Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #1 Skrevet 28. juni 2014 Babyen min er en måned gammel og har vokst veldig fort. Hun veide 3450 g ved fødsel og veier nå 4050 gram, helsesøster sa det var mye og jeg får også mange kommentarer om at hun vokser veldig fort, har veldig store bollekinn, stor dobbelthake osv. Jeg vet ikke hvor mye hun har gått opp pr uke da vi bare har veid henne en gang siden vi reiste fra sykehuset, men 600 gram på 4 uker er vel ikke så mye det vel, i snitt 150 gram i uken? Eller regner de med det hun gikk ned også, slik at de tenker at hun har gått opp 860 gram totalt? Og hva kan jeg i såfall gjøre med det? Jeg fullammer og hun spiser med 3-4 timers mellomrom mesteparten av døgnet, bortsett fra en del ettermiddager og kvelder hvor hun har mast litt etter mat og spist med cirka 2 timers mellomrom. Kan vel ikke nekte en baby å spise seg mett eller utsette matingen når hun tydelig er sulten (sutter på hendene, virrer med hodet og søker med munnen mot halsen og skulderen min osv). Hun vil ikke ha smokk, brekker seg og spytter ut selv den aller minste smokken. Anonymous poster hash: 2073e...f16
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #2 Skrevet 28. juni 2014 Det er ikke mye! Det er tvert i mot litt lite...! Min gutt gikk opp 500 gram på 1 uke da han var 2-3 uker og det synes helsesøster var veldig bra! Anonymous poster hash: 45460...c12
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #3 Skrevet 28. juni 2014 Du gir mat ved det aller minste tegn til at hun ønsker mat! Anonymous poster hash: 45460...c12
Maibaby:) Skrevet 28. juni 2014 #4 Skrevet 28. juni 2014 Min baby veide 3150 når hun ble født og på 6 ukers kontrollen var hun 4,7 kg! Ca 250 gr i uka og det er helt greit. Hun er på normalen ifht kurvene! Så vil ikke si at din har lagt på seg for mye nei!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #5 Skrevet 28. juni 2014 Takk for fine svar. Jeg ser ikke at det er noe vi kan endre på egentlig, hun spiser jo som sagt ikke så veldig ofte og hun spiser som regel bare fra et bryst til hvert måltid. Hun har dessuten strekt seg mye i lengde også tror jeg (hun er ikke målt siden fødsel, men ser det på buksebena hennes). Selvom hun har runde kinn og dobbelthake så ser hun ikke tykk ut på resten av kroppen. Anonymous poster hash: 2073e...f16
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #6 Skrevet 28. juni 2014 Drit i hva helsesøster og andre rundt deg sier,du skal gi babyen din mat når hun ønsker det og ferdig med det!Hadde vært mange ganger værre hadde hun ikke lagt på seg! Nei,stol på deg selv,du ver hva som er best for babyen din! Anonymous poster hash: 5454e...331
Mor di! Skrevet 28. juni 2014 #7 Skrevet 28. juni 2014 Det er ikke mye! Helsesøster sa til meg at de minst skulle legge på seg 200 g i uken den første tiden, vår har lagt på seg 275 g på fem dager (reknet fra vekt ved hjemreise). Ikke bry deg med hva hs sier, ungen må få mat så ofte den ønsker!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #8 Skrevet 28. juni 2014 Det høres faktis i underkant ut å legge på seg 600g på en mnd. Min yngste la på seg det dobbelte uten å få kommentar... Anonymous poster hash: 2e7d1...45c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2014 #9 Skrevet 28. juni 2014 Mi la på seg over to kilo på 7 uker, fikk ikke noen kommentarer på det fra helsesøster. Tantebarnet mitt (som er like gammel) hadde "bare" lagt på seg 800 g, og det var innenfor normalen det også. Anonymous poster hash: a982f...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå