Luna:) Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Hei! Har kjøpt kesam til jordbær, men fant ut at de var bedre "naturell". Så da har jeg denne boksen med mager kesam da... Er det mulig å lage en litt tjukk saus av dette man kan ha sammen med pasta?
smurfis Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Hei! Har kjøpt kesam til jordbær, men fant ut at de var bedre "naturell". Så da har jeg denne boksen med mager kesam da... Er det mulig å lage en litt tjukk saus av dette man kan ha sammen med pasta? Mager kesam er ikke noe særlig å koke tror jeg...jeg tenker at den kan skille seg? Men om du lager sausen først, også rører i kesamen til slutt, uten å koke opp så går det nok bra :-) Ellers er den jo god å lage dip av da, eller kald saus!
Luna:) Skrevet 28. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2014 Det er nok sant! Har du noen resept forslag?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Til jordbær bruker du vanlijekesam og ikke vanlig. Det er godt å bruke kesam til feks pastasalat, erstatte rømme i oppskrifter. Eller så kan du bruke den i vafler eller bakst.
trekkoppfugl Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Jeg bruker det ofte i smoothie, for å få opp protein-nivået. Har et barn som spiser lite kjøtt.. ellers bruker jeg det i kalde sauser, dressing og dipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå