Gå til innhold

Syntes dere at de homofile tar for mye plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke i mot homofile, slik at det er sagt! Hei kjærligheten <3

Men jeg på diverse nettaviser og i kommentarfeltet ifm gay parade i Oslo, at mange mener at de homofile tar for mye plass for å understreke sine rettigheter!

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 7af70...aef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke i mot homofile, slik at det er sagt! Hei kjærligheten <3

Men jeg på diverse nettaviser og i kommentarfeltet ifm gay parade i Oslo, at mange mener at de homofile tar for mye plass for å understreke sine rettigheter!

Hva mener dere? Anonymous poster hash: 7af70...aef

Glemte ordet ser,hehe ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men jeg synes det er trist at de fortsatt må heie frem rettighetene sine

Skrevet

Jeg mener at det fortsatt er langt igjen før homofile blir akseptert 100%.

Det er ikke så lenge siden en homofil gutt fikk satt fyr på håret sitt fordi han var homofil. I Norge.

Fortsatt er det gutter i bygdenorge som ikke tør stå frem.

Kirken aksepterer fortsatt ikke homofile ansatte. Ansetter de en homofil får de følgende beskjed "vi aksepterer du er homofil bare du ikke lever som en homofil"

Altså MÅ de fortsatt ta plass.

Anonymous poster hash: f70b5...83f

Skrevet

Tja. Mannen mener som deg. At de tar litt mye plass. Ingen av oss ha noe imot homofile, og selvsagt skal de ha alle rettigheter som andre, men likevel: hvorfor må de ut med flagg og rope og skrike at de er homofile? Syns det er litt rart. Overdrevet.

Anonymous poster hash: 7fe50...a74

Skrevet

Det er helt sykt at noen fremdeles bryr seg om hvilken legning noen har. Nei, de tar ikke for mye plass.

Anonymous poster hash: bc0ac...39a
Skrevet

Synes på ingen måte at de tar seg for mye plass nei. Synes det er kjedelig at det fortsatt skal bli vanskelig å bli akseptert i samfunnet fordi man foretrekker å leve med menneske av samme kjønn.

Skrevet

Tja. Mannen mener som deg. At de tar litt mye plass. Ingen av oss ha noe imot homofile, og selvsagt skal de ha alle rettigheter som andre, men likevel: hvorfor må de ut med flagg og rope og skrike at de er homofile? Syns det er litt rart. Overdrevet.Anonymous poster hash: 7fe50...a74

Jeg har ikke sagt at jeg mener at de tar for mye plass, men mange mener det i kommentarfletene på diverse nettaviser!

Hi

Skrevet

Nokre av dei gjer det. Akkurat som nokre heterofile.

Skrevet (endret)

Med tanke på all hets, undertrykkelse og (trussel om) nedslakting som har funnet sted i årenes løp er det bare rett og rimelig at homofile og lesbiske skal få plass.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg syns ikke at provoserende oppførsel og offentlig fyll har noe med legning og gjøre. De som går i toget fullt påkledd med en plakat har jeg ingenting i mot.

Anonymous poster hash: bb161...b24

Skrevet

Nei, jeg syns ikke de tar for mye plass, syns bare det er trist at de faktisk fortsatt MÅ kjempe for sine rettigheter i år 2014.

Jeg er av oppfatningen at størst av alt er kjærligheten mellom to mennesker, men hva slags kjønn de har spiller ingen rolle for meg. Jeg er bare glad til når to mennesker finner hverandre :)

Jeg kjenner bare en homofil jeg mener "tar litt plass". Jeg forstår behovet han har for støtte, men f.eks under OL tok han litt av. Han langet ut mot de som valgte å se på OL, han kom med en tirade om de homofiles mangel på rettigheter og hvorfor vi ikke burde se på det og avsluttet med "thanks for nothing, liksom".. Han tok det som et slags personlig angrep at folk valgte å se på OL, og nektet å høre når folk prøvde å forklare. Det syns jeg ble litt feil :(

Anonymous poster hash: fe6d3...144

Skrevet

Hvem tar de plassen fra da?

Skrevet

Hæ?

Hvem er det de tar plassen fra?

Hvis det dreier seg om media så kan jeg være enig i at det ikke er like viktig som mye utenrikspolitikk som vi får vite lite om, men om alternativet var enda mer om fotballspillere som gifter seg, bloggere som uttaler seg om barneoppdragelse eller hvordan man blir mer fornøyd med kroppen sin, så foretrekker jeg langt homsestoff.

Anonymous poster hash: cef19...192
Skrevet

De må kreve den plassen ellers får de den ikke. Fordommer og uvitenhet er fortsatt veldig til stede og må kjempes mot. 

Skrevet

det er fryktelig viktig at denne debatten kommer opp igjen og igjen,sånn at vi heterofile får høre hva de homofile faktisk må igjennom til tider.Da snakker jeg om mobbing, vold, diskriminering osv.

Det er en synd og skam at en persons legning skal overhode ha noe betydning for noen ting!

MEN, så er det et men da....MÅ de vrikke seg nakne og seksuelt gjennom byer i hele verden fordi om de bli diskriminert?

MÅ deres seksuelle preferanser opp i ansiktene på folk? Hvorfor kan de ikke ta debatten der debatter er best tatt istedet for å være vulgære, nakne, tørrjokke på hverandre og ha en heisafest uten like?

Og bare så det er sagt:jeg hadde blitt like flau hadde det vært en heteroparade der heterofile hadde gjort akkurat det samme.

Hvorfor denne gay parade??

Anonymous poster hash: 08079...da8
Skrevet

det er fryktelig viktig at denne debatten kommer opp igjen og igjen,sånn at vi heterofile får høre hva de homofile faktisk må igjennom til tider.Da snakker jeg om mobbing, vold, diskriminering osv.

Det er en synd og skam at en persons legning skal overhode ha noe betydning for noen ting!

MEN, så er det et men da....MÅ de vrikke seg nakne og seksuelt gjennom byer i hele verden fordi om de bli diskriminert?

MÅ deres seksuelle preferanser opp i ansiktene på folk? Hvorfor kan de ikke ta debatten der debatter er best tatt istedet for å være vulgære, nakne, tørrjokke på hverandre og ha en heisafest uten like?

Og bare så det er sagt:jeg hadde blitt like flau hadde det vært en heteroparade der heterofile hadde gjort akkurat det samme.

Det virker jo fantastisk gøy da, og jeg hadde gjerne Vært med på festen 😄

Skrevet

Det virker jo fantastisk gøy da, og jeg hadde gjerne Vært med på festen 😄

Bli med. ;-)

Jeg er med sammen min bestekompis. Greit det er mye "skruller" med men for en herlig stemning og mennesker.

Kompisen min har et fantastisk motto "alle jenter har krav på en homokompis" og det har han rett i. Han er min aller beste venn. Han utkonkurrerer alle mine jentevenner. Fordi han bare er helt unik. Det ER noe med de homofile.

Anonymous poster hash: f70b5...83f

Skrevet

Homofili er forbudt i store deler av verden! I noen land kan det til og med gi dødsstraff. Hadde ikke de homofile selv stått på barrikadene hadde vi ikke kommet lenger her i landet heller. Det er trist at europride trengs. Når jeg er åpen om legning er det ikke fordi jeg nødvendigvis vil at alle skal vite at jeg er skeiv, men for å være tydelig om at vi ikke lar oss kneble ;)

Skrevet

Det er faktisk helt absurd at lover, regler og normer skal bestemme hva vi mennesker skal føle!! Det er ikke akurat slik at man går inn for og være homofil for å provosere! Man bestemmer da slettes ikke hvem man skal falle for! Slik som oss heterofile, vi velger ikke hvilken mann vi faller for! Jeg kjenner jeg blir skikkelig pisst off! Dette provoserer meg så mye at jeg har slettes ikke ord! Det burde være like regler for heterofile og homofile, om det så gjelder giftermål i kirken, adopsjon, jobb, ja absolutt alt. Hva er greia med at noen tror de er bedre enn homofile? Herregud! Man velger jo selv hvordan man ønsker å leve. Vettu meg hva. De blir jo sett på av mange på samme måte som forbrytere! Jeg blir tom!

Anonymous poster hash: 9194d...436

Skrevet

Har aldri tenkt over det på den måten. De må gjerne ha en parade å gjør som de vil for min del. Stå på, liksom!

Det jeg har mindre forståelse for, er hvorfor de må tyte om å være "gay" hver bidige dag på facebook. Det blir som om deres seksuelle legning er alt de er, når alt skal dreie seg om det at de er homofile, og jeg trodde virkelig at dette er en av tingene de homofile vil bort fra. Altså, å bli sett på som noe mer enn sin legning. Men utfra de 2 herrene jeg har på facebook, så virker det derimot ikke slik. 

Anonymous poster hash: 316f0...c89
Skrevet

Hva er å tyte om at de er gay da??

Skrevet

F.eks et bilde av seg selv med en annen mann som de da sikkert synes er utrolig flott med teksten "Jeg er så gay" er noe som stadig går igjen.

Eller oppdateringer om seg selv og sine jentevenner, og hvor flott det er å være "en av jentene", hvis de har vært ute på noe, eller skal ut på noe. 

Hvis de har blitt flørtet med av det motsatte kjønn, må dette også deles for så å konstantere hvor homo en er, osv. osv.

Det er stadig noe i duren der deres legning blir fremhevet hele tiden. 

Altså, deres legning plager meg overhodet ikke, og det er flott at de er åpne om det. Men det kan bli litt vel mye til tider, og jeg forstår ikke helt det behovet for å konstantere det hele tiden. 

Skrevet

Jeg er nok en liten faghag på innsiden, og jeg ELSKER at de homofile tar litt plass :D Nå er selvsagt homsene like forskjellige som vi heterofile er; noen tar mye plass og andre ikke. Heia Gay Pride! Ja til toleranse!

Skrevet

F.eks et bilde av seg selv med en annen mann som de da sikkert synes er utrolig flott med teksten "Jeg er så gay" er noe som stadig går igjen.

Eller oppdateringer om seg selv og sine jentevenner, og hvor flott det er å være "en av jentene", hvis de har vært ute på noe, eller skal ut på noe. 

Hvis de har blitt flørtet med av det motsatte kjønn, må dette også deles for så å konstantere hvor homo en er, osv. osv.

Det er stadig noe i duren der deres legning blir fremhevet hele tiden. 

Altså, deres legning plager meg overhodet ikke, og det er flott at de er åpne om det. Men det kan bli litt vel mye til tider, og jeg forstår ikke helt det behovet for å konstantere det hele tiden. 

Du misliker at de gjør det heterofil allerede gjør?

- Se så lykkelig jeg er med kjæresten på dette bildet, og dette bildet og dette bildet...

- Se så pen, søt, sexy og vellykket jeg er, og se hvilken oppmerksomhet jeg får av de motsatte kjønn. Og som jente liker jeg også at alle andre jenter liker meg og synes jeg har fin kropp. 

Osv. 

Folk er oppmerksomhetskåte og vi lever i et seksualisert samfunn, bare at det legges ikke merke til på samme måten så lenge de tilhører "normalen". 

Anonymous poster hash: 92be6...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...