Gå til innhold

Bør jeg ta 8 åringen til lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld var det en litt flau 8 åring som fortalte at han hadde vondt i russen når han klemte på den. Jeg fikk ta en titt ig så at ca. midt på så den litt hovne ut. Han sa det ikke gjorde vondt når han tisset, bare om han klemmer på den. Jeg forsøkte å få han til å ta forhuden tilbake for å se om det var noe "puss" under der. Var ikke mye jeg fikk han til å dra den tilbake men så ikke noe der.

Sa bare at jeg ville ta en titt i morgen tidlig også og at det kan hende vi må ta en tur til legen for å unngå at det blir verre, spesiellt siden han skal reise bort.

Planen er at han skal reise på hytta med besteforeldrene i morgen og være der en ukes tid mens vi foreldrene jobber.

Nå er jeg ikke veldig lysten på å sende han avgårde. Tror ikke han vil si noe til farmor dersom det blir verre.

Har dere erfaring med lignende? Bør jeg holde han hjemme? Han må da være alene hjemme mens faren og jeg jobber.

Anonymous poster hash: c153d...ddd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sendt han avgårde og informert farmora om saken så hun kan følge med. Send med medisinsk grønnsåpe så han kan ta grønnsåpebad om nødvendig. Min gutt har av og til vært rød og hoven, tror det kommer av at han ikke får vasket /skylt så godt under forhuden som virker litt stram. Grønnsåpebad 2-3 ganger om dagen pleier å hjelpe.

Anonymous poster hash: e4729...ee4
Skrevet

Gutten min på 7 år har hatt det samme,hoven rød tiss som er veldig øm å være borti.Det som hjelper han er å sprute sterrilt saltvann rett inni tissen,for å skylle ut det som er der inne.Vi skyller to ganger dagen i ca to dager og så er det bra igjen.Disse store saltvannssprøytene får man kjøpt på apotek

Anonymous poster hash: a5f2e...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...