*SommerFrisk* Skrevet 28. juni 2014 #26 Skrevet 28. juni 2014 Jeg liker navnet. Bestevenninna mi har ei datter som heter det, men hu staver det Emmily, og det synes jeg er finere. Emily ser maskulint ut.Emmily er jo feilstavet sammenlignet med originalen Emily... Anonymous poster hash: b7663...697 Jeg liker det best sånn.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #27 Skrevet 29. juni 2014 Jeg liker navnet. Bestevenninna mi har ei datter som heter det, men hu staver det Emmily, og det synes jeg er finere. Emily ser maskulint ut.Emmily er jo feilstavet sammenlignet med originalen Emily... Anonymous poster hash: b7663...697 Jeg liker det best sånn. Det er du i din fulle rett til å synes:-) Utfordringen blir for jenta når hun konsekvent må stave navnet sitt fordi alle tror at det staves med en m og ingen klarer å stave det riktig på første forsøk. Anonymous poster hash: b7663...697
christine31 Skrevet 29. juni 2014 #28 Skrevet 29. juni 2014 Jenta mi på strax 3 heter Emmely Synes selvfölgelig namnet er fint jeg da:) Oppvokst i sverige så har ei med Nathalie(uttales rett frem) Hans William og Emmely Elise (alle namn er gammle familie namn)
Elskerhøsten2014 Skrevet 29. juni 2014 #29 Skrevet 29. juni 2014 Emily er vakkert, hadde det på listen
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #30 Skrevet 29. juni 2014 Velg myyyye heller emily over emine!! Emine er så flatt og begynner å bli mange av dem nå...Anonymous poster hash: 12d61...8e9 Er det mange som heter Emine? Trodde jeg var litt i forkant der, jeg Anonymous poster hash: 502b7...484 vertfall her i Stavanger hehe... alle jeg kjenner som har valgt det sier som du at de følte d ikke var så kjent. Men nå har tre jeg kjenner fått emine iløpet av 1 år.. så flere og flere blir hettende det... men.. igjen; da må det jo være mange som liker det? ta det du liker best... jenta blir like vakker og søt uansett:-):-) Anonymous poster hash: 12d61...8e9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #31 Skrevet 29. juni 2014 Liker Emmeli bedre Anonymous poster hash: 6e005...908
*SommerFrisk* Skrevet 29. juni 2014 #33 Skrevet 29. juni 2014 (endret) Jeg liker navnet. Bestevenninna mi har ei datter som heter det, men hu staver det Emmily, og det synes jeg er finere. Emily ser maskulint ut.Emmily er jo feilstavet sammenlignet med originalen Emily... Anonymous poster hash: b7663...697 Jeg liker det best sånn. Det er du i din fulle rett til å synes:-) Utfordringen blir for jenta når hun konsekvent må stave navnet sitt fordi alle tror at det staves med en m og ingen klarer å stave det riktig på første forsøk. Anonymous poster hash: b7663...697 Finnes mange utfordringer i livet som er verre enn dette. Emmily eller Emmely med to m'er ta for eks kortere tid å opplyse om enn philliph eller Christopher eller maximillian eller Lucas. Det blir litt som med Kristin med k eller ch? Ikke noe problem slik jeg ser det:) Det ser ut som en feilstavelse av Emil når det skrives med en m, synes jeg:) Endret 29. juni 2014 av *Lionesse*
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #34 Skrevet 29. juni 2014 Jeg liker navnet. Bestevenninna mi har ei datter som heter det, men hu staver det Emmily, og det synes jeg er finere. Emily ser maskulint ut.Emmily er jo feilstavet sammenlignet med originalen Emily... Anonymous poster hash: b7663...697 Jeg liker det best sånn. Det er du i din fulle rett til å synes:-) Utfordringen blir for jenta når hun konsekvent må stave navnet sitt fordi alle tror at det staves med en m og ingen klarer å stave det riktig på første forsøk. Anonymous poster hash: b7663...697 Finnes mange utfordringer i livet som er verre enn dette. Emmily eller Emmely med to m'er ta for eks kortere tid å opplyse om enn philliph eller Christopher eller maximillian eller Lucas. Det blir litt som med Kristin med k eller ch? Ikke noe problem slik jeg ser det:) Det ser ut som en feilstavelse av Emil når det skrives med en m, synes jeg:) Klart det finnes verre skjebner og utfordringer en dette. Min mening er likevel at man som foreldre ikke trenger å gjøre stavingen av navnet til barna unødvendig komplisert. Philliph, Maximillian (forøvrig også en annen versjon en originalene Philip og Maximilian) er ikke vanskelige å stave, men andre versjoner av navnene, typ de du nevner, er selvsagt vanskelige å stave når de ikke staves likt som originalene (som de fleste klarer å stave helt fint uten korrigeringer). Uttalen på Emily, Emmily, og Emmeli er forøvrig ikke den samme og Emmily er en "hjemmesnekret" utgave av originalen. Anonymous poster hash: b7663...697
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #35 Skrevet 29. juni 2014 Jeg elsker det! Men så heter jenta mi Emily også da Anonymous poster hash: b6703...cee
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2014 #36 Skrevet 29. juni 2014 Liker det ikke, pga veldig dårlig assosiasjon med det navnet. Anonymous poster hash: 0b145...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå