Gå til innhold

Overnatte til kjæresten når en er 10.klassing

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det greit? Eller er det aaaalt for ungt?

Her hører jeg at ungdommer ligger over til kjærester allerede i 9.klasse og da gjerne til eldre kjærester. Jeg holder igjen, men er jeg for streng? Når ER det egentlig greit??

Anonymous poster hash: 15176...727
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde overnattingsbesøk av kjæresten da jeg var 13 og han 18.

Anonymous poster hash: 83ef8...3f0

Skrevet

ok.....

Anonymous poster hash: dadd5...dbb

Skrevet

Om dere allerede vet at de har sex, og sørger for prevensjon, så kan de vel få lov? Da får de truffet hverandre og utforsket sex i trygge omgivelser, istedet for i baksetet av en bil eller på en luguber sofa hos noen venner. 

Skrevet

Jeg tenker at når de er 16år er det ok..

Anonymous poster hash: 2c1bf...432

Skrevet

jeg fikk ikke lov til å overnatte eller ha kjærester på overnatting før jeg var 18 år...

Anonymous poster hash: b1e34...75c
Skrevet

Jeg synes ikke det høres greit ut, det hadde ikke blitt tillatt her i huset.

Anonymous poster hash: b2de1...585
Skrevet

Har en datter som nettopp er ferdig med 8.klasse, og jeg hører om mange elever som overnatter hos kjæresten.

Her om dagen hørte jeg om en gjeng med både gutter og jenter som skulle overnatte sammen (en gjeng med 14åringer). Dattera mi spurte en av gutta om han virkelig fikk lov til det (hun fikk ikke lov selv), og han svarte at det var greit for foreldrene "siden de var jo så mange"!!

Seriøst?? Så da kan det liksom ikke skje noe? For ingen tenåringer kan vel finne på å snike seg vekk fra de andre for å "eksperimentere" litt?

Jeg har sagt til jenta mi at jeg selvfølgelig ikke kan hindre henne om hun virkelig ønsker å f.eks ha sex, men at jeg kan velge å ikke legge til rette for det. Jeg er ikke hjemme til enhver tid, så de har jo huset for seg selv innimellom, men jeg føler at jeg på en måte gir dem tillatelse om jeg lar henne overnatte med kjæresten.

Vi har heller hatt timeslange lange samtaler om sex, prevensjon, kjønnssykdommer, graviditet, hva som skjer med henne mentalt etter å ha hatt sex, følelsen av å føle seg brukt om han skulle dumpe henne rett etter osv.. Så får jeg håpe noe av det vi har snakket om virkelig blir tatt til etterretning ;)

Anonymous poster hash: ee9fc...4f9

Skrevet

Jeg legger ikke tilrette for slikt, nei. Ville ikke tillatt det.

Skrevet

Uff, det er bare helt feil! 13-åringer kan ikke gi samtykke til sex (selv om de vil), og 18-åringer er voksne. Samleie er følgelig straffbart for ham og i verste fall kan barnevernet kobles inn siden foreldrene legger til rette for noe straffbart.  

Når en er under den seksuelle lavalder (men helst 18 så lenge en bor hjemme) bør overnatting av kjærester ikke skje. Greit nok kan man ikke nekte ungene sine å ha sex, men en trenger ikke legge til rette for dette. Da får en bare håpe at samtalene, rådene og veiledningen man har gitt, gjør at de har sex på en ansvarlig og  forsvarlig måte - og at de vet at de kan snakke med de hjemme selv om de ikke gir grønt lys. 

Anonymous poster hash: 123f5...b7c

Skrevet

Umulig å svare på uten å vite alle detaljer.

F.eks;

Kjenner du kjæresten?

Har de vært sammen lenge?

Kjenner du foreldrene til kjæresten og vil foreldrene være hjemme den aktuelle kvelden?

Er barnet ditt modent nok?

Har barnet ditt fått tilstrekkelig informasjon om prevensjon og sex til å ta gode avgjørelser for seg selv?

Er en rekke ting som ville vært avgjørende om det var snakk om mitt barn. Men at det er en avgjørelse som må tenkes nøye igjennom er helt klart!

Anonymous poster hash: 21d1a...dd0

Skrevet

Kjenner jeg er glad jeg har småbarn når jeg leser denne tråden.

Anonymous poster hash: d7bcc...133

Skrevet

Hadde ikke vært greit her.

Tanta mi lot kusina mi på 13 få ha kjæresten på 16 på overnatting og ble oppriktig sjokkert over å finne p-piller blant tingene hennes. Hun kunne ikke tro at hun holdt på med slikt!

Anonymous poster hash: 230e3...633
Skrevet

For min del er det ikke greit med overnatting med kjæreste før ungene begynner på videregående.

Når de er så store er det mange som bor for seg selv, og da synes jeg det blir unaturlig å skulle sette slike grenser. Men det er bare min mening om saken.

Og så håper jeg at når den dagen en gang kommer, har jeg fått snakket så mye med ungene mine at de selv er i stand til å ta gode og fornuftige valg rundt egen seksualitet.

Skrevet

Jeg synes de bør vente med overnatting til de er 16 år.

Anonymous poster hash: 54329...cf6
Skrevet

Jeg håper inderlig at dette bare er ett forsøk på å provosere.... Hvis ikke er det helt tragisk. Hva slags foreldre med vettet i behold tillater noe slikt?

Skrevet

Jeg hadde overnattingsbesøk av kjæresten da jeg var 13 og han 18.Anonymous poster hash: 83ef8...3f0

Jeg håper inderlig at dette bare er ett forsøk på å provosere.... Hvis ikke er det helt tragisk. Hva slags foreldre med vettet i behold tillater noe slikt?

nei, det er sant :) hvorfor skal jeg lyve? vi er fortsatt sammen. Gift og to barn 25 år senere :)

Skrevet

Det er 16 års aldersgrense i Norge og da forholder jeg meg til den! Naivt å tro at de som er yngre ikke har sex men her det snakk om prinsipper og å gå frem som et godt eksempel som foreldre.

Hjemme hos meg var det uaktuelt å spørre en gang fordi vi visste hva svaret var.

Anonymous poster hash: 265a8...c83

Skrevet

Så lenge barnet er over 16 år, og kjæresten er en h*n har vært sammen med i lengre periode, så ser jeg ikke problemet! Jeg var selv 16 år da jeg fikk ha kjæresten på overnatting!

Anonymous poster hash: 64a06...361

Skrevet

Så lenge barnet er over 16 år, og kjæresten er en h*n har vært sammen med i lengre periode, så ser jeg ikke problemet! Jeg var selv 16 år da jeg fikk ha kjæresten på overnatting!Anonymous poster hash: 64a06...361

Mistet forøvrig jomfrudommen som 14 åring, det er tidlig det, og skulle ønske jeg ventet. Men vi var i et forhold over lengre tid, han var min første store kjærlighet!

Anonymous poster hash: 64a06...361

Skrevet

Kjenner du kjæresten så ville jeg latt dem få lov.

Sex hadde jeg uannsett alle steder enn hjemme. Begynte som 14 ååring med min.Var sammen i tre år.

Moren min tenkte at hun hadde bedre kontroll med begge i hus og for oss stemte det. Vi oppførte oss.

Ta en prat med din datter og sett noen regler hvis du tillater det :)

Anonymous poster hash: 0f8b6...eaf

Skrevet

Såfremt jeg ikke finner de modne nok til og få barn, kommer kjærester IKKE til og få overnatte i mitt hus eller dra til overnatting til kjæresten. Flytter de hjemmefra og kommer på besøk er det noe annet.

Man trenger ikke gjøre det enkelt for de. Og så lenge de er under 16 så finner jeg det på lik linje med og kjøpe alkohol til en under 18.  Jeg kan ikke gjøre noe med at de "har seg" som kaniner etter trening, på skolen eller ute i det fri, men jeg vil ikke være den som "oppmuntrer til det" for og si det sånn.

Men nå skal det sies at jeg sitter her på min "høye hest" med bare barn under 10, så det er liksom litt lite aktuelt enda...Kan bli annerledes når tiden nærmer seg om 3-4 år....... :)

Anonymous poster hash: 08b7b...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...