Gå til innhold

Har gjort alt for henne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min lillesøster.

Jeg droppet min egen ungdomstid for at hun skulle ha det bra.. gjort alt både før og nå.. kommer nesten på minuttet om det er noe...

Og alt man kan tenke seg...

Så det jeg får igjen er jug, ikke noe respekt eller takknemlighet... juger gang på gang, og må tro jeg er så dum som ikke forstår noe som helst!!!

Nå sitter jeg og holder på å sprekke. Hun holder på med seg mye dumt! Men sier jeg ifra så er jeg slem, ikke glad i henne og jeg kan vente meg verdens mest ubehagelige tanker fra alle hennes venner om hvor udugelig jeg er!

Jeg vet jo hva som er sant, så den er jo grei. Men litt ufortjent etter alt jeg har gjort...

Blir så sur og lei meg.....

Anonymous poster hash: 603f9...45a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er denne søsteren din? Og har hun problemer ift rus?

Anonymous poster hash: 86db4...b77

Skrevet

Hun er 15..

Ingen problemer med rus...

Men hun har hatt det vanskelig, med tanke på mobbing og selvskading...

Skrevet

Hun er 15..Ingen problemer med rus... Men hun har hatt det vanskelig, med tanke på mobbing og selvskading... Anonymous poster hash: 603f9...45a

Hun vil nok skjønne det når hun blir litt eldre, 15 år er ikke den kjekkeste alderen! Men forstår at dette er sårt for deg, du er fantastisk som støtter opp og fortsett med det, hun vil nok en vakker dag våkne opp og forstå hvilke støtte hun har fått av deg! Der hjelper sikkert ikke så mye å sitte seg ned og prøve å fortelle henne det du skriver her, men du kan jo prøve!

Anonymous poster hash: 86db4...b77

Skrevet

Men kjære deg, sånn er mange 15-åringer. Det er helt naturlig, og har veldig lite med utakknemlighet og respekt å gjøre. De har haugevis av hormoner i seg, og når man har en tenåring må man bare tåle sånt i noen år. De gjør det fordi de sliter med seg selv, følelser, hormoner og tanker, og liten selvkontroll mtp temperamentet. Det er ikke fordi de ønsker det. 

Skrevet

Eg reknar jo med at det litt omsorgssvikt til grunn sidan du har hatt ansvaret for ho. Som morsfigur blir du den som får opprøret. Ho er og yngst og har nok mindre oversikt over årsakssamanhengar i oppveksten. Eg er og et slikt yngstebarn og kom på mange måtar dårlegare ut av det enn eldste fordi eg ikkje forsto og trudde det var meg det var noko feil med. Så sjølv om du gjorde det du kunne for at ho skulle ha det best mogleg, sitt ho kanskje igjen med eit sjølvbilde som problembarnet foreldra ikkje orka. Eit sjølvoppfylande profeti?

Anonymous poster hash: 66fee...a18
Skrevet

For min lillesøster.

Jeg droppet min egen ungdomstid for at hun skulle ha det bra.. gjort alt både før og nå.. kommer nesten på minuttet om det er noe...

Og alt man kan tenke seg...

Så det jeg får igjen er jug, ikke noe respekt eller takknemlighet... juger gang på gang, og må tro jeg er så dum som ikke forstår noe som helst!!!

Nå sitter jeg og holder på å sprekke. Hun holder på med seg mye dumt! Men sier jeg ifra så er jeg slem, ikke glad i henne og jeg kan vente meg verdens mest ubehagelige tanker fra alle hennes venner om hvor udugelig jeg er!

Jeg vet jo hva som er sant, så den er jo grei. Men litt ufortjent etter alt jeg har gjort...

Blir så sur og lei meg.....

Det har nok egentlig lite med deg å gjøre, men hvis du har vært hennes oppdrager så får du det ungdomsopprøret som hennes mor skulle ha hatt.

Og hvis dere har hatt en turbulent oppvekst begge to, så kan det tenkes at hun også sliter med ting innvendig.og savner grensesetting og at noen faktisk bryr seg om henne uten forbehold.

Anonymous poster hash: 1ed37...ac9

Skrevet

Vil tro at den løsrivelsen som ungdom har mot foreldrene har hun mot deg. Det er jo egentlig naturlig og sunt, men kan forstå at det er ekstra sårt for deg når du som en søster som har ofret så mye får dette tilbake. I lengden vil jeg tro at hun ser hele situasjonen på en helt annen måte, og at dette egentlig er et uttrykk for at hun er trygg nok på deg til å tørre å løsrive seg uten at hun tror at du vil avvise henne. Altså at hun er trygg nok på deg til å tørre å utøve denne oppførselen. 

Anonymous poster hash: 07c05...e4c
Skrevet

Hun er 15..

Ingen problemer med rus...

Men hun har hatt det vanskelig, med tanke på mobbing og selvskading...

Da burde dere kontakte PPT så hun kan få en nøytral voksenperson eller psykolog å snakke med vanskelige ting om. Mobbing kan resultere i PTSD. Hun har det nok svært tungt, men prøver nok samtidig å skåne deg for hvor tungt, og er samtidig sint på deg fordi du ikke ser dette.

Anonymous poster hash: 1ed37...ac9

Skrevet

Jeg har ikke hatt omsorgen for henne i det grad. Men har passet ekstra mye på henne  i med det har skjedd saker opp igjennom. Jeg har passet henne blant annet, pga en farlig far ++ (vold osv)

Men etter å ha tenkt litt nå, så tror jeg faktisk at jeg er veldig redd... Jeg tror jeg er problemet...

Takler så dårlig at hun vokser og blir stor.... Jeg har problemer med å slippe henne føler jeg...

Skrevet

Hun ser nok på deg som en som er i foreldrepossisjon i forhold til henne

Anonymous poster hash: 07c05...e4c
Skrevet

Jeg har ikke hatt omsorgen for henne i det grad. Men har passet ekstra mye på henne  i med det har skjedd saker opp igjennom. Jeg har passet henne blant annet, pga en farlig far ++ (vold osv)

Men etter å ha tenkt litt nå, så tror jeg faktisk at jeg er veldig redd... Jeg tror jeg er problemet...

Takler så dårlig at hun vokser og blir stor.... Jeg har problemer med å slippe henne føler jeg...

Ho er heldig som har deg og de har begge hatt det tøft. Du kan ikkje verne henne i så stor grad lenger, men kanskje har du gitt henne evne til å verne seg sjølv? Når ho blir eldre vil ho nok kunne ta ting inn over seg. 

Anonymous poster hash: 66fee...a18

Skrevet

BUP er inne og PPT er inne fra høsten av...

Nei, det er sant, men er veldig vanskelig... Huff...

Skrevet

Hvis du har fortalt henne at du har gitt opp din egen ungdomstid for henne og at hun bør være takknemlig så forstår jeg henne. Det er ikke morsomt når noen mener du står i taknemlighetsgjeld til dem.

Anonymous poster hash: be628...b1f

Skrevet

Har aldri sagt noe slikt til henne, så hvor er det du får det i fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...