Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Jeg har en venninne som flere ganger har sagt hun er ute etter en spesiell stilling i firmaet jeg jobber for. Nå er denne stillingen ledig, men jeg vet ledelsen går via et headhunterselskap istedet for utlysning. Min venninne er antagelig den best kvalifiserte for denne jobben men jeg vil ikke jobbe sammen med henne. Som venninne er hun god, men i jobb er hun maktsyk og slitsom og er av typen som tar æren for andres arbeid. Vi har jobbet sammen for mange år siden. Stillingen som skal besettes er over meg. Hvor slem er jeg hvis jeg unnlater å si noe? Anonymous poster hash: 93376...a22
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Syns det er helt greit jeg. Ikke kult med venninne som sjef uansett.. Og når den uke utlyses en gang? Hadde fint gjort det samme selv. Anonymous poster hash: 9f2b6...235
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Helt greit. Er hun så utrolig interessert i akkurat den stillingen burde hun selv ha tatt grep så hun visste med en gang når den ble ledig eller det åpner seg en mulighet. Anonymous poster hash: 7430f...3c9
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Det er lov. Og siden dere er venninner er det lite sannsynlig hun hadde fått den om stillingen er i direkte linje over deg. De fleste firmaer tillater ikke så nære relasjoner. Er slik i min jobb i allefall, det er faktisk ikke lov å ansette to venninner på samme avdeling en gang. Anonymous poster hash: 9ac39...30e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Takk for svar jenter! Da slipper jeg litt taket på den dårlige samvittigheten. Det er en ren tilfeldighet at jeg fikk vite at det pågår en prosess med å få inn folk i denne stillingen så hun trenger aldri å få vite at jeg visste det heller.,. Anonymous poster hash: 93376...a22
*SommerFrisk* Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Hvis dette var en god venninne av meg, og jeg ikke selv ønsket akkurat den jobben, så hadde jeg sagt ifra. Min venninne og jeg har jobbet sammen i flere år. Vi er litt ulike i jobbsammenheng, og hun har nok vansker for å akseptere at jeg gjør ting på min måte og ofte får anerkjennelse for det. vil gjerne gi råd hele tiden og blande seg. Men jeg har bein i nesa og gav beskjed tidlig : "Vi er venninner og kolleger. Skal vi fungere som gode venninner og kolleger, blander du deg utenfor. Jeg spør når jeg trenger hjelp." Det forstod hun og vi har verdens beste samarbeid både på jobb og privat. Men det er selvsagt ikke alle man kan sette på plass på denne måten,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå