Gå til innhold

Gruer meg til barnehage start

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt begynner i barnehagen i september, jeg skal tilbake på jobb og blir borte fra ca 8 15 og hjemme igjen ca 16, og synes så synd på han,blir jo så lang dag for han da,men akkurat nå er faren hjemme,men vet ikke hvor lenge han blir det,blir noen tiltak for han i August fra nav,regner vi med, kommer til og slite sånn med dårlig samvittighet. gutten er nesten 19 mnd da.

Synes dere det er for lenge? har dere noe Erfaringer selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han blir der mindre enn veldig mange andre.

De aller fleste må jobbe og gjør det beste de kan.

Anonymous poster hash: d16f1...bfb
Skrevet

Det er godt og høre. er faren hjemme lengre enn August,får han en myk start,da blir han fra 10-14

Skrevet

Det er helt normalt at de små er lenge i bhg.. Vi voksne må tilbake til jobb, og har 7 1/2 - 8 timers arbeidsdag + kjøretid. Så dagene til de små er lange. Men husk, han får pause midt på dagen med en dupp. Han får mat og stell og kommer til å ha det kjempebra i bhg :) Dere har utnyttet og vært lenge hjemme med han, når han er 19 mnd, så vær fornøyd med tiden dere har fått der! :) Supert!

Bhg starten kan være turbulent for morshjertet, men husk at gutten mest sannsynlig blir fort vant til nye vaner og den nye tilværelsen. Det er vi voksne det går værst utover;)

Anonymous poster hash: 51633...eb9
Skrevet

Tusen takk for gode ord ;) er nok helt sant som du sier, de fleste er vel så lenge. Ja jeg er veldig glad for og være så lenge hjemme med han,selvom jeg kunne tenkte meg og være hjemme til Januar,men det går ikke.

Ja er nok verst for oss voksne :)

Skrevet

Sånn er desverre hverdagen for oss alle, min må begynne når han er 10 mnd. Heldigvis veldig korte dager, han og faren skal bruke fedrekvoten fra august og til november med å bare være der begge to et par timer hver morgen:) Jeg føler meg mye tryggere med det enn hvis han skulle gått hjemme med faren hele tiden for så plutselig bli satt i barnehage..

Anonymous poster hash: 03129...d35
Skrevet

Veldig glad jeg slapp og levere han så tidlig i barnehagen. Bra han hadde korte dager da :). får bare se hvordan ting går,men har heldigvis besteforeldre i nærheten,hvis han ikke skal trives i hele tatt

Skrevet

Det går fint! En så stor gutt klarer seg fint. Han sover sikkert i barnehagen også og da blir jo dagen kortere. 

Anonymous poster hash: 4146c...247
Skrevet

Takk for svar :) Ja han er jo ganske stor :)

Skrevet

Det kommer til å gå helt fint :) Er alltid værst for foreldrene - de må tilvennes litt de også ;) 

Han er 19 måneder, så dere har jo vært hjemme lengre enn 1 år - så deilig! 

Tror nok han kommer til å kose seg masse i barnehagen :) 

Viktig for deg å vise overfor han at barnehagen er gøy. Om du er nervøs og litt usikker så merker han det, og da blir det ofte mye mer gråting enn om mor/far er avslappa og klarer å gå uten for mye styr. Husk at det er vanlig at barn gråter når mor/far går, men at de som jobber der er vant til barn som er lei seg og vet hva de skal gjøre for å trøste og hvordan de skal tilvenne barnet til barnehagehverdagen. 

Mitt lille tips; si hadet og gå (når det er tid for det) - ikke dra det ut om barnet gråter, og ikke kom inn igjen. Det gjør alt mye verre.. Ring heller barnehagen etter noen minutter, eller be de ringe deg når barnet har roet seg. Husk at det er du/dere som er eksperter på akkurat ditt/deres barn så fortell om barnet under tilvenningen. Hva liker barnet? Hva gjør han glad? Noe spesielt han liker å leke med? Noe han ikke liker. Dette kan hjelpe de ansatte når han er lei seg, og også hjelpe barnet og bli fortere tilvent i barnehagen. 

Ønsker deg masse lykke til! Senk skuldrene og tenk på hvor fint han får det :) 

Anonymous poster hash: d48d1...bdc
Skrevet

Min lille sov 3 timer midt på dagen hele det første året i barnehagen. Så det ble ikke lange barnehagedagen for ham..

Det kommer sikkert til å gå veldig bra. Bare vær innstilt på at det kommer til å funke!

Anonymous poster hash: cf56c...1ca
Skrevet

Skjønner deg godt, men synes ihvertfall ikke du skal ha dårlig samvittighet. Hvis man har råd til å være hjemme er det greit, men de fleste voksne må jo jobbe. Synes faktisk det er verre med de som går hjemme uten å ha råd til det. Du jobber jo så barnet ditt skal ha det bra. Mange er avhengige av to inntekter og jeg vil heller ha stor boltreplass og hage for mitt barn, råd til ferie og mamma uten økonomiske bekymringer.

Anonymous poster hash: d136c...520

Skrevet

Huff! Jeg skjønner deg så godt :( vårt barn begynte ikke før det var litt over 2 1/2 år og med den i magen kommer det til å bli like lenge eller litt lengre. Syntes det er så mange som begynner så tidlig :(

Anonymous poster hash: 7617e...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...