Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #1 Skrevet 27. juni 2014 Sønnen vår er 10 mnd når han begynner i barnehagen, tviler for at han kan gå da siden ikke en gang reiser seg og er 8,5 mnd nå. Men hva slags utstyr trenger man spesielt til en så liten baby, og om han ikke kan gå? Hva slags type uteskosko? Trenger vel ikke innesko? Vet det finnes tusenvis av lister med babyutstyr man trenger, men til en så liten en så er det div de ikke trenger og kanskje ekstra ting de trenger? Barnehagevogn har vi kjøpt, og regntøy. Ryggsekk? Hvilken størrelse? Annet? Takk Anonymous poster hash: 21972...c33
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #2 Skrevet 27. juni 2014 Hva skal han med ryggsekk? Hvis han ikke kan gå skal de ikke bruke sko, da kan du bruke sånne fotvotter f.eks:) De skal ikke ha innesko. Størrelsen på ting vet du vel best selv, du har jo ungen foran deg og kan prøve ting på Anonymous poster hash: 32129...2d5
petite fleur Skrevet 27. juni 2014 #3 Skrevet 27. juni 2014 En liten tass på 10 mndr trenger mange bodyer og stillongser liggende, fordi de griser mye ved matbordet. Kjøp inn stillongser og tynne ullsokker, ikke strømpebukser. Ha heller mange tynne ullplagg i stedet for tykke gensere og bukser, da er det lettere å regulere etter temperatur. Stonz på føttene er genialt for de som ikke kan gå. Ved regnvær kan han bruke barnevadere med regnfot i stedet for støvler (krabbevader, se link: http://www.miinto.no/p-339721-c-822-krabbevaderen-gronn-for-barnet-kan-gaa En annen fin ting er votter med glidelås som går helt ned til tommelen, siden de minste trenger hjelp til å få tommelen på plass. Med vanlige votter får vi ikke tommelen inn i "tommelhuset", og ungene klarer ikke holde spaden selv - kjedelig for barnet! Ryggsekk trenger han ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #4 Skrevet 27. juni 2014 Ryggsekk kan være kjekt for å frakte klær frem og tilbake, og annet. Lurte på størrelse på sekken, ikke klær som han bruker fordi det kan ikke dere svare på. Pleier barnehager å ha smekker? Er slike ting jeg ikke vet skjønner dere. Anonymous poster hash: 21972...c33
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #5 Skrevet 27. juni 2014 En liten tass på 10 mndr trenger mange bodyer og stillongser liggende, fordi de griser mye ved matbordet. Kjøp inn stillongser og tynne ullsokker, ikke strømpebukser. Ha heller mange tynne ullplagg i stedet for tykke gensere og bukser, da er det lettere å regulere etter temperatur. Stonz på føttene er genialt for de som ikke kan gå. Ved regnvær kan han bruke barnevadere med regnfot i stedet for støvler (krabbevader, se link: http://www.miinto.no/p-339721-c-822-krabbevaderen-gronn-for-barnet-kan-gaa En annen fin ting er votter med glidelås som går helt ned til tommelen, siden de minste trenger hjelp til å få tommelen på plass. Med vanlige votter får vi ikke tommelen inn i "tommelhuset", og ungene klarer ikke holde spaden selv - kjedelig for barnet! Ryggsekk trenger han ikke. Inneklær vet jeg, men han tåler ikke ull. Takk for tips Anonymous poster hash: 21972...c33
petite fleur Skrevet 27. juni 2014 #6 Skrevet 27. juni 2014 En liten tass på 10 mndr trenger mange bodyer og stillongser liggende, fordi de griser mye ved matbordet. Kjøp inn stillongser og tynne ullsokker, ikke strømpebukser. Ha heller mange tynne ullplagg i stedet for tykke gensere og bukser, da er det lettere å regulere etter temperatur. Stonz på føttene er genialt for de som ikke kan gå. Ved regnvær kan han bruke barnevadere med regnfot i stedet for støvler (krabbevader, se link: http://www.miinto.no/p-339721-c-822-krabbevaderen-gronn-for-barnet-kan-gaa En annen fin ting er votter med glidelås som går helt ned til tommelen, siden de minste trenger hjelp til å få tommelen på plass. Med vanlige votter får vi ikke tommelen inn i "tommelhuset", og ungene klarer ikke holde spaden selv - kjedelig for barnet! Ryggsekk trenger han ikke. Inneklær vet jeg, men han tåler ikke ull. Takk for tips Anonymous poster hash: 21972...c33 Ok Hva med bambus?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #7 Skrevet 27. juni 2014 Selvsagt trenger han innesko!Han skal da vel lære seg å gå!Kjøp gode skinntøfler til han,de sitter som et skudd på små føtter og er antiskli,sånn at han ikke faller så lett når han skal opp på føttene. Skoposer er greie å ha, det hadde min sønn. eneste aberet er at de sklir litt lett av,så jeg hadde villet kjøpt snøresko til han,litt høye,evt goretex,sånn at han har noe på føttene når han skal krabbe rundt. Ryggsekk trenger de ikke før de begynner på storbarn,iallefall ikke det første året. Anonymous poster hash: a864b...8b4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #8 Skrevet 27. juni 2014 De trenger innesko/tøfler når de begynner reise seg. I vår bhg er dette et must. Og bhg sekk. Så dere har noe å bære matboks og klær i. Smekker har de vanligvis i bhg men bruker de ikke så lenge. Forvent skitne klær! Anonymous poster hash: 9551f...e45
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #9 Skrevet 27. juni 2014 Hvorfor er det et must? Har de skitne gulv eller noe? Barn skal gå skoløse så lenge som mulig for å få best mulig balanse. Anonymous poster hash: 32129...2d5
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #10 Skrevet 27. juni 2014 Ang innesko så funker sikkert sokker med antiskli bra når han øver på å gå? En liten tass på 10 mndr trenger mange bodyer og stillongser liggende, fordi de griser mye ved matbordet. Kjøp inn stillongser og tynne ullsokker, ikke strømpebukser. Ha heller mange tynne ullplagg i stedet for tykke gensere og bukser, da er det lettere å regulere etter temperatur. Stonz på føttene er genialt for de som ikke kan gå. Ved regnvær kan han bruke barnevadere med regnfot i stedet for støvler (krabbevader, se link: http://www.miinto.no/p-339721-c-822-krabbevaderen-gronn-for-barnet-kan-gaa En annen fin ting er votter med glidelås som går helt ned til tommelen, siden de minste trenger hjelp til å få tommelen på plass. Med vanlige votter får vi ikke tommelen inn i "tommelhuset", og ungene klarer ikke holde spaden selv - kjedelig for barnet! Ryggsekk trenger han ikke. Inneklær vet jeg, men han tåler ikke ull. Takk for tips Anonymous poster hash: 21972...c33 Ok Hva med bambus? Er ikke det veldig dyrt? Har ikke sjekket Han har vært så varmblodig hele tiden så har kun brukt bomull og fleece uten at han har blitt kald. Man har jo bare vært i vogna eller i bilen ute som liten baby. HI Anonymous poster hash: 21972...c33
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #11 Skrevet 27. juni 2014 Hvorfor er det et must? Har de skitne gulv eller noe? Barn skal gå skoløse så lenge som mulig for å få best mulig balanse. Anonymous poster hash: 32129...2d5 Skinntøfler er ikke sko.Det er et must for å unngå å skli,unngå kaldt gulv og ved brann,for å springe ut(når man kan å gå selvsagt) Anonymous poster hash: a864b...8b4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #12 Skrevet 27. juni 2014 Hvorfor er det et must? Har de skitne gulv eller noe? Barn skal gå skoløse så lenge som mulig for å få best mulig balanse. Anonymous poster hash: 32129...2d5 Skinntøfler er ikke sko.Det er et must for å unngå å skli,unngå kaldt gulv og ved brann,for å springe ut(når man kan å gå selvsagt) Anonymous poster hash: a864b...8b4 I tillegg til at det ofte blir vannsøl på gulvene, spesielt hvis man har vask i nærheten. Og til anonym 2d5 : gulvene blir selvfølgelig skitne i løpet av en dag Anonymous poster hash: a8843...61c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #13 Skrevet 27. juni 2014 Hvorfor er det et must? Har de skitne gulv eller noe? Barn skal gå skoløse så lenge som mulig for å få best mulig balanse. Anonymous poster hash: 32129...2d5 Alle som har litt erfaring med barn vet at det er mye lettere å reise seg og gå når man er fersk om man ikke sklir rundt på sokkene. De trenger å øve på ulike underlag og med og uten sko. Kjedelig for de små å tryne hele tida da. Dessuten bruker de inneskoene feks når de besøker andre avdelinger, er i gymsalen eller feks har brannøvelse. Å ha innesko i bhg betyr ikke at de har dem på hele tiden. Mestringsfølelese også da når de greier gå litt. Det er lettere med sko. Anonymous poster hash: 9551f...e45
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #14 Skrevet 27. juni 2014 Okey da blir det innesko med antiskli/ikke glatte såler, når han begynner å prøve å komme seg opp. HI Anonymous poster hash: 21972...c33
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #15 Skrevet 27. juni 2014 Okey da blir det innesko med antiskli/ikke glatte såler, når han begynner å prøve å komme seg opp. HI Anonymous poster hash: 21972...c33 Anbefaler disse på det sterkeste, veldig bra kvalitet og mye billigere enn det man får i Norge! To par for under 200 kr! http://www.shoeszoo.com/servlet/StoreFront Anonymous poster hash: a864b...8b4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #16 Skrevet 27. juni 2014 Vi har alltid brukt skinntøfler som innesko, sånne som er nesten som sokker, fungerer veldig bra uavhengig av om de går eller ikke. Sekk har vært alt for lite for oss til å bringe klær frem og tilbake i barnehagen. Er det et sett skiftetøy, så er det greit nok, men når det er gjennomvått regntøy + minst et skiftetøy fra innerst til ytterst, så må det en stor sekk til. Jeg bruker kiwinett el og det ser jeg de fleste andre også gjør i vår barnehage. Jeg ante heller ikke hva jeg trengte å handle inn til barnehagestart, så jeg ventet til vi begynte tilvenningen og spurte. Og etter noen år i barnehage, har jeg funnet ut at man trenger ikke så veldig mye mer enn man uansett trenger, det eneste er noen ekstra sett med skiftetøy. Det jeg trengte å handle ekstra, kjøpte jeg tilvenningsdagene mens han var alene i barnehagen. Anonymous poster hash: 0a42d...ade
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. juni 2014 #17 Skrevet 27. juni 2014 Stormberg sine handlenett er geniale til frakting av klær frem og tilbake til barnehagen. Du får plass til en hel del i dem og de ha lang skulderreim så du kan slenge den over skulderen når du bærer gutten. Stonz fotposer er fine og varme, men de er ikke vanntette. Ellers myke og behagelige klær som det er lett å regulere temperaturen i. Mine har gått med tynt ullundertøy inne og et til tykt lag under dressen når de skal ut. Det blir jo det samme for fleece. Vindtett lue er et must. Og votter som er lette å ta på. Dressen bør være hel, ikke todelt, og løs i passforme så han letter kan bevege seg ute. Innesko har vi aldri brukt. Av erfaring så vet jeg at barna blir varme på føttene og tar de av seg, så blir de borte.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2014 #18 Skrevet 27. juni 2014 Stormberg sine handlenett er geniale til frakting av klær frem og tilbake til barnehagen. Du får plass til en hel del i dem og de ha lang skulderreim så du kan slenge den over skulderen når du bærer gutten. Stonz fotposer er fine og varme, men de er ikke vanntette. Ellers myke og behagelige klær som det er lett å regulere temperaturen i. Mine har gått med tynt ullundertøy inne og et til tykt lag under dressen når de skal ut. Det blir jo det samme for fleece. Vindtett lue er et must. Og votter som er lette å ta på. Dressen bør være hel, ikke todelt, og løs i passforme så han letter kan bevege seg ute. Innesko har vi aldri brukt. Av erfaring så vet jeg at barna blir varme på føttene og tar de av seg, så blir de borte. Skriv navn på de,så kommer de til rette igjen... Anonymous poster hash: a864b...8b4
Major HotLips Houlihan Skrevet 27. juni 2014 #19 Skrevet 27. juni 2014 Stormberg sine handlenett er geniale til frakting av klær frem og tilbake til barnehagen. Du får plass til en hel del i dem og de ha lang skulderreim så du kan slenge den over skulderen når du bærer gutten. Stonz fotposer er fine og varme, men de er ikke vanntette. Ellers myke og behagelige klær som det er lett å regulere temperaturen i. Mine har gått med tynt ullundertøy inne og et til tykt lag under dressen når de skal ut. Det blir jo det samme for fleece. Vindtett lue er et must. Og votter som er lette å ta på. Dressen bør være hel, ikke todelt, og løs i passforme så han letter kan bevege seg ute. Innesko har vi aldri brukt. Av erfaring så vet jeg at barna blir varme på føttene og tar de av seg, så blir de borte. Skriv navn på de,så kommer de til rette igjen... Anonymous poster hash: a864b...8b4 Erfaringen kommer fra å jobbe i barnehage, de kan bli borte selv med navn. Trødd nederst i en lekekasse, i en lekekopp og under tjukkasen på gymrommet. Mye ekstraarbeid på ansatte og liten vits.
Appelsinpiken Skrevet 28. juni 2014 #20 Skrevet 28. juni 2014 (endret) Vår begynte ved 11 mnder og gikk heller ikke. Dette hadde vi: Gymsokker med skinnsåle som innesko Reima fotposer til utebruk. En reimatec dress med vannsøyle 10000 til våte dager En vanli reimadress (tynn) til tørre dager Ullfrottedress til å ha under utedressen på kjølige dager. En tykk og en tynn lue. 3 skift (body, bukse og sokka) i korga. Smekker og tutekopper hadde de i barnehagen, men det varierer sikkert fra barnehage til barnehage. Kjøp gjerne dressene brukt siden han skal krabbe rundt i de Endret 28. juni 2014 av Appelsinpiken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå