Gå til innhold

Er det lurest å mate baby hver 3. time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mater nå hver 4. time og det blir jo bare 4 måltider i løpet av en dag, syns det virker så lite? Er det lurere å "fylle" på litt mer på dagtid for å kanskje få bedre natt?

Ho er 4 mnd og får mme og har begynt med litt grøt

Anonymous poster hash: 7dbf0...d09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fikk hver 4 time og sov hele natten. Lot henne styre det selv jeg. Hadde hun trengt mer hadde hun vel krevd mer tenker jeg.

Anonymous poster hash: a13ef...263
Skrevet

Jeg har alltid gitt barna mine mat da de var sultne. Ikke etter klokka

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Har aldri matet etter klokka, så her var det vel stort sett noe mellom 2 og 4 timer mellom hvert måltid.

Skrevet

Tar sånt på feelingen ;) Noen ganger går det bare 2 timer i mellom, andre ganger 3-4 timer :) De gir jo ganske klare tegn på når de er sultne som regel. 

De kan også vise tegn på "sult" hvis de har magevondt eller luft, da det gjerne er trøsten de er ute etter ;)

Skrevet

Gi mat når barnet trenger mat :) eldste vår hadde behov for mat hver 3 time, kunne stilla klokka etter h*n. Mini måtte vi se på for å se om det var mat tid. Viste det aldri på forhånd. :) trenger lille din mat hver 4. time, er blid og fornøyd og legger på seg det babyen skal så er hver 4. time bra nok :)

Skrevet

Sånt regulerer barnet stort sett selv.

Jeg hadde undervektig barn som var uinteressert i å spise, det fungerte da bedre å følge klokka, ikke barnets mage.

Anonymous poster hash: 61205...087

Skrevet

Tror det er lurest å mate barnet når det er sulten. Hos oss var det ca hver tredje time, litt mer/større måltider på kvelden, og ingen ting på natten etter hun var 6-7uker gammel.

Skrevet

Du mater når poden er sulten, rett og slett.Noen vil ha mat hver 2.time,noen hver 3.time og noen hver 4.time(spesielt de som går på mme,de blir mette lengre)

SÅ du må se når barnet ditt er sultent og ikke heng deg opp i tida og hvordan andre gjør det!

Anonymous poster hash: 11246...e92
Skrevet

skal være 4 timer mellom hver, 4 måltider er ikke for lite,hvis ikke barnet ditt klager så klart,min har spist 4 måltider siden han var nyfødt og gjør det enda 16 og halv mnd nå

Skrevet

Det har blitt så vanskelig i det siste og se når hun et sulten. Før så var det tydelig. Men nå har hun konstant hendene i munn og blir sutrete etter en stund likevel og aner ikke da om ho er sulten eller trøtt..

Hi

Skrevet

Prøv etter 3,5 time og se om hun blir mer fornøyd. I så fall trenger hun nok mat oftere. Hos barn under 1 år tømmes magesekken etter 3 timer og da blir de ofte sultne igjen, men ikke alltid, så det kan vre greit å prøve seg litt frem.

Anonymous poster hash: b8a7f...720
Skrevet

Det har blitt så vanskelig i det siste og se når hun et sulten. Før så var det tydelig. Men nå har hun konstant hendene i munn og blir sutrete etter en stund likevel og aner ikke da om ho er sulten eller trøtt..

Hi

Det skjønner jeg,men det at hun er sutrete er nok fordi hun får tenner :)

Skrevet

Er det ikke gammeldags å mate babyer etter klokken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...