaringer er gode, klaff med pergo på første forsøk begge gangene. Anonymous poster hash: 96c42...a99
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Du mistenker at du slapp flere egg ja, er ikke sjansen veldig stor for flerlinger? Legen sa ikke noe om det, har hørt andre er inne på UL for å sjekke om der er mange modne egg. Da fraråder de vel ofte å prøve den syklusen? Anonymous poster hash: d43ee...030
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 dytter opp denne. hvordan er det med bivirkningene av pergotime? er det sånn at man har en del større sjanse for å få kreft senere? Anonymous poster hash: 6836e...f61
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Synes du bør be om ytterligere utredning. For eksempel bør du be om å få røntgen og utskylling av egglederne Jeg fikk det, og ble gravid samme måned etter å ha prøvd i to år! Anonymous poster hash: 2cb73...047
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #7 Skrevet 23. september 2014 Bivirkninger av pergotime ja! Jeg hadde ikke eggløsninger og måtte ta dobbel dose pergotime for å få eggløsning. Ble heldigvis gravid andre gangen med dobbel dose (samme syklus jeg hadde utskylling av egglederne), men det fører til økt risiko for kreft for hver gang man tar det Anonymous poster hash: 2cb73...047
Anonym bruker Skrevet 23. september 2014 #8 Skrevet 23. september 2014 Jeg brukte pergotime og fikk trillinger (helt sant) :-) Anonymous poster hash: 7387c...204
Isola&Lille+julegave Skrevet 23. september 2014 #9 Skrevet 23. september 2014 Tok de 1 syklus. Merket ikke noe spesielt annet enn at jeg følte at mange egg ble modne (følte et trykk, som om jeg hadde to drueklaser som eggstokker klar til å eksplodere) Ble gravid med tvillinger.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Dytter opp da jeg lurer på det samme Anonymous poster hash: 6836e...f61
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #11 Skrevet 23. oktober 2014 Har nettopp hatt min første pergokur og ble inseminert på mandag. Har en datter fra før som er laget med naturmetoden og da klaffa det på første forsøk, men etter to insemineringer uten resultat (har ikke prøvd med mannen ettersom han er steril) ville legen prøve pergo selv om jeg har dønn regelmessig syklus og eggløsninger. Nå er det for tidlig å gjette noe resultat, men jeg har i alle fall hatt eggløsningssmerter fra helvete denne gangen. Det finurlige er at jeg hadde vondt på begge sider - men da legen tok ultralyd konstaterte han at det var bare ett egg som hadde løsnet og da faktisk fra den eggstokken som gjorde minst vondt. Så man trenger tydeligvis ikke nødvendigvis å få flere egg. Men kanskje de modnes bedre? Lykke til uansett! 😊 Anonymous poster hash: 523c7...487
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2014 #12 Skrevet 30. oktober 2014 Har nettopp hatt min første pergokur og ble inseminert på mandag. Har en datter fra før som er laget med naturmetoden og da klaffa det på første forsøk, men etter to insemineringer uten resultat (har ikke prøvd med mannen ettersom han er steril) ville legen prøve pergo selv om jeg har dønn regelmessig syklus og eggløsninger. Nå er det for tidlig å gjette noe resultat, men jeg har i alle fall hatt eggløsningssmerter fra helvete denne gangen. Det finurlige er at jeg hadde vondt på begge sider - men da legen tok ultralyd konstaterte han at det var bare ett egg som hadde løsnet og da faktisk fra den eggstokken som gjorde minst vondt. Så man trenger tydeligvis ikke nødvendigvis å få flere egg. Men kanskje de modnes bedre? Lykke til uansett! Anonymous poster hash: 523c7...487 Lykke til Anonymous poster hash: 6836e...f61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå